برترین زمان سفر به پرتغال

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، پرتغال (Portugal) ممکن است کشوری نسبتا کوچک باشد اما اگر قصد دارید در برترین زمان ممکن به این کشور سفر کنید باید فاکتورهای گسترده ای همانند آب وهوا، رویدادها، تفریحات و اوج فصل گردشگری در آن را در نظر بگیرید. بخش های مختلف پرتغال از کوهستان های رشته کوه استرلا (Estrela Range) در شمال و سواحل آلگاروه (Algarve) در جنوب گرفته تا جزایر آزور (Azores) و مادیرا (Madeira) در اقیانوس اطلس هر کدام شرایط خاص خود را دارند و برترین زمان سفر به آن ها فرق دارد.

برترین زمان سفر به پرتغال

پرتغال با اسپانیا و اقیانوس اطلس هم مرز است و عموما آب وهوایی مدیترانه ای دارد و از همین رو، برترین زمان سفر به این کشور در فصل بهار یعنی از ماه مارس تا اوایل ژوئن و در پاییز از سپتامبر تا اواخر نوامبر است. البته جزایر آزور و مادیرا تحت جریان خلیجی قرار می گیرند و آب وهوایی نیمه گرمسیری دارند. ماه های تابستانی در پرتغال یعنی ژوئیه و اوت گرم ترین ماه های سال هستند و در این موقع از سال، تفرجگاه های ساحلی به خصوص در آلگاروه بسیار شلوغ و گران تر هستند.

برترین زمان سفر به شمال پرتغال

شمال پرتغال نسبت به جنوب آن بسیار سردتر است و اگر علاقه مند به تماشای منظره ها طبیعی، سفر جاده ای و کوهنوردی هستید، بهتر است این منطقه را به عنوان مقصد سفر خود انتخاب کنید. برترین زمان سفر به این منطقه نیز بهار و پاییز است. به هنگام بهار، کوهستان ها و دره ها پوشیده از گل های وحشی می شوند و درختان بادام شکوفه می دهند. این موقع از سال برای کوهنوردی و گردش در شهرهایی همانند پورتو، سینترا، کویمبرا و براگانسا مناسب است.

پاییز فصل برداشت است و از میانه سپتامبر تا اکتبر در میان دره های پر از تاکستان برداشت انگور انجام می گردد. درختان فندق نیز سبز هستند و منظره های بسیار زیبا و رنگارنگ تشکیل می دهند. ماه های زمستانی در شمال پرتغال بسیار سرد است و در کوهستان های آن نیز می توان شاهد بارش برف بود. در بخش شمالی پرتغال سواحل بسیار خوبی وجود دارند که در تابستان در آنجا آب وهوا نسبت به جنوب گرمای کمتری دارد و می تواند اوقات بسیار خوشی را برای شما رقم بزند. البته باید توجه داشت که به هنگام تابستان، سواحل شمال بسیار شلوغ می شوند و قیمت ها افزایش پیدا می نمایند.

برترین زمان سفر به جنوب پرتغال

بخش جنوبی پرتغال نسبت به دیگر نقاط آن دارای آب وهوای گرم تر و آفتابی تری است و برترین زمان سفر به آنجا نیز همان بهار و پاییز است. تابستان در جنوب و به خصوص آلگاروه بسیار داغ است و دمای هوا به 40 درجه سلسیوس نیز می رسد. با این وجود، در این موقع از سال جمعیت زیادی از اینجا بازدید می نمایند و قیمت های غذاها و هتل ها به مراتب افزایش می یابد.

در فصل زمستان قیمت ها کاهش پیدا می نمایند و در این موقع از سال می توان شاهد بارش های باران نیز بود اما آلگاروه در تمام سال هوایی ملایم و خوشایند دارد که آن را به مقصدی بسیار عالی برای ساحل گردی تبدیل نموده است. جدای از ساحل گردی، آلگاروه مقصد بسیار خوبی برای علاقه مندان به گلف است و در آنجا بیش از 40 زمین گلف به چشم می خورد. فارو (Faro)، لاگوس (Lagos) و مونشیک (Monchique) از جمله شهرهایی است که در سفر خود به جنوب پرتغال باید از آن ها بازدید کنید.

برترین زمان سفر به مادیرا

جزیره مادیرا در فاصله 600 مایلی از خط ساحلی لیسبون (Lisbon) مرکز پرتغال قرار گرفته است. مادیرا به عنوان جزیره همواره بهار شناخته می گردد و آب وهوایی نیمه گرمسیری دارد که در آن دمای هوا به صورت میانگین بین 16 تا 20 درجه سلسیوس است. در ماه های مارس، آوریل، اکتبر و نوامبر نیز می توان انتظار بارش در این جزیره را داشت.

در تمام سال می توان به مادیرا سفر کرد و از جاهای دیدنی آن بازدید کرد. البته گاهی اوقات احتمال بارش باران وجود دارد و در این موقع نیز قیمت ها نسبت به مواقع دیگر سال ارزان تر است و می تواند سفر شما را ارزان تر کند. این جزیره آتشفشانی دارای منظره های سرسبز است و بیشتری برای میوه های خود همانند گواوا، انبه و آنونا معروفیت دارد. ساحل گردی، موج سواری، شنا، تماشای پرندگان، جنگل گردی و تماشای وال ها از جمله فعالیت هایی است که می توانید در جزیره مادیرا انجام بدهید.

برترین زمان سفر به آزور

آزور مجموعه ای از 9 جزیره در میانه اقیانوس اطلس است که حدود 900 مایل از لیسبون فاصله دارند. از بعضی از این جزیره ها به ندرت بازدید می گردد و دیگر جزیره ها نیز نسبت به بقیه پرتغال حس و حال آرامش بخش تری دارند. برترین زمان سفر به این مجمع الجزایر از ماه مه تا اکتبر است. اگر قصد تماشای نهنگ ها را دارید، برترین زمان از ماه مه تا سپتامبر است.

ماه های تابستان از ژوئن تا سپتامبر گرم ترین ماه های سال به شمار می فرایند و ماه های مارس، آوریل، مه و اکتبر نیز ناپایدارترین آب وهوا را دارند و روزهای آفتابی به طور ناگهانی می توانند طوفانی و بارانی بشوند. حتی این امکان نیز وجود دارد که در طول یک روز چهار فصل سال را تجربه کنید. با اینکه ماه های زمستانی در جزایر آزور یخبندان نیستند اما همچنان باید لباس گرم پوشید. البته می توان از قیمت های پایین تر در این موقع از سال استفاده کرد تا سفری ارزان تر داشت.

اوج فصل جهانگردی در پرتغال

تابستان شلوغ ترین فصل از نظر اندازه جهانگرد در پرتغال است. در این موقع از سال و به خصوص در شهرهای جهانگردی مشهور همانند لیسبون، پورتو و منطقه آلگاروه، جمعیت جهانگرد بیشتری دیده می شوند. قیمت ها از میانه ماه ژوئن تا اوایل سپتامبر در بیشترین حد خود قرار دارند.

منبع: فوت و فن / tripsavvy

به "برترین زمان سفر به پرتغال" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برترین زمان سفر به پرتغال"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید