زمان برگزاری کنکور های سراسری تغییر می نماید؟ ، نمایندگان مجلس با داوطلبان!

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، داوطلبان با شیوع کرونا برای تعویق یا برگزاری کنکور های سراسری نظرات مختلفی دارند و در این بین نمایندگان مجلس به طرفداری از آن ها به آنالیز موضوع می پردازند.

زمان برگزاری کنکور های سراسری تغییر می نماید؟ ، نمایندگان مجلس با داوطلبان!

به گزارش خبرنگار دانشگاه وبلاگ سیناپارسه، داستان تعویق یا لغو برگزاری کنکور های سراسری از زمان شیوع ویروس کرونا در کشور ماجرا ساز شد و پس از معین تاریخ های متعدد، درنهایت وزارتخانه های مرتبط با هماهنگی ستاد کرونا تاریخ نهایی برگزاری کنکور های سال 99 را بیان کردند.

معین تاریخ برگزاری کنکور های سراسری از اواخر تیرماه اندکی تب اعتراضات و نگرانی های داوطلبان را فروکش کرد و مدتی بود که دیگر صدای اعتراض و گلایه ای به گوش نمی رسید، اما در هفته اخیر با توجه به شیوع مجدد بیماری کرونا در کشور و هشدار های وزارت بهداشت برای رعایت هرچه بیشتر موارد بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی، همانند آتش زیرخاکستر مجددا موجی از اعتراضات برای برگزاری کنکور ها به راه افتاده است.

به راه افتادن کمپین ها و آغاز اعتراضات گسترده داوطلبان ما را بر آن داشت تا درباره تغییر زمان برگزاری آزمون های سال جاری با تعدادی از مسئولان مربوطه صحبت کنیم. درحال حاضر تمامی مسئولان مربوط به این حوزه در وزارت بهداشت و سازمان سنجش و دانشگاه ها مخالف تعویق زمان برگزاری کنکور های سراسری هستند و فعلا با تغییر زمان برگزاری موافقتی اعلام نشده است.

این موضوع درحالی است که احمد نادری عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در صفحه توئیتری خود خبر از آنالیز تغییر زمانبرگزاری کنکورهای سراسری در کمیسیون داده است، همچنین محمدرضا احمدی عضو دیگر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی در یک برنامه رادیویی بیان کرد: در نشست آینده کمیسیون با حضور مسئولان وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش زوایای مختلف برگزاری کنکور و بهترین شیوه برگزاری آنالیز و بیانیه آن قرائت خواهد شد.

درحقیقت طبق صحبت های اعضای کمیسیون علیرغم آنکه تعدادی از داوطلبان و خانواده های آن ها خواهان تعویق یا لغو برگزاری کنکور در شرایط فعلی حضور کرونا هستند، اما در مقابل تعدادی از خانواده ها طی تماس های تلفنی با نمایندگان خواهان برگزاری هرچه زودتر این رویداد عظیم هستند تا استرس های آن ها تمام گردد.

شاید اگر مطابق تاریخ های ابتدایی معین شده، کنکور های سراسری در همان روز های بعد از ماه رمضان و اوایل تیرماه برگزار می شد و دیگر به تعویق نمی افتاد، نه تنها کرونا به اندازه حال نگران کننده نبود بلکه استرس خانواده ها و داوطلبان زیادی به انتها می رسید یا حتی مسئولان به جای پرداختن به این موضوع، موضوعات مهم دیگری را در دستور کار قرار می دادند.

شیوع کرونا و دردسرهایش برای جهان تا زمان کشف واکسن تمامی ندارد و با توجه به آنکه نمی توان برنامه ریزی بلندمدت و همه جانبه ای را در شرایط فعلی تدبیر کرد بهتر است مسئولان با اعلام تصمیمی قاطع و اجرایی سریع به این دل نگرانی ها انتها دهند.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "زمان برگزاری کنکور های سراسری تغییر می نماید؟ ، نمایندگان مجلس با داوطلبان!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان برگزاری کنکور های سراسری تغییر می نماید؟ ، نمایندگان مجلس با داوطلبان!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید