ادعای جنجالی یک ستاره شناس ، بیگانگانی در زهره زندگی می نمایند

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، جین گریوز که سرپرستی تیمی از دانشمندان دانشگاه کاردیف در ولز را برعهده دارد، در چرخشی حماسی مدعی شد که بیگانگان در زهره حضور دارند!

ادعای جنجالی یک ستاره شناس ، بیگانگانی در زهره زندگی می نمایند

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، او فاش کرد که آنها وجود فسفین در جو سیاره را در عمق بیشتری کشف نموده اند.

گریوز این بیانیه را هنگام سخنرانی در نشست ملی نجوم 2023 انجمن سلطنتی نجوم در کاردیف بیان نمود.

در سپتامبر 2020، تیم دانشمندان او کشف فسفین در ابرهای زهره را گزارش نموده بودند که می تواند نشانگر احتمالی حیات باشد.

گریوز و همکارانش، با استفاده از تلسکوپ جیمز کلارک ماکسول (JCMT) در رصدخانه هاوایی، کاوش های عمیق تری را در اتمسفر سیاره زهره انجام دادند.

این تیم بر این باور بود که فسفین می تواند از سطح پایین اتمسفر این سیاره خارج گردد. گریوز گفت که میکروارگانیسم هایی که در محیطی با اکسیژن بسیار کم روی زمین زندگی می نمایند، فسفین فراوری می نمایند.

او گفت که فسفین به وسیله هیچ فرآیند دیگری در سیاره ما ایجاد نمی گردد، زیرا در زمین با کمبود فراوانی هیدروژن سست روبرو هستیم. این نظریه نشان می دهد که حضور فسفین در دنیا های دیگر یک علامت بالقوه زیستی است.

به همین علت است که کشف فسفین در زهره، 3 سال پیش سر و صدای زیادی به پا کرد. با این حال، فقط وجود فسفین در جو زهره لزوماً به این معنی نیست که این سیاره میزبان حیات است.