پورعباس: 15 نفر اول در المپیاد علمی دانشجویی امکان تحصیل بدون آزمون در دانشگاه ها را دارند

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، رییس سازمان سنجش آموزش کشور گفت: 15 نفر اول 23 رشته المپیاد به شرط موافقت دانشگاه ها امکان تحصیل بدون آزمون در دانشگاه را دارند.

پورعباس: 15 نفر اول در المپیاد علمی دانشجویی امکان تحصیل بدون آزمون در دانشگاه ها را دارند

به گزارش گروه دانشگاه وبلاگ سیناپارسه، عبدالرسول پورعباس رییس سازمان سنجش آموزش کشور در آیین تجلیل از برگزیدگان بیست و پنجمین المپیاد علمی دانشجویی کشور که در سازمان سنجش آموزش کشور برگزار گردید، گفت: بیست و ششمین المپیاد علمی دانشجویی کشور شهریور ماه سال 1400 با رقابت 10 هزار و 42 شرکت کننده در پردیس شهید عباسپور دانشگاه شهید بهشتی برگزار گردید.

وی اضافه کرد: در این آیین 83 مدال طلا، نقره و برنز به برگزیدگان اهدا می گردد که از این تعداد 19 مدال طلا به شریفی ها، 15 مدال به دانشگاه تهرانی ها و چهار مدال به دانشگاه صنعتی امیرکبیر اختصاص یافت و سایر مدال ها به دیگر دانشگاه ها رسید.

به گفته رییس سازمان سنجش آموزش کشور، 15 نفر اول 23 رشته المپیاد به شرط موافقت دانشگاه ها امکان تحصیل بدون آزمون در دانشگاه را دارند.

وی بعلاوه از برگزاری بخش غیرمتمرکز بیست و هفتمین المپیاد علمی دانشجویی در روز آدینه 23 اردیبهشت ماه جاری اطلاع داد.

پورعباس گفت: المپیاد علمی دانشجویی کشور شامل دو بخش است؛ در بخش اول آزمون غیرمتمرکز در منطقه ها 10 گانه کشوری برگزار گردید و در بخش دوم افراد به وسیله آزمون کارشناسی ارشد به مرحله نهایی المپیاد راه یافتند.

وی اضافه کرد: 15 نفر اول در صورت شرکت در آزمون با کسب 90 درصد نمره می توانند در نقطه قبولی خود پذیرفته شوند.

برگزاری 150 آزمون در سازمان سنجش

رییس سازمان سنجش با اشاره به برگزاری 18 آزمون کشوری، بیان نمود: با احتساب آزمون های بین المللی، سازمان سنجش 150 آزمون برگزار می نماید.

وی با اشاره به الکترونیک شدن کنکور، اضافه کرد: سازمان سنجش به سمت آزمون های بدون کاغذ حرکت نموده است و امیدواریم با الکترونیکی شدن آزمون ها بتوانیم آزمون ها را موبایل بیس، اسکرین بیس، کامپیوتر بیس طراحی کنیم.

پورعباس تاکید نمود: در این زمینه گام های خوبی برداشته شد و وزیر علوم در بازدیدی که امروز از قرنطینه سازمان سنجش داشت، بر این موضوع تاکید نمود. همکاران ما در قرنطینه 6 ماه از سال نور آفتاب و خانواده خود را نمی بینند.

وی گفت: سازمان سنجش بین یک داوطلب از روستای دورافتاده با داوطلب تهرانی تفاوتی قائل نمی گردد و اینکه مورد اعتماد مردم هستیم مایه افتخار است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "پورعباس: 15 نفر اول در المپیاد علمی دانشجویی امکان تحصیل بدون آزمون در دانشگاه ها را دارند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورعباس: 15 نفر اول در المپیاد علمی دانشجویی امکان تحصیل بدون آزمون در دانشگاه ها را دارند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید