خبرنگاران بازگشت شادی های بچگانه به خیابان های اسپانیا

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، تهران - خبرنگاران - اسپانیا پس از شش هفته به بچه ها اجازه داد به خیابان ها بیایند و بازی و پیاده روی نمایند.

خبرنگاران بازگشت شادی های بچگانه به خیابان های اسپانیا

به گزارش خبرگزاری فرانسه از مادرید، اسپانیا جزو کشورهایی است که بیشترین ضربه را از کرونا متحمل شده است.

بیش از 23 هزار نفر در این کشور براثر ابتلا به کرونا جان باخته و اسپانیا پس از آمریکا و ایتالیا، سومین آمار مبتلایان در دنیا را داراست.

اما برخلاف کشورهای دیگر، بچه ها اسپانیا درطول قرنطینه اجازه خروج از خانه را نداشتند و صرفا بزرگسالان می توانستند برای خرید مواد غذایی، مراجعه به پزشک و پیاده روی کوتاه مدت با حیوانات خانگی، پایشان را از خانه بیرون گذارند.

این در حالی است که بچه ها اسپانیایی روز یکشنبه به خیابان های مادرید آمدند تا از آزادی دوباره شان پس از هفته ها قرنطینه لذت برند.

از روز یکشنبه، حداکثر 3 کودک زیر 14 سال اجازه دارند یک بار در روز به همراه والدین خود از خانه خارج شوند و نهایتا یک کیلومتر از منزل فاصله گیرند.

سالوادور ایلا وزیر بهداشت اسپانیا روز آدینه گفت که این اولین گام به سوی کاهش شدت قرنطینه است. وی پیشتر گفته بود که مردم باید بسیار محتاط باشند، زیرا سلامت شان در معرض خطر است.

در این میان، محدودیت های اعمال شده بر بچه ها اسپانیایی مورد انتقاد نهاده شد و بعضی متخصصان درمورد خطری که این محدودیت ها برای سلامت جسمی و ذهنی بچه ها ایجاد می نماید، هشدار دادند.

هفته گذشته، پابلو ایگلسیاس یکی از معاونان نخست وزیر اسپانیا از بچه ها این کشور به خاطر حبس شان در خانه به مدت شش هفته عذرخواهی کرد.

ویروس کرونا موسوم به کووید - 19 اواسط ماه دسامبر 2019 (24 آذر 98) در شهر ووهان واقع در مرکز چین گزارش شد. ابتدا از این بیماری به عنوان ذات الریه نام برده می شد، اما کمیسیون ملی بهداشت چین 30 دسامبر سال 2019 (9 دی ماه 98) به صورت رسمی شیوع این ویروس را در چین اظهار داشت.

تدروس آدهانوم مدیر کل سازمان دنیای بهداشت چهارشنبه 21 اسفند ماه 98 در کنفرانسی خبری تاکید نمود که اگرچه واژه همه گیر (pandemic) به دلیل حساسیتی که دارد نباید بدون دقت مورد استفاده قرار گیرد اما ارزیابی های این سازمان ویروس کرونا را همه گیر دنیای شناسایی و اعلام می نماید.

تا به امروز 2 میلیون و 932 هزار و 331 نفر در سراسر دنیا به کووید - 19 مبتلا شده، 203 هزار و 604 نفر براثر ابتلا به این بیماری جان باخته و 839 هزار و 94 نفر بهبود یافته اند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران بازگشت شادی های بچگانه به خیابان های اسپانیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران بازگشت شادی های بچگانه به خیابان های اسپانیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید