کلاهبرداری با ترفند فعال سازی اینترنت 5G

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، بار ها گفته شده زمانی که با شما تماس تلفنی گرفته می گردد و به طور مثال وعده جایزه و هدیه می دهند، درخواست اطلاعات بانکی تان را می نمایند و موارد مشابه، باید دقت کنید؛ علی رغم اینکه این پیشنهاد ها مجذوب کننده هستند، اما احتمال اینکه در آستانه فریب خوردن به وسیله کلاهبرداران قرار گرفته باشید، زیاد است.

کلاهبرداری با ترفند فعال سازی اینترنت 5G

به گزارش ایسنا، نکته مهم این است شما حق دارید درباره هر شخصی که تلفنی با شما تماس می گیرد و به شما پیشنهاد می دهد، آنالیز های لازم را انجام دهید، با نامه نگاری از آن ها اطلاعات کاری بخواهید، تماس بگیرید، مرجع های آن ها را استعلام کنید و زمانی برای فکر کردن و تصمیم گیری در خصوص پیشنهاد آن ها داشته باشید؛ زیرا افرادی که به طور قانونی و به دور از هرگونه کلاهبرداری به صورت تلفنی بازاریابی انجام می دهند، از این که اطلاعات فعالیت معقول و منطقی خود را در اختیار شما قرار دهند، شاد می شوند.

درخواست پول برای یکسان سازی تعرفه های اپراتور یکی از انواع کلاهبرداری هاست درحالی که یکسان سازی تعرفه ها و تک نرخی شدن تماس های درون شبکه یا برون شبکه برای اپراتور های اول و دوم، هزینه ای برای مشترکان ندارد و جزو خدماتی است که به وسیله اپراتور ها ارائه شده، اما بعضی اقدام به سودجویی از این موضوع نموده و تماس هایی با آن ها گرفته و بابت یکسان سازی تعرفه ها درخواست هزینه نموده اند؛ البته اپراتور ها اعلام کردند این درخواست ها کلاهبرداری بوده و نباید هزینه ای بابت این خدمات پرداخت گردد.

اما با پیشرفت فناوری به نظر می رسد کلاهبرداری به وسیله تلفن هم وارد مرحله ای تازه شده است؛ از آنجایی که این روز ها اخبار مرتبط با نسل پنجم اینترنت در گوشه و کنار دنیا منتشر شده و کاربران بسیاری در انتظار اجرای آن هستند، مدتی است در ایران هم این شبکه به صورت آزمایشی به وسیله اپراتور های تلفن همراه راه اندازی شده است. در همین رابطه اخیرا تماس هایی با بعضی کاربران درباره تغییر سیم کارت خود به 5G و پرداخت هزینه ای حدود 600 هزار تومان برای انجام این اقدام اجرا شده است. درواقع در این تماس ها گفته شده درصورتی که تغییر سیم کارت انجام نگردد، با مشکلاتی مانند پرش آنتن روبه رو می شوند.

اما پیگیری ها از اپراتور های تلفن همراه حاکی از آن است چنین تماس هایی کلاهبرداری است به عبارتی اپراتور ها هرگونه طرحی برای تعویض سیم کارت، تغییر در روش های فروش سیم کارت از درگاه های رسمی اطلاع رسانی می نمایند، بنابراین اگر تماسی با کاربران انجام می گردد برترین کار این است که با مراجعه به سایت اپراتور در این زمینه مطلع شوند که آیا چنین طرحی دارند یا خیر؛ بنابراین هر خدمتی که اپراتور ها ارائه می دهند یا رایگان است یا اگر هزینه ای هم داشته باشد براساس تعرفه مصوب است.

منبع: فرارو

به "کلاهبرداری با ترفند فعال سازی اینترنت 5G" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کلاهبرداری با ترفند فعال سازی اینترنت 5G"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید