چگونه از ورود استرس کار به خانه جلوگیری کنیم؟

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، راه حلی برای جدا کردن کار از محیط خانه

شاید برای شما هم پیش آمده باشد که بعد از یک روز خسته کننده و پرتنش به خانه برگشته و با کوچکترین موضوعی، در خانواده خود آغاز به کج خلقی نموده و به نوعی فشار و استرس کاری خود را به خانه می آورید. اما چطور می توان این دو را از هم جدا کرد؟

چگونه از ورود استرس کار به خانه جلوگیری کنیم؟

این موضوع به همین سادگی ها هم که فکر می کنید، نیست و روزانه عده زیادی به همین دلایل به مشاوران و متخصصان روانشناسی مراجعه می نمایند و در صورت پیگیری نکردن آن تبعات زیادی را به همراه خواهد داشت. این شغلهای پر استرس با تحت تاثیر قرار دادن افراد باعث می گردد که در برخی مواقع ناامیدی خود را بر سر بچه ها و همسران خود فریاد بزنند و در دراز مدت اطرافیان از مقابله با این رفتارها خسته می شوند. در ادامه با وبلاگ سیناپارسه همراه باشید تا با مدیریت احساسات و عملکردتان، با مشکلاتی این چنینی روبرو نشوید.

چرخه مثبتی در زندگی تان ایجاد کنید

تحقیقات نشان داده افرادی که در محل کار بد رفتاری می نمایند، در خانه نیز این فرایند را ادامه می دهند. اگر رفتار فردی در محیط کار با توهین، انتقاد و تحقیر همراه است، احتمال بروز این رفتار با خانواده و دوستانش را نیز دارد. اما همین افرادی که نمی توانند خستگی و احساسات خود را کنترل نمایند، پس از مدتی از رفتارشان پشیمان می شوند.

محققان دانشگاه فلوریدا آنالیز کردند که چگونه از بروز عصبانیت افراد در محل کار و خانه جلوگیری نمایند. آن ها دریافتند: یادگیری کنترل رفتاری، مدیریت استرس، برنامه ورزشی منظم و خواب با کیفیت بر بهبود رفتار تاثیرگذاراند.

دو راهکار برای مدیریت استرس

خواب خوب و ورزش منظم، رازهای زندگی سالم اند که تاثیرشان برکیفیت عملکردمان انکارناپذیر است و باعث می شوند سرحال تر، از محل کار به خانه برگردیم. بسیاری از مطالعات نیز ارتباط بین کم خوابی وعدم کنترل رفتاری را ثابت نموده اند. محققان خواب کافی را بر بهبود تمامی ابعاد زندگی، افزایش خلاقیت و طول عمر تاثیرگذار می دانند. همچنین حواس و دقت شما تقویت می گردد و می توانید بر استرس های بی مورد غلبه کنید.

عده ای از مردم تصور می نمایند فشار حرکات ورزشی انرژی شان را هدر می دهد و یا خوابیدن در ساعت معین زمان کار کردن شان را محدود می نماید، درحالی که ورزش و خواب منظم تنها راه غلبه بر افکار منفی و استرس های زندگی هستند و فرد را از فرسودگی شغلی مصون نگه می دارد. همچنین روابط خانوادگی و اجتماعی را بهبود می بخشند.

افرادی که روزانه در حدود 11000 قدم پیاده روی می نمایند، نسبت به افرادی که 7000 قدم طی می نمایند، پرخاشگری کم تری نسبت به اعضای خانواده شان دارند. همچنین کم کردن 587 کیلوکالری اضافی، بدرفتاری را کاهش می دهد. که این مقدار کالری (در مردان) به طور میانه بعد از یک ساعت شنا و یا 90 دقیقه پیاده روی سریع سوزانده می گردد. داشتن برنامه ورزشی منظم موجب افزایش انرژی، احساس شادمانی، بهبود حافظه و خواب عمیق تر می گردد.

منبع: الی گشت

به "چگونه از ورود استرس کار به خانه جلوگیری کنیم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه از ورود استرس کار به خانه جلوگیری کنیم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید