خبرنگاران اعمال محدودیت های ناشی از کرونا در چهارمحال و بختیاری تداوم یافت

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، شهرکرد- خبرنگاران- رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری گفت: محدودیت های ناشی از کرونا در تمامی نقاط استان به جز شهرستان های لردگان و خانمیرزا یک هفته دیگر تمدید شد.

خبرنگاران اعمال محدودیت های ناشی از کرونا در چهارمحال و بختیاری تداوم یافت

مجید شیرانی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار وبلاگ سیناپارسه اضافه کرد: از آنجا که اعمال محدودیت های جدید در استان از 15 تیرماه تا به امروز تا حدی در کاهش شیوع ویروس کرونا در استان و ثبات نسبی تعداد بیماران سرپایی تاثیر داشته است، از همین رو این محدودیت ها با مجوز ستاد ملی مقابله با کرونا یک هفته دیگر تمدید شد.

وی اضافه کرد: بنا بر این تصمیم، دانشگاه ها، مدارس، آکادمی های آزاد فنی و حرفه ای، زبانسراها، کتابخانه های عمومی، حوزه های علمیه، مساجد و مصلای ها، موزه ها، مراکز گردشگری و تفریحی و سینماهای استان همچنان تعطیل است.

شیرانی توضیح داد: همچنین فعالیت قهوه خانه ها، سالن های زیبایی، استخرهای سرپوشیده، تالارهای پذیرایی، باشگاه های ورزشی، شهربازی ها و رستوران ها به مدت یک هفته دیگر در هشت شهرستان استان ممنوع اعلام شده است و بازرسان در مورد نحوه صحیح اجرای این تصمیم نظارت جدی دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات درمانی و بهداشتی چهارمحال و بختیاری خاطر نشان کرد: پیرو این تصمیم، برپایی هرگونه همایش، سمینار، تجمعات و گردهمایی ها در استان ممنوع است و نماز آدینه به جز در شهرستان های لردگان و خانمیرزا در دیگر مناطق استان اقامه نمی گردد.

شیرانی با بیان اینکه شرایط استان بسیار شنماینده و ناپایدار است و در صورت غفلت می تواند به شرایط بحرانی تبدیل گردد، اضافه کرد: بر اساس تحلیل های موجود، تعداد موارد ابتلا و مرگ و میر ناشی از کرونا در حال نزدیک شدن به یکدیگر و به شکل موازی درآمده است، که این موضوع هشداری برای احتمال افزایش موارد مرگ و میر ناشی از کرونا در استان است.

وی، با تاکید بر استفاده همگانی از ماسک، رعایت فاصله اجتماعی و خودداری از حضور در جشن ها و تجمعات، خاطر نشان کرد: با رعایت توصیه های بهداشتی میزان ابتلا به ویروس کرونا به کمتر از یک درصد کاهش می یابد.

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، ویروس کرونا که باعث بیماری کووید 19 شده است، بسیاری از کشورهای دنیا درگیر نموده است و سازمان بهداشت دنیای را برآن داشته تا شرایط فوق العاده اعلام کند.

استفاده همگانی از ماسک، شست وشوی دست ها با آب و صابون، رعایت بهداشت فردی، خودداری از دست دادن های مکرر و منع سفر و اجتماعات از جمله نکاتی است که پزشکان متخصص برای پیشگیری از شیوع این ویروس توصیه می نمایند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران اعمال محدودیت های ناشی از کرونا در چهارمحال و بختیاری تداوم یافت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران اعمال محدودیت های ناشی از کرونا در چهارمحال و بختیاری تداوم یافت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید