دانش بنیان ها با فراوری خشک کن های انجمادی احتیاج صنایع را رفع کردند

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، دانش بنیان ها با فراوری تجهیزات پیشرفته آزمایشگاهی مانند فریزدرایر یا خشک کن های انجمادی و حسگرهای گازی صنایع کشور را از واردات این محصولات بی احتیاج کردند.

دانش بنیان ها با فراوری خشک کن های انجمادی احتیاج صنایع را رفع کردند

به گزارش گروه علم و پیشرفت وبلاگ سیناپارسه به نقل از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، آرزو کریمیان مدیرعامل شرکت پالاسیت از فراوری محصولات دانش بنیان صنعتی و آزمایشگاهی گفت و ادامه داد: از مهم ترین تجهیزاتی که در شرکت پالاسیت ساخته شده می توان به خشک کن انجمادی اشاره نمود که به طور همزمان می تواند در سامانه خلأ هم ایجاد کند.

قابلیت سفارشی سازی بر حسب احتیاج صنایع و توسعه محصول وجود دارد و محفظه استیل این خشک کن ها در بازه 25 تا 100 لیتر قابل فراوری است.

دستگاه تست حسگر گازی از دیگر محصولات کاربردی فراوریشده به وسیله فعالان فناور این شرکت دانش بنیان است که در صنایع نفت و گاز اهمیت بالایی دارد. این دستگاه برای ساخت و دقیق سازی حسگرهای گاز مورد استفاده قرار می گیرد و احتمال بروز حوادث غیرمترقبه را کاهش می دهد.

اشتغال زایی مستقیم و غیر مستقیم

در فرایند پروژهای ساخت دستگاه که به وسیله تیم پالاسیت انجام می شوند به طور کلی حدود 7 تا 10نفر به صورت مستقیم بسته به نوع پروژه و حدودا برای 15 نفر به صورت غیر مستقیم اشتغال زایی می گردد.

شرکت دانش بنیان پالاسیت با هدف ساخت و طراحی تجهیزاتی احتیاج بخش های مختلف تحقیقاتی در ابعاد صنعتی را رفع کند و به طراحی نمونه هایی می پردازد که در نسبت به نمونه های موجود از قابلیت های بیش تری برخوردار باشند.

حمایت تسهیلاتی از محصولات ایران ساخت

این فعال فناور با بیان این که ضروری ترین لازمه رونق فراوری محصولات دانش بنیان ایران ساخت، حمایت تسهیلاتی ازشرکت های جوان است، ادامه داد: ثبات مالی و حمایت از شرکت های دانش بنیان که به تازگی در این زمینه گام گذاشته اند می تواند، زمینه را برای پیشرفت کسب وکارهای دانش بنیان و رونق فراوری و کارآفرینی فراهم کند. نمایشگاه تجهیزات ایران ساخت که به وسیله معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزار شده و به معرفی و فروش فراوریات آزمایشگاهی فناوران داخلی یاری نموده است، یکی از گام های ارزنده به همین دلیل به تعداد می رود.

کریمیان از توانمندی رقابتی محصولات دانش بنیان ایران ساخت در کشورهای همسایه گفت و اظهار کرد: در ایران مواد خام کاملا در دسترس است فرایند فراوری سریع تر انجام می گردد که این خود مزیت بزرگی است در نتیجه ورود این محصولات به بازارهای همسایه، می تواند ارز اوری بالایی داشته باشد.

منبع: خبرگزاری فارس

به "دانش بنیان ها با فراوری خشک کن های انجمادی احتیاج صنایع را رفع کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دانش بنیان ها با فراوری خشک کن های انجمادی احتیاج صنایع را رفع کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید