سرگرمی های جذابی که باید در سفر به توکیو تجربه کنید

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، از خوردن سوشی های تازه در تویوسو تا قدم زدن در شب های رنگارنگ آکیهابارا و شیبویا را می توانید در سفر به توکیو تجربه کنید و لحظه های خاطره انگیزی را برای خود بسازید.

سرگرمی های جذابی که باید در سفر به توکیو تجربه کنید

ژاپن از آن کشورهایی است که در قرن 21 توانست رشد مالی بی نهایت خوبی را تجربه کند و ضمن اینکه به یکی از درخشان ترین و مهم ترین نقاط شرق آسیا تبدیل شده، در دنیا نیز شرایط بسیار خوبی برای خود دست وپا نموده است.

رشد کشور ژاپن تنها به مقوله های سیاسی و مالی خلاصه نمی گردد؛ چراکه سرزمین آفتاب طی سالیان اخیر، به حدی در ابعاد مختلف پیشرفت نموده که سفر به آن از آرزوهای هر توریستی است. آداب ورسوم و تاریخ غنی ژاپن در کنار پیشرفت تکنولوژی، این سرزمین را به یکی از خواستنی ترین و مجذوب نماینده ترین منطقه ها دنیا برای جهانگرد ها تبدیل نموده اند.

از منطقه های مثل کیوتو و کوبه و توهوکو گرفته تا هیروشیما، چه از لحاظ طبیعی و چه مالی دارای جاذبه های خاص خودشان هستند؛ اما این شهر توکیو است که آن قدر ویژگی چشم گیر و جهانگرد پسند در آن جمع شده که تمامی تمرکز صنعت توریسم ژاپن، روی این شهر همواره بیدار و رنگارنگ منعطف شده است. به همین خاطر، وبلاگ سیناپارسه تصمیم دارد در این مقاله به آنالیز 20 تفریح عالی در توکیو بپردازد.

خوردن سوشی تازه در بازار ماهی تویوسو

سوشی از غذاهای معروف ژاپنی است و می توان گفت حالا دیگر تمام دنیا با این غذا آشنایی دارند. یکی از دلایل معروفیت زیاد توکیو، سوشی های لذیذ و مجذوب نماینده است و چه چیزی بهتر از اینکه هنگام سفر به این شهر، سوشی های خوش طعمش را هم میل کنید؟

بازار ماهی تسوکیجی از معروف ترین مکان های فروش ماهی در توکیو است و با وجود اینکه در سال 2018 میلادی به محله تویوسو نقل مکان کرد؛ اما هنوز رستوران ها و اغذیه فروشی های محله تسوکیجی به فروش سوشی می پردازند و با مراجعه به آن ها، می توانید طعم لذیذ سوشی های توکیو را بچشید!

دیدنی معبد باستانی سنسوجی در محله آساکوسا

مگر می گردد کسی به ژاپن سفر کند و از معبدهای سنتی این کشور دیدن نکند؟ محله آساکوسا که یکی از قدیمی ترین محله های توکیو است و ژاپن کلاسیک را برای مردم یادآوری می نماید، معبدی قدیمی و به شدت معروف با نام سنسوجی را در خود جای داده است. این معبد کلاسیک با فانوس های قرمزی که دارد، از معروف ترین جاذبه های توریستی توکیو به شمار می رود و هر جهانگرد باید از آن دیدن کند.

در کنار این معبد، خیابان ناکامیسه در محله آساکوسا قرار گرفته است و پس از بازدید از معبد سنسوجی می توانید به این خیابان سر بزنید و از حال وهوای ژاپن در سالیان گذشته باخبر شوید. پارک هانایاشیکی از دیگر جاذبه های توریستی محله آساکوسا است که قدیمی ترین شهربازی ژاپن محسوب می گردد و بازدید از آن خالی از لطف نخواهد بود.

بازدید از بازارهای قدیمی یاناکا گینزا

شتاماچی (Shitamachi) به معنی شهر زیرزمینی یا شهر پایینی، یکی از منطقه ها کلاسیک و تاریخی توکیو به شمار میرود که تا به امروز، تغییرات خاصی در ساختارش اعمال نشده است و همان رنگ وبوی قدیمی را دارد.

مرکز خرید یاناکا گینزا و راه پله ی یویاکه داندان از معروف ترین جاذبه های این منطقه هستند که بافت قدیمی آن ها باعث می گردد تا هر توریستی که به آنجا می رود از جای جای آن عکاسی کند. لازم به ذکر است که گربه های بسیار زیادی هم در این منطقه زندگی می نمایند و افرادی که به گربه ها علاقه دارند، قطعا اوقات جالبی را در این منطقه سپری خواهند کرد.

رفتن به مراکز مد و لباس در هاراجوکو، اوموتِساندو و آئویاما

توریستان توکیو می توانند در طول یک روز به منطقه ها هاراجوکو، اوموتِساندو و آئویاما سر بزنند و از جاذبه های جهانگردی آن ها بازدید نمایند. حالا سوال اینجا است که این سه منطقه چه جاذبه جهانگردی درخشانی را در خودش جای داده اند؟

توریستان در سفر به توکیو می توانند به این منطقه ها و منطقه تاکاشتا-دوری بفرایند و از فستیوال های مد و لباس خاصی که در آنجا برگزار می گردد، دیدن نمایند و اگر از این لباس های خاص خوششان آمد، آن ها را خریداری نمایند؛ لباس هایی مثل پوشش کاراکترهای کمیک، کارتونی و... در این منطقه به نمایش درمی آید که قطعا مجذوب نمایندهیت های خاص خود را دارند. علاوه بر این موارد، نوع معماری و جلوه های دیداری این منطقه آن قدر زیبا و مجذوب نماینده به نظر می رسند که به یک جاذبه توریستی تبدیل شده اند.

رونق صنایع تفریح محور ژاپنی از دیگر دلایلی بودند که به پیشرفت سیاسی و مالی این کشور یاری بسیار بزرگی کردند. ژاپن طی 30 یا 40 سال گذشته، در صنایعی همچون سینما، انیمیشن سازی و بازی های ویدیویی به حدی پیشرفت نموده است که حالا در میان بزرگ ترین قطب های این صنایع قرار می گیرد، پابه پای رقیبان غربی خود پیش می رود و بارها شده است که از آن ها جلو هم بزند.

آکیهابارا یکی از محله های به شدت درخشان و پررونق توکیو است که سالانه جهانگرد های بسیار زیادی را به خود جذب می نماید. در این منطقه که به آن محله الکتریکی هم گفته می گردد، از انیمه و مانگاه گرفته تا کتاب های کمیک و بازی های ویدیویی متنوعی را می توانید پیدا و کلکسیون خودتان را تکمیل کنید! این محصولات در فروشگاه ها و ساختمان هایی واقعا زیبا و رنگارنگ به خریداران عرضه می گردد. به میزان ای نورپردازی این محله، زیبا است که اگر حتی به تفریح هایی مثل ویدیوگیم یا انیمیشن علاقه نداشته باشید، صرفا با قدم زدن در آن، از شدت زیبایی بصری، هوش از سرتان می رود. اگر به توکیو رفتید، حتما به آکیهابارا سر بزنید.

در محله ریوگوکو، کُشتی سومو را تجربه کنید

کشتی سومو یکی از ورزش های بومی ژاپنی محسوب می گردد که همچون آی کی دو، از بخش های علوم و فنون رزمی است. این رشته ورزشی، آداب ورسوم خاص خود را دارد و از آنجایی که شرکت نمایندگانش باید آمادگی بدنی خاصی داشته باشند، امروزه به یکی از جاذبه های ژاپن تبدیل شده است.

در محله یوگوکو که از آن به عنوان مرکز کشتی سومود در ژاپن یاد می گردد، می توانید این رشته را فرابگیرد. موزه های سومو، رستوران هایی با حال وهوای سومو و فروشگاه هایی که لباس های این رشته ورزشی را می فروشند، همگی در محله ریوگوکو واقع شده اند و جهانگرد های شهر توکیو هرگز نباید بازدید از آن را از دست بدهند.

پارک اوئنو

پارک اوئنو در توکیو، به میزان ای بزرگ و زیبا است که می توانید کل روز خود را به گشت وگذار در داخل آن سپری کنید و خسته هم نشوید.

در داخل این پارک می توانید موزه ملی توکیو را هم پیدا کنید که معروف ترین موزه هنری ژاپن است؛ علاوه بر این، موزه ملی هنرهای غربی، موزه هنرهای متروپولیتان ژاپن و موزه شیتاماچی را هم در همین پارک واقع شده اند. در طول مدتی که در پارک اوئنو هستید، می توانید از تمامی این موزه ها دیدن کنید و ساعاتی خوش را برای خودتان رقم بزنید.

شب های محله شیبویا

محله شیبویا، یکی از اصلی ترین نمادهای شهر توکیو است که شاید هرگز رنگ خواب را به خودش نبیند؛ چراکه علاوه بر جاذبه های توریستی فراوانی که در خود جای داده است، مرکز اداری و تجاری شهر نیز به حساب می آید و در صبحگاه، جولانگاه کارکنان و کارمندان ادارات یا افراد محصل است و در طول شب، این توریستان هستند که در شیبویا به چشم می خورند.

علاوه بر اینکه انتها ساعت کاری باعث می گردد تا شب ها به زمان مناسب تری برای عبورومرور توریستان تبدیل گردد؛ ساختمان های بزرگ و رنگارنگ این منطقه با نورهای خاصی که از خودشان فراوری می نمایند، شب های شیبویا را به یکی از خاطره انگیز ترین و جادویی ترین لحظه هایی تبدیل می نمایند که یک توریست می تواند در توکیو داشته باشد.

دیدنی شهر از برج توکیو (اسکای تری)

برج اسکای تری توکیو یا همان برج توکیو، یکی از مهم ترین بناهای کشور ژاپن و دنیا است که اگر شخصی به توکیو سفر کند و به بازدید از این برج معروف نرود، سفرش کامل نخواهد شد. با صعود به بالاترین نقطه از این برج 634 متری می توانید یک نمای فوق العاده زیبا و نفس گیر از شهر توکیو را دیدن کنید که حالا دقیقا در زیر پای شما قرار گرفته است.

در داخل این برج، مراکز خرید و تفریحی مختلفی هم قرار داده شده است که به لطف آن ها می توانید در ارتفاع 600 متری از سطح زمین، خودتان را سرگرم کنید و برای عزیزان تان سوغاتی بگیرید. پس از خروج از برج، وارد محله اسکای تری تاون شوید و از مراکز خرید متنوع آن دیدن کنید.

بازدید از کوچه اومویده یوکوچو در محله شینجوکو

کوچه اومویده یوکوچو (Omoide Yokocho)، یکی از منطقه ها تاریخی و کلاسیک توکیو به شمار می رود. واژه اومویده یوکوچو که به معنی راهروی خاطرها است نیز این موضوع را بیشتر نشان می دهد.

در کوچه اومویده یوکوچو که در منطقه شینجوکوی توکیو واقع شده است، علاوه بر اینکه می توانید از بافت قدیمی دیدن و عکس های مختلفی ثبت کنید، سری هم به رستوران های متنوع آن بزنید و از خوردن غذاهای ژاپنی، به خصوص غذاها و نوشیدنی های کلاسیک این منطقه لذت ببرید.

بازدید از محله های ناکامگرو و دایکانایما

ناکامگرو و دایکانایما، از محله های زیبا و دیدنی توکیو هستند که قرار گرفتن آن ها در کنار زیبایی های طبیعی شهر مثل رودخانه ها و موارد این چنینی، براهمیت آن ها افزوده است. علاوه بر محیط های زیبای این منطقه ها، می توانید به رستوران ها، کافه ها و مراکز خرید این منطقه ها نیز سر بزنید و سرگرم شوید.

دیدنی پایکوبی کابوکی در برج کابوکی زا

پایکوبی کابوکی، از مهم ترین و قدیمی ترین رسوم مردم ژاپن بوده و هست. در این پایکوبی، افراد با پوشیدن لباس های مخصوص و انجام یک گریم ویژه، به اجرای پایکوبی می پردازند. برج کابوکی زا جزو بناهای اصلی و جهانگردی محله گینزای توکیو است که پایکوبی کابوکی در سالن های بزرگ و مجهز آمفی تئاتری آن انجام می گردد و افراد با استقرار در این سالن ها می توانند برنامه های کابوکی را بهتر از همواره دیدن نمایند. به همین دلایل، برج کابوکی زا از جمله منطقه ها تورسیتی اصلی توکیو به شمار میرود و توریستان از بازدید آن پشیمان نخواهند شد.

بازدید از باغ و قصر سلطنتی

خاندان سلطنتی ژاپن، قدیمی ترین و باقدمت ترین خاندان سلطنتی و موروثی دنیا هستند که در توکیو زندگی می نمایند، مرکز این شهر را برای زندگی و امرار معاش انتخاب نموده اند و تمامی ساختمان های، قصر و باغ های مربوط به خاندان سلطنتی ژاپن در مرکز شهر توکیو بنا شده اند. طراحی این بناها به قدری زیبا و چشم نواز است که حالا یکی از جاهای دیدنی توکیو به شمار می فرایند.

با وجود اینکه برای بازدید از قصر و قلعه سلطنتی باید مراحل مختلفی نظیر رزرو بلیط و... را انجام داد؛ اما ورود به ضلع غربی این منطقه ها همواره برای عموم آزاد بوده است. در نتیجه مسافران و توریستان توکیو هر زمانی که دلشان بخواهد می توانند به باغ ها و منطقه ها به خصوصی از قصر سلطنتی سر بزنند و از زیبایی آن لذت ببرند؛ به ویژه زمانی که فصل رویش شکوفه های گیلاس می رسد.

بازدید از معبد میجی

تاریخ ژاپن به لطف پادشاهان مختلفی که این سرزمین را اداره می کردند، از دوره های مختلفی تشکیل شده است. دوران میجی (Meiji Jidai)، از مهم ترین بزنگاه های تاریخی ژاپن محسوب می گردد که رخدادهای مهمی از تاریخ این ممکلت در همین دوران رقم خوردند و به سرنوشت این کشور جهت دادند.

پادشاه میجی در دوران حکومتش، یک معبد را برای همسر خود یعنی ملکه شوکِن می سازد. این معبد امروزه به یکی از ارکان های مهم صنعت توریسم ژاپن و توکیو بدل شده است. البته که در توکیو معابد شینتو در تعداد بسیار بالایی وجود دارند؛ اما پیشینه قدرتمند تاریخی که در پس معبد میجی نهفته، مزید بر دلیل شده است.

حضور در ازدحام صبحگاهی شیبویا

همان طور که پیش تر گفتیم، محله شیبویا از نمادهای اصلی زندگی مدرن و شهری در ژاپن و به خصوص شهر توکیو است. این منطقه در اوقات صبحگاهی و با آغاز ساعت کاری، جولانگاه کارمندان اداره ها و افراد محصل می گردد و ازدحام خاص و عجیبی در آن رخ می دهد؛ یک شلوغی بزرگ که شرکت در آن قطعا می تواند برای یک جهانگرد حاضر در توکیو، مجذوب نمایندهیت های خاص خودش را داشته باشد.

دیدنی مسابقه های بیسبال در ورزشگاه توکیو دام

بیسبال در کنار ورزش هایی مثل فوتبال، از رشته های پرطرف دار و محبوب ورزشی در ژاپن به شمار میرود. پرطرف دار بودن این رشته باعث شده است تا برگزاری مسابقه های بیسبال در ژاپن و به خصوص توکیو، با شورونشاط فراوانی انجام گردد. پس اگر روزی به توکیو سفر کردید، دیدنی مسابقه های بیسبال در ورزشگاه توکیو دام می تواند یکی از هیجان انگیزترین تفریح های ممکن برای شما باشد.

آب تنی در آبگرم اوئدو اونسن

آب تنی و حمام کردن در برکه های کوچک آب داغ که در ژاپن به آن ها اونسن می گویند، از سنت های کهن و کلاسیک ژاپنی ها است. مردم ژاپن حالا این سنت را در دنیای مدرن خود بازسازی نموده اند؛ به طوری که می توانید در آبگرم هایی با همان شکل وشمایل قدیمی، تنی به آب بزنید و لذت ببرید.

آبگرم اوئدو اونسن، جزو مکان های معروف توکیو محسوب می گردد. در این مرکز می توانید با اونسن های ژاپنی آشنا شوید و تنی هم به آب بزنید، سپس لباس های سنتی یوکاتا را بپوشید و عکس هایی خاطره انگیز ثبت کنید.

شرکت در مراسم چای

ژاپنی ها با آداب ورسوم خاص خودشان به تهیه چای می پردازند و از همین رو، همواره جایگاهی ویژه در میان مردم ژاپن و دنیا داشته است و از جاذبه های توریسیتی این کشور محسوب می گردد.

باغ های هاماریکو اونشی تی ان که در دوره حکومت قوم توکوگاوا از آن با عنوان شکارگاه حاکم یاد می شد، حالا یک جاذبه مهم در توکیو است و با گرفتن یک تاکسی در محله آساکوسا، خیلی سریع می توانید به آنجا برسید. در این باغچه، مراسم چای بسیار مجذوب نمایندهی برگزار می گردد و اگر روزی به توکیو سفر کردید، شرکت در این مراسم چای می تواند حسابی سرگرم تان کند.

گشت وگذار در محله گلدن گای در شینجوکو

پیش تر درباره محله شینجوکو و دیدنی های پرتعدادش صحبت کردیم. یکی دیگر از محله های مجذوب نماینده شینجوکو، محله گلدن گای است که علاوه بر بافت کلاسیک، زیبا و مجذوب نمایندهش، فروشگاه ها، رستوران ها، کافه ها و مغازه های بسیار زیادی دارد که می تواند توریستان را سرگرم کند و شب های بسیار مجذوب نمایندهی را برای آن ها رقم بزند.

بازدید از محله های گلدن گای و کوچه اومویده یوکوچو در منطقه شینجوکوی توکیو، از تفریح های بسیار سرگرم نماینده ای است که توریستان توکیو انجام می دهند.

کوهپیمایی و صعود به قله میتاکه

در جای جای کشور ژاپن، کوه های مرتفع و معروفی وجود دارد که معروف ترین آن ها یعنی کوه فوجی، سالانه توریستان زیادی را به خود جذب می نماید. کوه میتاکه، هم از جاذبه های توریستی شهر توکیو است و علاوه بر مراکز خرید مختلفی که در کوهپایه آن قرار گرفته است، تا قبل از صعود به قله می توان در معبدهای شینتو و غذاخوری های طول راه، سرگرم شد.

اگر دوست دارید سفری بی دغدغه به توکیو داشته باشید، برترین و مقرون به صرفه ترین تور توکیو را با یاری وبلاگ سیناپارسه جستجو و بخرید. در وبلاگ سیناپارسه، مجموعه ای از برترین تورها از معتبرترین آژانس های توریستی گرد هم آمده اند تا به راحتی بتوانید با توجه به شرایط خود، مناسب ترین تور را بخرید.

منبع: کجارو / theculturetrip.com

به "سرگرمی های جذابی که باید در سفر به توکیو تجربه کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سرگرمی های جذابی که باید در سفر به توکیو تجربه کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید