ایلان ماسک میخواهد تعداد کاربران توییتر را تا سال 2028 چهار برابر کند

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، یکی از بزرگ ترین سوالاتی که کاربران پس از خرید توییتر به وسیله ایلان ماسک برایشان مطرح شد، این بود که توییتر تحت راهنمایی ایلان ماسک دستخوش چه تغییراتی خواهد شد. باید خاطر نشان کنیم که هنوز این قرارداد نهایی نشده و ثروتمندترین فرد کره زمین در این مورد جلسات متعددی را با مسئولان این شرکت برگزار نموده است. ظاهراً ماسک میخواهد تا با ایجاد تغییراتی تعداد کاربران توییتر را با افزایش چشمگیری روبرو کند. به همین دلیل، روزنامه نیویورک تایمز اطلاعاتی را در این زمینه منتشر نموده که در ادامه به آنالیز آن ها خواهیم پرداخت.

ایلان ماسک میخواهد تعداد کاربران توییتر را تا سال 2028 چهار برابر کند

برای آغاز باید اشاره کنیم که ایلان ماسک در جلسات خود خاطرنشان کرد که میخواهد تعداد کاربران ماهانه توییتر را از 217 میلیون در حال حاضر به 600 میلیون تا سال 2025 و 931 میلیون تا سال 2028 برساند. به بیانی دیگر باید گفت که او می خواهد تعداد کاربران این پلتفرم محبوب را طی شش سال آینده به 4 برابر حال حاضر افزایش دهد. او بعلاوه تصمیم دارد تا تعداد کاربران پولی سرویس X توییتر را به 104 میلیون نفر برساند. البته هنوز جزئیاتی در خصوص سرویس X در دسترس نیست، اما وی همیشه بر مقوله رایگان بودن توییتر برای همه کاربران تأکید زیادی نموده است.

حال که صحبت از سرویس های پولی توییتر شد، بد نیست اشاره کنیم که ماسک برای افزایش عایدی این شرکت اهداف جاه طلبانه ای دارد. گفته می گردد که او میخواهد عایدیهای توییتر را تا سال 2028 به 26.4 میلیارد دلار افزایش دهد که حدود 5 برابر مقدار عایدی فعلی این پلتفرم است. مدیرعامل شرکت تسلا می خواهد که راه های کسب عایدی متنوعی را در توییتر ایجاد کند و بر این اساس، از آن جایی که تبلیغات حدود 90 درصد از عایدی توییتر را تشکیل می دهد وی میخواهد تا سال 2028 این رقم را به 45 درصد کاهش دهد. یکی از اهداف ماسک این است که توییتر 10 میلیارد دلار از راه تبلیغات و 12 میلیارد دلار به وسیله سرویس های اشتراکی عایدی کسب کند.

بدیهی است که برای تحقق چنین اهداف جاه طلبانه ای، توییتر به کاربران اشتراکی بیشتری احتیاج دارد و طبق محاسبات ماسک، تا سال 2025 تعداد کاربران توییتر آبی به 69 میلیون نفر و تا سال 2028 این تعداد به عدد 159 میلیون نفر خواهد رسید. این سرویس در حال حاضر مبلغ 3 دلار به عنوان حق اشتراک در ماه از هر کاربر دریافت می نماید و از این طریق ویژگی های بیشتری را نظیر سرویس های بدون تبلیغات و … در اختیار کاربران خود قرار می دهد. علاوه بر سرویس X و توییتر آبی، ایلان ماسک تأکید زیادی بر افزایش تعداد کاربران سرویس های پولی نموده است.

ثروتمندترین فرد دنیا بعلاوه میخواهد تغییراتی را در فضای پرداختی توییتر ایجاد کند. به همین دلیل گفته می گردد که او میخواهد عایدیهای کسب وکار پرداختی توییتر را از 1.3 میلیارد دلار در حال حاضر به 15 میلیارد دلار در سال 2028 برساند. در حال حاضر، توییتر قابلیت های خرید و فروش بسیار محدودی را به کاربران خود ارائه می نماید و باید دید با روی کار آمدن ماسک این بخش توییتر دستخوش چه تغییراتی خواهد شد.

برای یادآوری بد نیست اشاره کنیم که توییتر هفته گذشته، از قبول پیشنهاد 44 میلیارد دلاری ماسک برای تصاحب این شرکت اطلاع داد. وی در صحبت های اولیه خود پس از خرید توییتر به این موضوع اشاره نمود که میخواهد این پلتفرم را با ویژگی های جدیدی تقویت کند، الگوریتم های آن را منبع باز کند و بات های اسپم را سرکوب کند. وی پیش تر خاطرنشان کرد که برای تصاحب توییتر، 25.5 میلیارد دلار از ارزش آن را به صورت وام و 21 میلیارد دلار را از هزینه شخصی خود پرداخت خواهد نمود. ماسک خاطرنشان کرد که خرید توییتر راهی برای کسب عایدی او نیست. وی بر این باور است که توییتر هیچ وقت یک شرکت سرمایه دار نبوده و تاکید نموده که قصد وی از خرید این شبکه اجتماعی تنها ایجاد تغییرات مفید برای کاربران است.

منبع: Engadget

منبع: دیجیکالا مگ

به "ایلان ماسک میخواهد تعداد کاربران توییتر را تا سال 2028 چهار برابر کند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایلان ماسک میخواهد تعداد کاربران توییتر را تا سال 2028 چهار برابر کند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید