اطلاعات جدیدی از گوشی های سری ردمی نوت 12 منتشر شد

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، سری ردمی نوت 12 قرار است طی ماه های آینده رونمایی شوند. به همین دلیل امروز خبری منتشر شد که به لطف آن توانستیم به بخشی از اطلاعات مربوط به آن ها دسترسی داشته باشیم.

اطلاعات جدیدی از گوشی های سری ردمی نوت 12 منتشر شد

ردمی یکی از برترین زیرمجموعه های شیائومی است که هر سال گوشی های بسیار خوبی را با قیمت مناسب راهی بازار می نماید. سری ردمی نوت هم معروف ترین، محبوب ترین و پرفروش ترین گوشی های این شرکت چینی را شامل می گردد که هر سال در تعداد بسیار زیادی راهی بازار می شوند. سال گذشته سری ردمی نوت 11 در مدل های مختلفی در دسترس نهاده شد و تعداد آن ها به قدری زیاد بود که حتی مقاله ای منتشر شد مبنی براینکه چرا شیائومی دست از سری این سری بر نمی دارد؟!

در حالی که هنوز بعضی از کاربران منظر بودند یک گوشی دیگر از سری ردمی نوت 11 رونمایی و راهی بازار گردد، خبری منتشر شد که به لطف آن توانستیم اطلاعاتی در رابطه با سری ردمی نوت 12 بدست بیاوریم. این گوشی ها طبق برنامه باید سال جاری در دسترس قرار بگیرند. حال زمان دقیق آن خیلی معین نیست. اگر شیائومی بخواهد متناسب با برنامه ریزی قبلی خود پیش برود، هنوز چندین ماه تا رونمایی از این سری تازه زمان به جای مانده چرا که شرکت چینی در اکتبر سال 2021 از سری ردمی نوت 11 رونمایی کرد.

اما اطلاعاتی که در رابطه با این سری داریم در درجه اول شامل تعداد آن ها می گردد. طبق آنچه که منتشر شده، ظاهرا ردمی نوت 12 در سه مدل استاندارد، پرو و پرو پلاس در دسترس قرار خواهد گرفت که البته همه ما می دانیم این تازه دسته نخست به شمار میرود و قرار است با انبوهی از گوشی های مشابه دیگر هم بمباران شویم.

هر سه گوشی از این سری به پردازنده های مدیاتک مجهز خواهند شد که این روزها فوق العاده عملکرد خوبی در زمینه های مختلف از خود به نمایش گذاشته اند. این تراشه ها به ترتیب برای مدل استاندارد، پرو و پرو پلاس، دایمنسیتی 810 (دو هسته از نوع Cortex-A76 با فرکانس 2.4 گیگاهرتز و شش هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز)، دایمنسیتی 1300 (یک هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس 3 گیگاهرتز، سه هسته دیگر از همان نوع با فرکانس 2.6 گیگاهرتز، چهار هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز) و دایمنسیتی 8000 (چهار هسته از نوع Cortex-A78 با فرکانس 2.75 گیگاهرتز و چهار هسته از نوع Cortex-A55 با فرکانس 2 گیگاهرتز) خواهند بود که هر سه در نوع خود پردازنده های قابلی به حساب می آیند. خصوصا پردازنده آخر که با توجه به نتایج بدست آمده از بنچمارک تراشه دایمنسیتی 8100، می توان گفت که 8000 از لحاظ عملکرد پردازشی و گرافیکی اندکی از اسنپدراگون 870 نیز بهتر است.

شایعات حاکی از آن است که شیائومی در همین ماه از این سری در کشور چین رونمایی خواهد نمود. نهایتا در ماه مه باید شاهد رونمایی از آن ها باشیم اما به خاطر داشته باشید که این گوشی ها با مدل های عرضه شده در کشورهای دیگر متفاوت خواهند بود. نه از لحاظ ظاهر بلکه یک سری موارد دیگر نظیر نوع پردازنده، سرعت شارژر و مواردی مثل این. البته اگر قرار باشد سری ردمی نوت 11 را مبنای قضاوت خود قرار دهیم.

هنوز در رابطه با تاریخ دقیق عرضه این سری حرفی به میان نیامده بنابراین باید منتظر بمانیم ببینیم طی هفته های آینده چه پیش می آید. در حال حاضر در بازارهای مختلف، 13 مدل ردمی نوت 11 در دسترس واقع شده است (اگر حین نگارش این مطلب مدل تازهی معرفی نشده باشد) که فرایند رونمایی و عرضه آن ها از اکتبر شروع شد و تا ماه مارس همین سال جاری نیز ادامه داشت. بعید به نظر می رسد ردمی از مدل دیگری رونمایی کند چون به نظر می رسد محصول تازه همان ردمی نوت 12 باشد.

نکته جالبی که باید در این رابطه بدانید این است که ردمی نوت 11 به عنوان مدل استاندارد از گوشی های سری قبل، در سال 2022 رونمایی شد، نه در سال 2021 و همزمان با مدل های دیگر. اما به نظر می رسد سال جاری شرکت چینی اندکی منظم تر پیش خواهد رفت. حداقل امیدواریم اینطور باشد. هرچند نکته مثبت قضیه اینجاست که اگر مدل های زیادی هم عرضه شوند، حداقل می دانیم از لحاظ قیمت در محدوده ای قرار می گیرند که کاربران با بودجه پایین هم بتوانند آن ها را خریداری نموده و از داشتن یک گوشی قدرتمند لذت ببرند.

منبع: NotebookCheck

منبع: دیجیکالا مگ

به "اطلاعات جدیدی از گوشی های سری ردمی نوت 12 منتشر شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اطلاعات جدیدی از گوشی های سری ردمی نوت 12 منتشر شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید