برف و کولاک راه ارتباطی 52 روستای کردستان را بست

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: بر اثر بارش برف و کولاک از روز گذشته، راه ارتباطی 52 روستای استان بسته است.

برف و کولاک راه ارتباطی 52 روستای کردستان را بست

به گزارش گروه استان های وبلاگ سیناپارسه، رامبد نوذری، معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان با بیان اینکه این روستاها مربوط به شهرستان های سقز، بانه و دیواندره است گفت: در حال حاضر با کوشش عوامل راهداری تعداد زیادی از این روستاها بازگشایی شده اما با توجه به تداوم کولاک تعداد دیگری مسدود خواهند شد.

وی با بیان اینکه از روز گذشته در محورهای شریانی استان سه هزار کیلومتر برف روبی صورت گرفته است، گفت: یک هزار و 138 تن شن و نمک در این محورها مصرف شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان یادآور شد: در محورهای غیرشریانی نیز 70 تن شن و نمک مصرف و هزار و 419 کیلومتر برفروبی صورت گرفته است.

وی گفت: بعلاوه با یاری عوامل و نیروهای راهداری، 291 دستگاه خودرو گرفتار در برف و کولاک رهاسازی شد و 20مسافر نیز اسکان یافته اند.

تردد در بعضی از محورهای استان با زنجیرچرخ امکانپذیر است

نوذری اضافه نمود: براساس گزارش امروز ادارات تابعه و رصد دوربین های نظارت تصویری مرکز مدیریت راه های استان، در محور بانه - سقز بارش برف و مه گرفتگی گزارش شده و در محدوده گردنه خان تردد با زنجیر چرخ امکانپذیر است.

وی افزود: بعلاوه محور بانه - سیرانبند بارش پراکنده برف و مه گرفتگی تردد با زنجیر چرخ گزارش شده است.

معاون راهداری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای کردستان گفت: براساس این گزارشات محور دیواندره - سقز بارش پراکنده برف و مه گرفتگی، محور سنندج - دیواندره بارش پراکنده برف و محور سنندج - کامیاران (سه راهی موچش) مه گرفتگی غلیظ وجود دارد.

طبق اعلام هواشناسی کردستان سامانه بارشی از روز آدینه وارد استان شده و فعالیت سامانه به صورت بارش برف و باران تا روز سه شنبه هفته جاری تداوم خواهد داشت.

استان کردستان حدود هشت هزار کیلومتر راه دارد که از این مقدار 6 هزار و 100 کیلومتر آن راه روستایی و حدود یک هزار و 900 کیلومتر آن هم راه بین شهری شامل 325 کیلومتر بزرگراه، 888 کیلومتر اصلی و 700 کیلومتر نیز فرعی و عریض است.

منبع: خبرگزاری دانشجو

به "برف و کولاک راه ارتباطی 52 روستای کردستان را بست" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برف و کولاک راه ارتباطی 52 روستای کردستان را بست"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید