دورهمی اقوام ایرانی در شب های بهاری ساری 2022

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، خبرنگاران : سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران از برگزاری برنامه شب های بهاری با موضوع ظرفیت های مالی استان و کشور در افتتاحیه رویداد بین المللی مرکز گردشگری کشورهای عضو اکو ساری 2022 اطلاع داد.

دورهمی اقوام ایرانی در شب های بهاری ساری 2022

به گزارش وبلاگ سیناپارسه و به نقل از میراث آریا ،مهدی ایزدی با اعلام این خبر گفت: مراسم افتتاحیه رویداد بین المللی ساری 2022 بیستم اردیبهشت ماه جاری با حضور سفرای کشورهای عضو اکو و بعلاوه مسئولان این سازمان همکاری های مالی به طور رسمی برگزار خواهد شد.

او اضافه نمود: معرفی ظرفیت های ملی جهانگردی ایران از برنامه های شب های فرهنگی ساری 2022 است که با عنوان شب های بهاری ایران و موضوع معرفی بهارنارنج و گلاب ایران و ظرفیت های فرهنگی و جهانگردی اقوام ایران زمین برگزار می گردد.

او با اشاره به معرفی ظرفیت های کمتر شناخته شده جهانگردی مازندران و بعلاوه یاری به برندسازی این ظرفیت ها برای جذب جهانگردان و افزایش فرصت های مالی مرتبط با جهانگردی اضافه نمود: مراسم افتتاحیه رویداد ساری 2022 با همین رویکرد قرار است به معرفی سه جاذبه مهم مالی مازندران و ایران بپردازد.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی مازندران گفت: بهارنارنج، گلاب و فرهنگ اقوام ایران سه جاذبه ای هستند که ظرفیت های وابسته مالی بسیار خوبی در آن ها نهفته است و می توان از آن ها برای جذب جهانگرد و بعلاوه رونق اقتصاد بومی در منطقه ها مستعد استان و کشور بهره گرفت.

شب نخست افتتاحیه شب های بهاری با موضوع بهارنارنج ایران

ایزدی گفت: شب نخست افتتاحیه طبق برنامه قرار است شب های بهاری با موضوع بهارنارنج ایران برگزار گردد. تمرکز و نگاه ما هم صرفاً محدود به یک شهر یا یک استان نیست. بلکه می خواهیم به مهمانان و مخاطبان بگوییم که منطقه های از ایران مانند مازندران، فارس و کرمان که قطب های بهارنارنج هستند و در فصل بهار با توجه به فعالیت های بومی مرتبط با این محصول، می توانند جاذبه ای برای جهانگردان خارجی محسوب شوند.

او اضافه نمود: یکی از معضلات ما در برگزاری جشنواره های مرتبط با این محصولات، پراکندگی و چندپارچگی محتوایی و نبود نگاه یکپارچه برای برندسازی و تحقق اهداف مالی است. در این رویداد قصد داریم با نگاهی یکپارچه، ظرفیت های این چنینی را به برندی برای ایران تبدیل کنیم.

سرپرست اداره کل میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی مازندران گفت: در شب دوم افتتاحیه یعنی 21 اردیبهشت نیز همین نگرش نسبت به گلاب ایران وجود دارد. واقعیت این است که امروز با بعضی اقدامات صورت گرفته طی سال های اخیر فراوری گلاب باکیفیت صرفاً به کاشان محدود نمی گردد. در چند سال اخیر ظرفیت های مربوط به کشت گل محمدی در ارتفاعات مازندران جدی گرفته شد و اکنون گلاب دودانگه ساری به یک برند معتبر در گلاب تبدیل شده است. در چهاردانگه نیز کشت گل محمدی رو به افزایش است. این ظرفیت در منطقه ها دیگری از کشور نیز وجود دارد. هدف این است که با برگزاری دومین شب افتتاحیه به عنوان شب گلاب ایران، گامی برای برندسازی گلاب ایران در منطقه برداشته گردد.

اقوام ایرانی در شب های بهاری ساری

او اضافه نمود: شب سوم برنامه شب های بهاری نیز قرار است با موضوع اقوام ایرانی برگزار گردد. البته گروه های مرتبط با اقوام ایرانی در هر سه شب حضور دارند و به اجرای برنامه های مختلف فرهنگی و بومی می پردازند. ضمن این که نمایشگاه محصولات بومی و سنتی اقوام ایرانی از استان های مختلف نیز از شروع تا خاتمه افتتاحیه طی این سه روز برپا و پذیرای علاقه مندان است.

ایزدی با اشاره به هدف مهم رویداد ساری 2022 در کنار شناساندن مازندران به عنوان یکی از قطب های اصلی جهانگردی در منطقه و بین کشورهای همسایه و معرفی فرصت ها و ظرفیت های ملی جهانگردی که بعضی از آن ها مانند بهارنارنج و گلاب بین استان های مختلف مشترک است، گفت: با این نگرش می توان علاوه بر جذب جهانگردی به عنوان یک عامل مهم رونق مالی، روی معرفی و صادرات محصولات شاخصی همانند فرآورده های بهارنارنج و گلاب که محصولات بهارانه منطقه ها مختلف ایران هستند نیز برنامه ریزی کرد. این همان راستا میان بری است که جهانگردی برای رونق مالی یک کشور می تواند ایجاد کند.

نخستین گام از برنامه شب های فرهنگی رویداد بین المللی ساری 2022 با موضوع شب های فرهنگی رامسر 9 و 10 اردیبهشت در بوستان ولایت ساری برگزار گردید که شروعی بر فرآیند برنامه های جهانگردی شبانه مازندران در این رویداد مالی جهانگردی محسوب می شد.

منبع: توریسم آنلاین

به "دورهمی اقوام ایرانی در شب های بهاری ساری 2022" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دورهمی اقوام ایرانی در شب های بهاری ساری 2022"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید