خبرنگاران کارگردان انگل، انیمیشن می سازد

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، تهران - خبرنگاران - بونگ جون هو کارگردان فیلم های موفقی چون انگل و خاطرات قتل این بار قصد ساخت یک فیلم انیمیشن را دارد.

خبرنگاران کارگردان انگل، انیمیشن می سازد

به گزارش روز آدینه گروه فرهنگی وبلاگ سیناپارسه از ورایتی، بونگ جون هو کارگردان سرشناس کُره ای که سال گذشته با فیلم انگل برنده اسکار بهترین فیلم غیرانگلیسی زبان شد، از ساخت یک پویانمایی با موضوع انسان ها و موجودات اعماق اقیانوس اطلاع داد.

وی کار روی فیلمنامه این انیمیشن را از سال 2018 و با همکاری یک شرکت جلوه های ویژه در کُره شروع کرد که پیش تر در ساخت فیلم هایی چون برف شکن (2013)، اوکجا (2017) و مادر (2009) با هم همکاری نموده بودند. نگارش فیلمنامه این اثر پس از سه سال سرانجام در ماه ژانویه (دی- بهمن 99) به سرانجام رسید.

آنطور که از شواهد پیداست بونگ سال پرکاری را پیش رو دارد؛ این کارگردان 51 ساله همزمان با انیمیشن مذکور روی فیلمنامه یک فیلم انگلیسی زبان نیز کار می نماید که قرار است در آمریکا و انگلیس فیلمبرداری گردد.

به نقل از خبرگزاری یونهاپ، این فیلم احتمالا پروژه بعدی بونگ در مقام کارگردان خواهد بود. وی همچنین ساخت سریال انگل برای شبکه آمریکایی اچ بی او را در دستور کار خود دارد و تهیه کننده درام مه دریا (Sea Fog) درباره مهاجران غیرقانونی از چین به مقصد کره هم هست.

دایره فعالیت های این کارگردان پرآوازه به همین جا محدود نمی گردد. وی ریاست هیات داوران دوره آینده جشنواره بین المللی فیلم ونیز را برعهده دارد که از 10 تا 20 شهریور 1400 در جزیره لیدو برگزار خواهد شد.

بونگ جون هو که به گنجاندن دغدغه های اجتماعی در دل درام های شخصی معروف است، از سال 2003 با فیلم جنایی خاطرات قتل به نماد سینمای کره تبدیل شد.

فیلم میزبان از او که در سال 2006 اکران شد، یکی از اولین فیلم های سینمای کُره بود که در گیشه جهانی به فروش 10 میلیون دلاری رسید.

فیلم علمی - تخیلی برف شکن به کارگردانی این فیلمساز پرآوازه و بازی کریس ایوانز، جان هرت، تیلدا سوئینتون، اد هریس و اُکتویا اسپنسر اولین موفقیت بین المللی وی را رقم زد و پس از آن در سال 2017 فیلم اکشن - ماجراجویی اوکجا از او روی پرده سینماها رفت.

محبوبیت و موفقیت بونگ جون هو تا جایی ادامه داشت که در فهرست 100 فرد تاثیرگذار سال 2020 مجله تایم نیز نهاده شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران کارگردان انگل، انیمیشن می سازد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کارگردان انگل، انیمیشن می سازد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید