وانت نو زامیاد کارون؛ نیسان آبی این بار در لباس چینی!

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، سال گذشته بود که شرکت زامیاد فراوری آزمایشی وانت دو کابین نو خود را تحت نام P2i شروع کرد. حالا این وانت با یک تغییر نام قرار است با عنوان کارون وارد بازار گردد. وانتی که در واقع تنها کابین نو دریافت نموده و با دیگر امکانات فنی و رفاهی نیسان آبی به دست مشتریان می رسد.

وانت نو زامیاد کارون؛ نیسان آبی این بار در لباس چینی!

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، البته این اولین بار نیست که زامیاد از دست به هر کوششی می زند تا نیسان آبی را حفظ کند. اما این کوشش ها در نهایت منجر به شکست می گردد و محصولات تازه مورد پسند مشتریان قرار نمی گیرند.

پیش از این زامیاد، پادرا را در سال 1395 به بازار فرستاد. وانتی که کابین اش را از نسخه چینی فودی لایون گرفته بود، اما شاسی و قوای محرکه تغییری ننموده و بدون تغییر از نیسان آبی به پادرا منتقل شد.

دو سال بعد هم پادرا پلاس به میدان آمد که باز هم کابین یکی از محصولات شرکت فودی را داشت و دیگر معینات اش از نیسان آبی گرفته شده بود.

حالا هم برای سومین بار زامیاد، کابین را از فودی F16 گرفته است و میخواهد که از همان شاسی و قوای محرکه نیسان آبی استفاده کند.

نسخه آزمایشی وانت دو کابین زامیاد کارون

وانت دو کابین کارون چه تفاوت و شباهت هایی با پادرا پلاس دارد؟

پیش تر در خصوص پادرا پلاس اشاره کردیم که تنها کابین این خودرو متعلق به شرکت فودی است. اما این شرکت زامیاد اجزای بیشتری را برای وانت دو کابین کارون از فودی F16 گرفته است. در واقع کل اتاق مربوط به محصول فودی است، اما شاسی همچنان در انحصار نیسان آبی است. همان شاسی که در پادرا پلاس هم وجود داشت.

با این وجود کارون نسبت به پادرا پلاس تغییرات دیگری همانند اتاق بار، دو در اضافه، چراغ ها و سپر تازه را اضافه نموده است. در واقع زامیاد احتمال داده که با اتاق کامل و تازه و شاسی نیسان می تواند شکست های پیشین خود را جبران کند.

علاوه بر این گارد های اتاق بار و پله رکاب وانت دوکابین کارون نیز تغییر نموده اند.

لاستیک ها نیز دست نخورده به جای مانده است و زامیاد از همان لاستیک های نیسان آبی برای وانت تازه خود استفاده نموده است. اما با این وجود به هم پیوستگی بخش جلو و اتاق بار نسبت به پادرا پلاس بیشتر شده است.

اما در فضای داخل کابین، تغییر چندانی رخ نداده و این تغییرات اندک نسبت به پادرا پلاس محسوس نیست. مثلا دریچه های هوا عمودی شده است و نوار های نقره ای برای مجذوب کننده تر شدن داشبورد به کار رفته است.

با این حال کارون نسبت به نیسان آبی مدرن تر است و از امکانات بیشتری برخوردار است. اما در مجموع به نظر می رسد که وانت تازه زامیاد نسبت به هم رده های خود در دیگر کمپانی ها حرفی برای گفتن ندارد.

معینات فنی و امکانات وانت تازه زامیاد

در حال حاضر تصور عمومی بر این است که زامیاد برخلاف گذشته می خواهد از قوای محرکه فودی F16 برای وانت دو کابین تازه خود استفاده کند. اما در واقع چنین نیست و کارون با همان پیشرانه نیسان آبی عرضه می گردد؛ بنابراین این وانت نیز یک موتور 2.4 لیتری دارد که تنها 94 اسب بخار قدرت و گشتاور 187 نیوتن متری دارد. قدرت نیز همانند گذشته به وسیله یک گیربکس پنج سرعته دستی به چرخ های عقب منتقل می گردد.

اما نقطه ضعف بزرگ کارون بالا بودن مصرف سوخت است. دلیل هم معین است؛ اتاق تازه نسبت به اتقاق نیسان آبی سنگین تر است و نسبت به پادرا پلاس 180 کیلوگرم اضافه وزن دارد. در چنین شرایطی وانت تازه یک لیتر بیشتر از پادرا پلاس مصرف می نماید و در هر صد کیلومتر این اندازه به شکل ترکیبی به 11.9 لیتر می رسد.

در خصوص تجهیزات نیز، کارون درست همان امکاناتی را دارد که نمونه پیشین آن داشت؛ بنابراین باید در وانت تازه نیز انتظار همان آپشن ها یعنی آینه های برقیریال پنجره های برقی در چهاردر، فرمان هیدرولیک، سیستم تهیه مطبوع با کنترل دستی، ریموت کنترل، تنظیم جایگاه راننده در چهار جهت، USB و... را داشته باشیم.

قیمت وانت دو کابین کارون

زامیاد هنوز قیت نهایی و احتمالی کارون را اعلام ننموده است. اما با توجه به قیمت 300 میلیون تومان پادرا پلاس به نظر می رسد که وانت تازه با توجه تغییر اتاق یک افزایش صد میلیون تومانی را تجربه کند و با قیمت 400 میلیون تومان عرضه گردد.

در بازار نیز کارون رقبای زیادی ندارد و تقریبا فضای خالی از رقیب در محدوده قیمتی 400 میلیون تومان است. اما با این وجود کاپرا پیکاپ دو کابین گروه بهمن یک رقیب برای وانت تازه زامیاد است. کاپرا هم اکنون در کارخانه 570 میلیون تومان فروخته می گردد، اما در بازار قیمتی در محدوده 680 میلیون تومان دارد.

منبع: فرارو

به "وانت نو زامیاد کارون؛ نیسان آبی این بار در لباس چینی!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "وانت نو زامیاد کارون؛ نیسان آبی این بار در لباس چینی!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید