تپه باستانی خالصه خرمدره باید حفظ گردد

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، میراث آریا/ براساس آخرین خبر و گزارش های بدست آمده، تپه باستانی خالصه خرمدره باید حفظ گردد.

تپه باستانی خالصه خرمدره باید حفظ گردد

سید سعید صفوی، مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان از تپه باستانی خالصه شهرستان خرمدره بازدید کرد و در میان اعضای شورای شهرستان خرمدره و کارشناسان گفت: در مورد شروع مطالعه برای کاوش و ابلاغ معین حریم این تپه تاریخی دستور لازم صادر شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی زنجان اضافه کرد: مزارع و باغ هایی که در حریم و منظر فرهنگی این محوطه باستانی واقع شده است اما خسارتی به آثار و داشته های تپه وارد نکرده است، باید در آینده نزدیک مالکیت های این نقطه آزادسازی گردد و هزینه ها به مالکان پرداخت گردد و اطراف این تپه باستانی به تملک میراث فرهنگی دربیاید.

او گفت: این تپه از معدود محوطه های باستانی متعلق به دوره نوسنگی و مس است که می تواند هویت پیشینه تاریخ معماری فلات مرکزی و شمال غربی ایران را در معرض نمایش بگذارد و این محوطه باستانی باارزش بصورت مستمر به وسیله یگان محسوس و نامحسوس میراث فرهنگی نظارت و پایش می گردد.

صفوی اعلام کرد: کاوش های باستان شناسی تپه خالصه برای نخستین بار در سال 1388 با همکاری گروه باستان شناسی دانشگاه آزاد ابهر انجام شد و پرده از ابهامات و ناشناخته های این اثر باستانی برداشته شد که بزودی رایزنی هایی را با پژوهشگاه باستان شناسی میراث فرهنگی برای کاوش مجدد انجام خواهیم داد.

منبع: همگردی

به "تپه باستانی خالصه خرمدره باید حفظ گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تپه باستانی خالصه خرمدره باید حفظ گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید