عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا تا سال 2023 به تعویق افتاده است

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، بر اساس جدیدترین گزارش خبرگزاری بلومبرگ، اپل به علت مسائل مربوط به فرایند توسعه هدست واقعیت ترکیبی خود، عرضه این محصول را به سال 2023 موکول نموده است.

عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا تا سال 2023 به تعویق افتاده است

بلومبرگ در گزارش خود به نقل از منابع مطلع نوشته که اپل ابتدا قصد داشته این هدست را در سال 2021 معرفی و در سال 2022 به دست کاربران برساند. در نهایت این شرکت رویداد WWDC 2022 را به عنوان زمان مناسب برای معرفی هدست خود در نظر گرفته که حالا به علت مسائل مربوط به فرایند توسعه، در امسال هم احتمالا شاهد معرفی این محصول نخواهیم بود.

در این گزارش به طور معین به داغ شدن بیش از حد هدست و مسائل مربوط به نرم افزار و دوربین آن اشاره شده است. بنا به شایعه های منتشر شده، این محصول از دو تراشه بهره می برد و گفته می گردد یکی از این تراشه ها عملکردی در حد M1 پرو موجود در جدیدترین نسل مک بوک پرو ارائه می دهد؛ به نظر می رسد همین تراشه علت اصلی مسائل حرارتی هدست واقعیت ترکیبی اپل است.

گویا مدل های قبلی این هدست با استفاده از یک دستگاه پردازشگر خارجی که اطلاعات را به صورت بی سیم راهی این هدست می کردند، مشکل مربوط به داغ شدن را رفع نموده بودند ولی این رویکرد با موافقت مدیران ارشد اپل روبرو نشده است. گفته می گردد در حال حاضر حدود 2 هزار کارمند اپل روی این هدست کار می نمایند و همین موضوع اهمیت زیاد آن را برای این شرکت نشان می دهد.

با توجه به بروز این مسائل، اپل میخواهد معرفی این محصول را به اواخر 2022 یا سال 2023 موکول کند. این شرکت چنین موضوعی را با شرکای سخت افزاری خود در میان گذاشته ولی از طرف دیگر، این شرکت ها تحت فشار قرار گرفته اند که تا انتها سال 2022 حداقل تعداد محدودی از مدل های این هدست را آماده نمایند. اگر شایعات صحت داشته باشند، شرکت LG Innotek در سه ماهه دوم امسال فراوری انبوه دوربین های این هدست را شروع خواهد نمود.

اپل می خواهد در رویداد WWDC 2023 به طور خاص روی توسعه اپلیکیشن های واقعیت مجازی و افزوده تمرکز کند تا اپ استور مربوط به این هدست هرچه زودتر آماده گردد. خود این هدست هم از سیستم عامل rOS بهره می برد. سیستم عامل iOS 16 بستر را برای این هدست فراهم می نماید و به همین دلیل در گزارش بلومبرگ آمده که شاید در رویداد WWDC 2022 بدون رونمایی از هدست، بخشی از ویژگی های سخت افزاری و نرم افزاری آن ارائه شوند.

چند روز قبل مینگ-چی کو، تحلیلگر مشهور محصولات اپل، بیان کرد که این هدست از همان شارژر 96 واتی مک بوک پرو 14 اینچی بهره می برد. به گفته این افشاگر، هدست اپل از نظر قدرت محاسباتی دو تا سه سال جلوتر از محصولات رقیب خواهد بود. گویا اپل برای این هدست از چندین سنسور پیشرفته استفاده نموده که می توانند کوچک ترین حرکات دست و انگشتان را تشخیص بدهند. بر اساس گزارش های آقای کو، اولین هدست واقعیت افزوده اپل با بدنه مبتنی بر وزن بین 300 تا 400 گرم عرضه می گردد. بعلاوه اپل توسعه نسل دوم این هدست را هم شروع نموده که از بدنه سبک تر، باتری بهتر و تراشه قدرتمندتر بهره می برد و سال 2024 به دست کاربران می رسد.

اولین هدست واقعیت ترکیبی اپل از نمایشگر و چیپست های پیشرفته بهره می برد و به نظر می رسد قیمت آن بیش از 2000 دلار خواهد بود. مدیران اپل پیش بینی نموده اند که در سال اول عرضه این محصول، حدود 7 تا 10 میلیون واحد از آن به فروش می رسد.

منبع: MacRumors

منبع: دیجیکالا مگ

به "عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا تا سال 2023 به تعویق افتاده است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عرضه هدست واقعیت ترکیبی اپل احتمالا تا سال 2023 به تعویق افتاده است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید