چگونه انواع مو را به روشی درست و حرفه ای سشوار بکشید؟

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، یکی از ابزارهای اصلی زیبایی برای همه خانم ها، سشوار است. این دستگاه جادویی می تواند به موهای شما فرم و حجم بدهد و آن ها را زیباتر کند؛ بدون در نظر گرفتن اینکه موهای شما فر، صاف یا حالت دار و موج دار است. سشوار کشیدن موها اگر به روش درست انجام نشود، می تواند آسیب های بسیار زیادی به موهای شما وارد کند و بعلاوه ممکن است نتیجه دلخواهتان را به شما ندهد. اگر دوست دارید با مراحل درست سشوار کشیدن برای انواع مختلف مو آشنا شوید و ترفندهای آن را یاد بگیرید، در ادامه این مقاله با مجله خبرنگاران همراه باشید.

چگونه انواع مو را به روشی درست و حرفه ای سشوار بکشید؟
  • 17 ترند مجذوب نماینده مدل و رنگ مو برای زمستان 2022

آیا سشوار کشیدن موها به طور روزانه کار درستی است؟

با توجه به اینکه چند بار در هفته موهایتان را می شویید، نوع موهایتان، محصولاتی که برای موهایتان استفاده می کنید و نحوه سشوار کشیدنتان، پاسخ این سوال می تواند متفاوت باشد. اگر زمانی که موهایتان خیس است آن را با حرارت بالای سشوار خشک می کنید، بله شما قطعا در حال آسیب رساندن به موهایتان هستید و باعث خشک و وز شدن آن در طولانی مدت می شوید.

اگر فکر می کنید که خشک شدن موها با باد هوای طبیعی راهکار مناسبی است، بهتر است بیشتر فکر کنید. در حالی که این کار باعث استراحت کردن تارهای موی شما می گردد، اما در یکی از تحقیقاتی که انجام شد، تعیین شد که استفاده از سشوار به طور صحیح برای خشک کردن موها، نسبت به خشک شدن عادی آن ها، آسیب کمتری به موها می رساند؛ زیرا زمانی که موهای شما خیس هستند، متورم می شوند و وقتی اجازه می دهید تا خیس بمانند آن ها به تورم ادامه می دهند و فشار غیرضروری به پروتئین های طبیعی موها وارد می گردد. همان پروتئین هایی که به سالم ماندن موها یاری می نمایند. بنابراین برای محافظت از موهایتان بهتر است نحوه صحیح استفاده از سشوار را بدانید.

  • 12 روش آسان برای تحریک موهای سر و رشد بیشتر آن ها

روش اصلی و درست سشوار کشیدن در خانه

آمادگی های قبل از سشوار

  1. قبل از اینکه به حمام بروید، حتما همه موهایتان را به خوبی شانه بزنید. مخصوصا اگر موهای پرپشت یا چرب دارید. این کار از ایجاد گره جلوگیری و به تمیز شدن بهتر موهایتان یاری می نماید.
  2. موهایتان را با آب ولرم خیس کنید. آب گرم باعث باز شدن کوتیکول های مو می گردد و به محصولات اجازه می دهد تا به عمق تارهای مو نفوذ نمایند.
  3. از یک شامپوی مناسب و ترجیحا بدون سولفات برای تمیز کردن مو و پوست سرتان بهره ببرید.
  4. با توجه به نوع موهایتان، حتما از یک نرم نماینده یا ماسک مو برای ساقه موهایتان بهره ببرید. ماسک های مغذی به تقویت و درخشندگی موهای شما یاری می نمایند و از خشک شدن و ایجاد موخوره جلوگیری می نمایند. اگر موهای نازک و کم پشت دارید، از نرم نماینده ها و ماسک های سبک تر بهره ببرید.
  5. برای جلوگیری از وز شدن موها، در خاتمه کار موهایتان را با آب سرد آب کشی کنید.

مراحل سشوار کشیدن

  1. یکی از اشتباهات رایجی که بسیاری از افراد می نمایند، این است که موهای خیس را با سشوار خشک می نمایند. جالب است بدانید که قبل از سشوار کشیدن، بین 60 تا 80 درصد موهای شما باید خشک شوند. بعد از خشک شدن موهایتان، آن ها را به قسمت های کوچک تر تقسیم کنید و گیره بزنید. از لایه های زیرین آغاز به خشک کردن کنید. اگر سر سشوار را به سمت پایین بگیرید، به صاف شدن و درخشندگی بیشتر موهایتان یاری خواهد نمود.
  2. برای خشک کردن حتما دقت کنید تا از دمای مناسب بهره ببرید. حرارت میانه برترین گزینه برای خشک کردن موهاست. گرمای زیاد فرم موهای شما را دست کاری می نماید و دمای کم حالت موها را حفظ می نماید.
  3. تصمیم بگیرید که دوست دارید موهایتان چه حالتی داشته باشند. برای مثال اگر در حین جدا کردن و گیره زدن، گیره ها را بچرخانید، می توانید یک موج طبیعی به موهایتان بدهید. از یک برس گرد برای صاف کردن یا فر کردن موهایتان می توانید یاری بگیرید.
  4. در حین استفاده از برس، فاصله بین برس و سشوار را رعایت کنید تا به تارهای موهایتان آسیب نزنید. حداقل 15 سانتی متر باید بین آن ها فاصله باشد.
  5. اگر دوست دارید به موهایتان حجم بیشتری بدهید، با یاری برس و گرمای سشوار، به ریشه موهایتان حالت بدهید. در خاتمه به همراه انگشتانتان قسمت های مختلف موهایتان را باهم ترکیب کنید تا حالت بهتر و حجم بیشتری بگیرند.

نحوه صحیح خشک کردن موهای صاف

  1. قبل از همه، یک اسپری یا روغن محافظت نماینده در برابر گرما به موهایتان بمالید و چند دقیقه صبر کنید تا 50 الی 80 درصد موهایتان خشک شوند. اگر موهای نازک و کم پشتی دارید، اسپری یا روغن را به ریشه موهایتان نزنید.
  2. موهایتان را به قسمت های کوچک تقسیم کنید و با گیره ببندید.
  3. یک برس موی گرد بردارید و آن را به صورت عمودی نگه دارید. برای خشک کردن، قسمت پایانیی مو را با برس بگیرید و به سمت صورت رول کنید و با باد سشوار خشک کنید. این حرکت را تکرار کنید تا همه قسمت های موهایتان خشک شوند.
  4. اگر می خواهید به موهایتان حجم بیشتری بدهید، موهای قسمت تاج سر را بلند کنید، برس را به صورت افقی قرار دهید و از پشت به موهایتان گرما دهید.
  5. انگشتانتان را بین موهایتان بکشید تا همه قسمت ها باهم ترکیب شوند.
  6. در پایانی کار می توانید از یک سرم مو بهره ببرید. توجه کنید که سرم مو را به پوست سر خود نزنید.

نحوه صحیح خشک کردن موهای فر

موهای فر می توانند به راحتی در هم گره بخورند و سشوار کشیدن آن ها ممکن است زمان بیشتری احتیاج داشته باشد؛ بنابراین بدون عجله و با آرامش این کار را انجام دهید.

  1. اگر موهای فری دارید، اهمیت بسیار زیادی دارد که آن ها را تغذیه کنید. از محصولات مراقبتی طبیعی و ارگانیک بهره ببرید. برای نفوذ بیشتر مواد به موهایتان، بعد از استفاده از آن ها یک کلاه حمام بپوشید و بگذارید تا چند دقیقه بماند.
  2. بعد از شستن موهایتان آن ها را کاملا خشک کنید تا آب اضافی آن ها گرفته گردد.
  3. از یک سرم مو بهره ببرید تا موهایتان نرم و براق تر شوند. اگر دوست دارید فر موهایتان ثابت بمانند می توانید از ژل یا موس مو نیز بهره ببرید.
  4. برای خشک کردن موهایتان از سر دیفیوزر سشوار بهره ببرید تا از ایجاد موخوره جلوگیری نموده و میزانی موج طبیعی در موهایتان ایجاد کند. بعلاوه این کار به موهای شما حجم و ظاهر بهتری می بخشد. سر دیفیوزر را برای هر قسمت مو 10 الی 15 ثانیه نگه دارید تا خشک شوند.
  5. برای دادن حجم بیشتر به موهایتان، ریشه موهایتان را پخش کنید و با دستانتان به آن ها حالت دهید.
  6. زمانی که حدود 95 درصد موهایتان کاملا خشک شد، سر دیفیوزر را جدا کنید و با سری معمولی سشوار، ریشه موهایتان را خشک کنید.
  7. در خاتمه کار می توانید دوباره از میزانی سرم مو برای ثابت نگه داشتن فرم موهایتان بهره ببرید.

نحوه صحیح خشک کردن موهای کوتاه

حجم دادن به موهای کوتاه و حفظ رطوبت آن ها به طور همزمان می تواند کمی سخت باشد.

  1. موهایتان را با شامپو و نرم نماینده مناسب بشویید.
  2. موهای مرطوب را با استفاده از یک حوله به آرامی و بدون مالش خشک کنید تا آب اضافی آن جذب گردد.
  3. از میزانی سرم مو بهره ببرید تا رطوبت موهای شما را حفظ کند و درخشندگی آن را بیشتر کند. بعلاوه قبل از فرایند خشک کردن مو می توانید از روغن محافظت نماینده در برابر گرما نیز بهره ببرید.
  4. موهایتان را به آرامی به وسیله یک برس که دندانه های پهن دارد شانه بزنید تا سرم یا روغن در تمام قسمت های مو پخش گردد.
  5. جریان هوای سشوار را روی کم یا میانه تنظیم کنید.
  6. فرآیند خشک کردن را با باد سرد سشوار آغاز کنید. سر سشوار را حدود 15 سانتی متر دورتر از پوست سرتان نگه دارید تا از آسیب به مو و ایجاد التهابات در پوست سر جلوگیری کنید.
  7. اگر می خواهید موهایتان را صاف کنید، دمای سشوار را روی حالت میانه تنظیم کنید. از قسمت ساقه تا ریشه مو را به آرامی به دور یک برس گرد بپیچانید و این حرکت را تکرار کنید تا موهایتان صاف گردد.
  8. در پایان از سرم مو بهره ببرید تا حالت موهایتان حفظ گردد.

نحوه صحیح خشک کردن موهای آسیب دیده

اگر موهای شما به هر دلیلی از جمله دکلره کردن، استفاده از مواد مراقبتی نامناسب و… آسیب دیده هستند، باید در محافظت از آن ها بیشتر دقت کنید.

  • قبل از اینکه آغاز به خشک کردن موهایتان کنید، حتما از ماسک های تقویتی مو داخل حمام یا بعد از حمام بهره ببرید.
  • بعلاوه شاید برای شما بهتر باشد تا تعداد دفعاتی که موهایتان را می شویید را کمتر کنید. این کار باعث می گردد تا روغن های طبیعی و مفید موهایتان از بین نروند.
  • از یک سشوار باکیفیت بهره ببرید و اگر موهای فر دارید استفاده از سری دیفیوزر را نباید فراموش کنید.
  • حواستان به دمای باد سشوار باشد. موهای نازک و آسیب دیده به راحتی می توانند گرم شوند و بسوزند؛ بنابراین از دمای پایین برای خشک کردن موهایتان بهره ببرید. مخصوصا اگر موهای کم پشتی دارید.

نکاتی که قبل از خرید یک سشوار خوب باید به آن ها توجه کنید

بدون شک می دانید که خریدن یک سشوار مناسب اهمیت بسیار زیادی دارد. برای خرید سشوار حتما به چند نکته کوچک که در ادامه آنالیز می کنیم توجه کنید.

1. نوع موهایتان

بله؛ درست است. سشوارهای مختلفی برای انواع متفاوت مو وجود دارد. اگر موهای نازک و کم پشتی دارید، بهتر است سشوارهایی را انتخاب کنید که به موهای شما حجم بدهند؛ در نتیجه سشوارهای سرامیکی انتخاب مناسبی برای شما خواهند بود. این سشوارها گرما را تنظیم می نمایند تا از آسیب رساندن به تارهای موی شنماینده جلوگیری نمایند. به همین نحو، اگر موهای فر دارید، سشوارهایی را انتخاب کنید که دارای سر دیفیوزر باشند و سشوارهای آیونیک برترین انتخاب برای کسانی هستند که موهای خشک، کدر و وز دارند.

2. میزان وات سشوار را در نظر بگیرید

این مورد بستگی دارد که شما از سشوار چه استفاده ای می کنید. سشوارهای حرفه ای می توانند 3600 وات هم باشند؛ اما یک سشوار معمولی بین 1300 تا 1800 وات می تواند فقط برای خشک کردن مو مناسب باشد. اگر موهای پرپشت و ضخیمی دارید می توانید سشوارهایی را انتخاب کنید که میزان وات آن ها بیشتر و قوی تر باشد و اگر موهایتان نازک است می توانید مدل هایی با وات کمتر را انتخاب کنید.

3. به سری های همراه سشوار توجه کنید

سشوارهایی که سری های مختلف دارند می توانند در مواقع مختلف به شما یاری نمایند و بسیار کاربردی باشند. سر دیفیوزر، سر متمرکز و شانه از لوازمی هستند که به همراه سشوار هستند. برای مثال با سر متمرکز می توانید گرما و هوا را در یک جهت راهنمایی کنید و موهایتان را صاف کنید.

4. تنظیمات چندگانه

اگر سشواری خریداری کنید که همه تنظیمات را در خود داشته باشد و به نوعی همه کاره باشد، کار شما خیلی راحت تر می گردد و با یک تیر می توانید چند نشانه را بزنید. در حین خرید، به حالت های مختلف دما، وات، جریان هوا و گرما توجه کنید.

کلام خاتمهی

اگر نحوه صحیح استفاده از سشوار را بلد باشید، هم می توانید به موهایتان حجم بدهید و هم مانند یک آرایشگر حرفه ای به آن حالت بدهید؛ بدون اینکه به آن ها آسیب برسانید. اگر دوست دارید موهایتان را در خانه و بدون یاری کسی زیبا کنید، مراحلی که در این مقاله به شما آموختیم را امتحان کنید و تکنیک ها و ترفند های مراقبتی از مو را نباید فراموش کنید.

منابع: Vouge, Femina, Stylecraze

منبع: دیجی استایل

به "چگونه انواع مو را به روشی درست و حرفه ای سشوار بکشید؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چگونه انواع مو را به روشی درست و حرفه ای سشوار بکشید؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید