پورتو، اسپورتینگ؛ فرصت انتقام برای مهدی طارمی

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، همین چند روز پیش بود که سایت باشگاه اسپورتینگ لیسبون مطلبی به قلم یکی از طرفداران قدیمی خود منتشر کرد که در آن توهین هایی به مهدی طارمی، مهاجم ایرانی پورتو انجام شده بود و حالا این ستاره ایرانی امشب فرصتی مناسب برای پاسخگویی به این مطلب که حتی مواردی از نژادپرستی هم در آن دیده می شد، خواهد داشت. پورتو امشب در استادیوم دراگائو میزبان اسپورتینگ لیسبون خواهد بود و باید منتظر ملاقاتی پرچالش و پر از اتفاقات حاشیه ای در این مسابقه باشیم. سابقه رقابت دو تیم به اوایل قرن بیستم میلادی برمی شود، اما در این دو فصل با توجه به رقابت نزدیکی که با هم درصدر جدول لیگ پرتغال داشته اند، ملاقات های دو تیم کم جنجال نداشته است.

پورتو، اسپورتینگ؛ فرصت انتقام برای مهدی طارمی

پورتو در لیگ فاصله ای 9 امتیازی درصدر جدول با رقیبش ایجاد و عملا تکلیف قهرمانی را تا حد زیادی معین نموده است. در چنین شرایطی بازی امشب جدالی حساس و سرنوشت ساز خواهد بود و هرکدام از دو تیم که بتوانند در این مسابقه که از سری رقابت های جام حذفی برگزار می گردد به رجحان برسند، احتمالا فصل را با کسب دو جام از سه جام ممکن در فوتبال پرتغال به خاتمه خواهند برد. (اسپورتینگ قهرمان جام اتحادیه شده است.)

پورتو در مسابقه رفت نیمه نهایی جام حذفی در زمین حریف به رجحان 2 بر یک رسیده و حالا با کسب یک تساوی هم می تواند حضور خود در فینال را قطعی کند. با این حال اتفاقاتی که در روز های اخیر بین دو باشگاه اتفاق افتاده است باعث می گردد تا بیشتر از همواره منتظر آغاز درگیری و جدال بین بازیکنان و نیمکت نشینان دو تیم باشیم. در بازی رفت هم این طارمی بود که به عنوان ستاره زمین رجحان تیمش را رقم زد و با گرفتن یک پنالتی که آن را به گل تبدیل کرد و بعلاوه ارسال پاس گل دوم تیمش برای اوانیلسون نقش مهمی در این برد داشت. با نگاهی به لطمه های زیادی که طارمی در طول دوران حضورش در فوتبال پرتغال به اسپورتینگ لیسبون زده متوجه می شویم بی علت نیست که طرفداران این تیم از ستاره ایرانی پورتو دلخوری دارند و کوشش می نمایند تا به هر صورت ممکن تمرکز او را در آستانه این ملاقات حساس به هم بزنند. البته مهدی شنبه شب و در جریان ملاقات تیمش برابر پورتیموننزه در لیگ با هت تریک خود همه آن ها را به سکوت دعوت کرد و بار دیگر شم بالای گلزنی اش را به رخ حریف کشید.

در جام حذفی پرتغال بنفیکا با 26 قهرمانی پرافتخارترین تیم این تورنمنت است و پورتو و اسپورتینگ هر دو با 17 قهرمانی در رتبه دوم قرار دارند. در چنین شرایطی کونسیسائو امیدوار است با عبور از سد این رقیب سنتی و رسیدن به فینال که بازی به مراتب راحت تری نسبت به این مسابقه خواهد بود هم جایگاهش در این لیست را بهتر کند و هم فصل را با دبل به خاتمه رسانده و سال موفقی را تجربه کند.

فرهیختگان

منبع: فرارو

به "پورتو، اسپورتینگ؛ فرصت انتقام برای مهدی طارمی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "پورتو، اسپورتینگ؛ فرصت انتقام برای مهدی طارمی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید