ایجاد کارگروه دائمی و تنظیم لوایح در حمایت از روشندلان شیراز

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، شهردار شیراز به ایجاد کارگروه دائمی و تنظیم لوایح حمایتی با مجوز شورای اسلامی شهر شیراز به منظور ایجاد ظرفیت برای خدمات رسانی به روشندلان تاکید نمود.

ایجاد کارگروه دائمی و تنظیم لوایح در حمایت از روشندلان شیراز

محمدحسن اسدی شهردار شیراز در ملاقاتی که با حضور مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر و مسعود زارعی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر و بعضی مدیران شهرداری شیراز انجام شد، از عبدالله کمالی سروستانی مدیر مدرسه نابینایان شوریده شیرازی و روشندلان شاغل در شهرداری شیراز تجلیل کرد.

شهردار شیراز در این ملاقات با گرامیداشت روز جهانی عصای سفید، به ایجاد کارگروه دائمی و تنظیم لوایح حمایتی با مجوز شورای اسلامی شهر شیراز به منظور ایجاد ظرفیت برای خدمات رسانی به روشندلان تاکید نمود.

اسدی با تصریح بر مناسب سازی معابر و پیوست تسطیح سازی و اولویت بهسازی مبلمان شهری برای جامعه پنج هزار و 600 نفری روشندلان و پنجاه هزار نفری معلولین شیرازی گفت: از همه جهت ها ملاحظه های لازم را در مباحث رفاهی و معیشتی روشندلان شاغل شهرداری شیراز به کار می گیریم.

مهدی طاهری رئیس شورای اسلامی شهر شیراز نیز در این ملاقات بر حمایت از روشندلان شیرازی تاکید نمود و گفت: لوایحی که به منظور حمایت از این قشر روشندل در نظرگرفته شده، در واقع نوعی نگاه حمایتی معقول بوده و این موضوع حمایت مدیریت شهری از شهروندان شهر است.

او با تاکید بر ایجاد کارگروه ویژه و بازنگری در داشته ها و باید های شهر شیراز برای جامعه روشندل و معلول گفت: باید به طور جدی نگریست که در موضوعاتی نظیر حمل ونقل، ورزش و آموزشی چه باید کرد و سهم شهرداری باید تعیین و کاری جامع انجام گردد.

رئیس شورای اسلامی شهر شیراز بر نهضت مناسب سازی معابر برای روشندلان و معلولین نیز تاکید نمود.

مسعود زارعی رئیس کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر شیراز با گرامیداشت این روز گفت: مجموعه اقداماتی در 12 آذرماه روز جهانی معلولین و توانخواهان برای نخستین بار در شیراز انجام می گردد و روز 12 آذرماه در این کلان شهر ماندگار و تبدیل به نقطه عطفی برای مدیریت شهری و جامعه معلولین خواهد شد.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر شیراز؛ آیین نامه 13بندی مربوط به ارائه خدمات به قشر معلولین در حال تدوین و نواقص آن در حال مرتفع شدن است؛ هرچند این آیین نامه نیز حداقل خدمات به این قشر است.

عبدالله کمالی سروستانی مدیر مدرسه نابینایان شوریده شیرازی و عضو شبکه ملی بهزیستی نیز در این ملاقات با اشاره بر اهم مسائل جامعه روشندلان شیراز، بر آموزش نابینایان برای استفاده از قطار شهری، نهضت بهسازی معابر، اشتغال جوانان روشندل، استانداردسازی اماکن و بوستان ها و مباحث مربوط به حمل ونقل و به ویژه رفت وآمد دانش آموزان روشندل تاکید نمود.

وبلاگ سیناپارسه فارس شیراز

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "ایجاد کارگروه دائمی و تنظیم لوایح در حمایت از روشندلان شیراز" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایجاد کارگروه دائمی و تنظیم لوایح در حمایت از روشندلان شیراز"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید