نیسان قشقایی با سیستم هیبریدی e، Power معرفی گردید

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، نیسان قشقایی برای اولین بار در سال 2006 فراوری و با نام نیسان دوالیس در بازارهای ژاپن و استرالیا به فروش رفت؛ البته به جز این دو کشور این خودرو با نام قشقایی به خریداران جهانی معرفی گردید.

نیسان قشقایی با سیستم هیبریدی e، Power معرفی گردید

در فوریه 2021 نسل نو نیسان قشقایی با یک پیشرانه­ بنزین سوز در دو نسخه متفاوت به مشتریان اروپایی معرفی گردید. غیر از حذف پیشرانه دیزل برای این خودرو همان زمان اعلام شد که نسخه هیبرید از نیسان قشقایی هم به زودی وارد بازار می گردد. اکنون نیسان قشقایی E-Power به صورت رسمی معرفی گردیده است، پیش از آنکه در تابستان امسال وارد بازار گردد. اولین مدل از این خودرو در اروپا عرضه خواهد شد که مجهز به فناوری به روزشده e-power این شرکت است.

این پیشرانه یک نسخه ارتقا یافته است که برای اولین بار در نیسان نوت در سال 2017 استفاده شد. با استفاده از این فناوری که برای اولین بار به وسیله برند پریمیوم اینفینیتی متعلق به نیسان معرفی گردید، این موتور قادر است آلایندگی و مصرف را در سناریو های کم مصرف بهینه کند یا باتری را در صورت مصرف انرژی بیشتر تغذیه کند.

این پیشرانه ترکیبی از یک موتور 1.5 لیتری بنزینی و یک موتور برقی است و از تکنولوژی متفاوتی نسبت به دیگر سیستم های هیبریدی موجود در بازار استفاده می نماید. در این روش قدرت موتور بنزینی به چرخ ها منتقل نمی گردد، بلکه باتری خودرو را شارژ نموده و باتری نیز انرژی موردنیاز موتور برقی با 188 اسب بخار قدرت و 330 نیوتن متر گشتاور را تأمین می نماید.

نوترین آگهی های نیسان

این فناوری مزایای متعددی را به همراه دارد. با وجود موتور برقی که چرخ های خودرو را به حرکت در می آورد، نیسان قشقایی مثل یک خودرو تمام برقی عمل می نماید و دیگر خبری از ایرادات پیشرانه های هیبریدی نخواهد بود. بعلاوه با استفاده از این فناوری موتور بنزینی با کمترین اندازه مصرف سوخت، باتری را شارژ می نماید و به نفع جیب راننده خواهد بود.

یکی دیگر از فناوری های e-Power نیسان سیستم ای-پدال (پدال برقی) است که قبلاً در نیسان لیف استفاده شده است. این سیستم به رانندگان این امکان را می دهد تا فقط با استفاده از یک پدال رانندگی نمایند. با استفاده از این فناوری وقتی پایتان را از روی پدال گاز برمی دارید، نیروی ترمزی برابر با 0.2 جی را احساس خواهید کرد، بدون اینکه بخواهید پایتان را روی پدال ترمز فشار دهید.

برای نسل سوم قشقایی می توان پیشرانه دیگری را هم سفارش داد. موتور بنزینی 1.3 لیتری توربوشارژ که در نسل فعلی این خودرو استفاده می گردد، به همراه یک سیستم برقی 12 ولت نوع دیگری از پیشرانه نیمه هیبریدی است که برای نیسان قشقایی در نظر گرفته شده است. این سیستم الکتریکی فقط 22 کیلوگرم وزن دارد.

موتور 1.3 لیتری بنزینی توربو در دو مدل 138 اسب بخار و 156 اسب بخار قابل سفارش است. هر دو نوع موتور دارای جعبه دنده 6 سرعته دستی و دیفرانسیل جلو است، اما می توان از جعبه دنده CVT برای موتور 156 اسب بخاری نیز استفاده کرد.

از نظر ظاهری نیسان قشقایی با پیشرانه e-Power با نسخه های بنزینی صرفا در قسمت پلاک و جلوپنجره خودرو فرق دارد و تفاوت آن فقط در نوار افقی است که بالای این قسمت و سیاه رنگ تعبیه شده است.

نیسان هنوز اطلاعاتی درباره قیمت قشقایی e-Power اعلام ننموده است، اما تأیید نموده است که این پیشرانه در اواخر تابستان معرفی خواهد شد. کراس اوور کوچک تر نیسان جوک نیز در تابستان با موتور نوی که حاصل همکاری نیسان با رنو است و از یک سیستم هیبریدی استفاده می نماید، معرفی می گردد.

خرید و فروش و قیمت نیسان قشقایی

***

شما می توانید نوترین اخبار خودرو را در بلاگ وبلاگ سیناپارسه بخوانید.

منبع: بلاگ دیوار

به "نیسان قشقایی با سیستم هیبریدی e، Power معرفی گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نیسان قشقایی با سیستم هیبریدی e، Power معرفی گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید