اختصاص 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره 18 به وزارت میراث فرهنگی

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره 18 به وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی اختصاص یافت.

اختصاص 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره 18 به وزارت میراث فرهنگی

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی روز یکشنبه در ملاقات با استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: امسال 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره 18 به این وزارتخانه ابلاغ شده است و هیچ گونه محدودیتی در تخصیص اعتبارات این حوزه در استان ها وجود ندارد.

سعید اوحدی تاکید نمود: امسال 2 هزار و 500 میلیارد ریال تسهیلات تبصره 18 به این استان اختصاص یافته که 50 درصد آن جذب شده است.

بیشتر بخوانید

وی توزیع عادلانه منابع براساس آمایش سرزمینی را از رویکرد های مهم دولت سیزدهم دانست و اضافه نمود: برخی از استان ها در طول چند دهه اخیر، پیشرفته اند، اما در برخی استان ها توزیع عادلانه منابع انجام نشده است.

اوحدی به ظرفیت های بسیار خوب چهارمحال و بختیاری در بخش های مختلف به ویژه در حوزه میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی اشاره و توضیح داد:توریستان از سراسر دنیا با هدف آشنایی با فرهنگ شرق، آسیا و اسلام به کشور ایران سفر می نمایند.

وی یادآور شد: برخی از توریستان در پی تجمل و اقامت در هتل های گران قیمت نیستند، بلکه برای آشنایی با فرهنگ بومی کشور و ارزش های سنتی هزینه می نمایند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی گفت: در امسال شرایط تخصیص اعتبار به این وزارتخانه نسبت به سایر وزارتخانه ها شرایط بهتری داشته است.

وی برگزاری جشنواره های فرهنگی و ورزشی را راهی برای جذب توریست دانست و گفت: واگذاری زمین و ایجاد زیرساخت از سوی دستگاه های اجرایی متولی برای رونق در حوزه توریستی و صنایع دستی مؤثر است.

اوحدی تاکید نمود: بودجه جاری وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی در امسال 35 درصد افزایش داشت در حالی که میانگین کشوری 17 درصد بوده است.

وی اضافه نمود: بعلاوه اعتبارات تملک دارایی های سرمایه ای وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی 70 درصد افزایش داشته و میانگین کشوری این حوزه 37 درصد بوده است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی توضیح داد: متاسفانه در سال های گذشته در این حوزه توجه جدی به وزارت میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی نشده بود.

اوحدی ادارات کل میراث فرهنگی، توریستی و صنایع دستی استان های کوهستانی را نیازمند تجهیزات، ماشین آلات و خودرو های یاری دار دانست و یادآور شد: اختصاص اعتبارات استانی و ملی برای این حوزه ضروری و تاثیرگذار است.

وبلاگ سیناپارسه چهارمحال و بختیاری شهرکرد

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "اختصاص 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره 18 به وزارت میراث فرهنگی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اختصاص 100 هزار میلیارد ریال تسهیلات تبصره 18 به وزارت میراث فرهنگی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید