ربات ها تمیزکاری ادارات گوگل را برعهده گرفتند

به گزارش وبلاگ سیناپارسه به نقل از ورج، آلفابت خاطرنشان کرد طی پروژه ربات روزمره (Everyday Robot) بعضی نمونه اولیه ماشین های فراوری شده را به پردیس های گوگل در بی آریا منتقل نموده تا چند فعالیت سبک را انجام دهند. این پروژه به وسیله تیمی از محققان در آزمایشگاه Xlabs این شرکت انجام می شد.

ربات ها تمیزکاری ادارات گوگل را برعهده گرفتند

هانس پیتر بروندمو در یک مدیر ارشد رباتیک پروژه در یک پست وبلاگی نوشته است: ما مشغول راهبری بیش از 100 نمونه اولیه ربات هستیم که به طور اتوماتیک بعضی وظایف را در ادارات انجام می دهند. ربات هایی که زباله ها را دسته بندی می نمایند، اکنون مجهز به یک غلتلک هستند تا میزها را تمیز نمایند. بعلاوه آنها در حال آموزش هستند تا با همان گیره ای که لیوان را کنترل می نمایند، دستگیره در را باز نمایند.

ربات های مذکور در اصل بازوهای رباتیک متصل به یک قسمت اصلی هستند که با چرخ حرکت می نماید. علاوه برآن گیره هایی چند کاره نیز به انتهای بازوهای رباتیک انعطاف پذیر متصل هستند. سر ربات نیز مجهز به دوربین ها و حسگرهایی برای بینایی ماشینی است. بعلاوه یک واحد لیدار متحرک در سر ربات نصب شده که احتمالاً وظیفه آن ناوبری است.

بروندمو اشاره می نماید در سال 2019 میلادی که پروژه ربات روزمره رونمایی شد، از این ماشین ها برای جدا کردن زباله جهت بازیافت استفاده می شد. آلفابت ادعا می نماید یادگیری ماشینی در نهایت به ربات ها یاری می نماید تا در محیط های مختلف و بدون ساختار معین مانند خانه و ادارات فعالیت نمایند.

در حال حاضر ربات هایی ساخته شده اند که می توانند فعالیت های تکراری در یک کارخانه را انجام دهند.

منبع: خبرگزاری مهر

به "ربات ها تمیزکاری ادارات گوگل را برعهده گرفتند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ربات ها تمیزکاری ادارات گوگل را برعهده گرفتند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید