تقویت نیروی متخصص لازمه توسعه متوازن گردشگری ورزقان

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، امام آدینه ورزقان تقویت نیروی انسانی متخصص را برای توسعه متوازن گردشگری این شهرستان ضروری دانست.

تقویت نیروی متخصص لازمه توسعه متوازن گردشگری ورزقان

بهگزارش وبلاگ سیناپارسه به نقل از روابط عمومی اداره کل میراثفرهنگی، گردشگری و صنایعدستی آذربایجان شرقی، مهدی پورمحمد روز چهارشنبه 4 تیرماه 99 با اشاره به ظرفیت های غنی فرهنگی، تاریخی و طبیعی ورزقان، گفت: این شهرستان به دلیل موقعیت جغرافیایی خود، ظرفیت های بزرگی در راستای توسعه صنعت گردشگری دارد. توسعه گردشگری، راه رهایی اقتصاد از انحصار نفت است، با این کار درآمدزایی شهرستان گسترده تر شده و شاهد تحقق جهش فراوری خواهیم بود.

او با تأکید به اینکه توسعه گردشگری شهرستان باید با فرهنگ منطقه منطبق باشد، ادامه داد: در توسعه گردشگری منطقه توجه به این نکته مهم است که فرایند و برنامه ریزی در این راستا با مسائل فرهنگی متناسب و همسان باشد تا در کنار اقدامات توسعه ای، هویت و فرهنگ این منطقه نیز بیش از پیش معرفی گردد.

امام آدینه ورزقان در ادامه تقویت نیروی انسانی متخصص را لازمه توسعه متوازن گردشگری منطقه بیان کرد و گفت: با پرورش نیروی انسانی کارآمد و متخصص در شهرستان این امکان فراهم می گردد تا اهداف توسعه صنعت گردشگری شهرستان با تمرکز بیشتری پیش رود.

او اضافه کرد: گذشتگان برای ما ودیعه های ارزشمندی را به امانت گذاشته اند و ما نیز باید در راستای صیانت از آن ها بکوشیم تا این امانت را به شایستگی به آیندگان تحویل دهیم.

پور محمد با اشاره به اینکه وزارت میراثفرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در این راستا نقش موثری دارد، بیان کرد: وزارتخانه سنگین ترین مسئولیت ها را بر عهده دارد چراکه نتیجه اقدامات آن ها کوتاه مدت نبوده و آثار بلند مدتی خواهد داشت به همین منظور در کنار اقدامات وزارتخانه، مشارکت جمعی و مسئولانه برای صیانت از تاریخ و فرهنگ ضروری است.

منبع: میراث آریا

به "تقویت نیروی متخصص لازمه توسعه متوازن گردشگری ورزقان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تقویت نیروی متخصص لازمه توسعه متوازن گردشگری ورزقان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید