مقایسه ب ام و i8 با پورشه باکستر 718 و لوتوس الیزه 220 کاپ

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، یکی از برترین نمونه های خودروهای سبزی که راهی بازارهای ایرانی شده، همین ب ام و i8 است. خودرویی هیبریدی محصول 2013 که در هر صد کیلومتر، 2.5 لیتر بنزین می سوزاند و این، یعنی سلامی دوباره به محیط زیست.

مقایسه ب ام و i8 با پورشه باکستر 718 و لوتوس الیزه 220 کاپ

این خودروی چشم نواز و دوست داشتنی، یک موتور بنزینی دارد با توان 228 اسب بخار و یک موتور الکتریکی با توان 130 اسب بخار. در نهایت این که همکاری این دو پیشرانه، توانسته است شتاب این خودرو را به 4.4 ثانیه برساند. حداکثر سرعتی هم معادل 250 کیلومتر بر ساعت به آن هدیه داده و البته مهم تر از همه اینکه آلایندگی آن را هم به به 69 میلی گرم دی اکسید کربن در هر کیلومتر رسانده است که در نوع خودش خیلی مثال زدنی است.

طراحی خودرو نیز کاملاً تهاجمی و به روز از آب درآمده که می تواند برای کاربران زیادی جذابیت داشته باشد؛ یک سواری لوکس و هیبریدی با قدرت رانندگی اسپرت که می تواند جاده ها را ببلعد. قدرت فراوریی توربوشارژ سه سیلندر بنزینی این مدل، 228 اسب بخار قدرت و 320 نیوتن متر گشتاور فراوری نموده و با یک گیربکس شش سرعته اتومات، نیرو را به چرخ های عقب منتقل می نماید.

موتور الکتریکی ب ام و i8 هم با 130 اسب بخار قدرت و 250 نیوتن متر گشتاور هم، قدرت فراوریی خودش را به چرخ های جلو منتقل می نماید. حالا هر کدام از این قوای محرکه هم می تواند به تنهایی کار نموده و هم با هم ادغام شده و در حالت هیبریدی، 358 اسب بخار قدرت تقدیم کند. چنین است که در کمتر از پنج ثانیه این خودرو به حداکثر سرعت خودش می رسد.

نکته جالب این که ب ام و i8 هیچ گاه به صورت رسمی وارد کشور نشد، چرا که هیچ شرکت داخلی زیر بار مسئولیت ساختار پیچیده هیبریدی این خودروی به روز نمی رفت. خودروهایی از این دست هم که در بازارهای ایران موجودند، به صورت شخصی وارده شده اند.

این خودرو فقط در نسل اولش در ایران حضور یافته است. خودروهای لوکس از این دست، در بازار ایران هم وجود دارند که می توانند به عنوان رقیب این مدل معرفی شوند. خودروهایی چون آلفارومئو 4C، لوتوس الیزه و پورشه باکستر که در سال های فراوری نزدیک به این خودرو، رقیب آن شده اند.

در ادامه این مطلب به مقایسه ب ام و i8 با پورشه باکستر 718 و لوتوس الیزه 220 کاپ می پردازیم تا ببینیم ب ام و i8 چه توان و قدرتی در قیاس با رقبا دارد.

نمای پشتی ب ام و i8

ب ام و i8 از نمای روبرو

ب ام و i8 از نمای کنار

قبلی 1 از 3 بعدی

مقایسه ب ام و i8 با پورشه باکستر اس 718

یکی از خودروهای رودستری که می تواند رقیبی برای بی ام و i8 باشد، نسل چهارم پورشه های باکستر است که امروز به 718 مشهور شده است. پورشه باکستر از سال 2017 بود که راهی بازارهای ایران شد. این خودرو دو مدل دارد، مدل ساده و مدل اس که تیپ گران قیمت تر آن محسوب می گردد. مدل ساده آن پیشرانه دو لیتری و مدل اس، پیشرانه 2.5 لیتری دارد. این تیپ، از سریع ترین رودسترهای کشور لقب گرفته است و با امکاناتی چون تعلیق دو حالته هوشمند، لانچ کنتل، چهار حالت رانندگی و سیستم صوتی عالی، برای خودش حسابی نام در نموده است.

اما بپردازیم به مقایسه اجمالی این دو سوپرلوکس رودستری بازارهای ایران؛ خودروهایی که هر کسی دوست دارد یک بار هم که شده، تجربه رانندگی با آن ها را داشته باشد. با مقایسه ب ام و i8 با پورشه باکستر 718 از نظر طراحی باید گفت که هر دو خودرو نمره ای بالا و کاملا شبیه هم می گیرند. البته پورشه زبان طراحی خاص خودش را داشته و این مورد درباره ب ام و i8 هم صدق می نماید. با این تفاوت که طراحی ب ام و کمی متناسب تر است و آن خاص بودن پورشه را ندارد و شبیه تر به خودروهای کلاسیک است. پس شاید بگردد مقداری، شرایط طراحی ب ام و i8 را بهتر دانست.

از نظر شرایط رانندگی و هندلینگ و تعلیق و … هم، دو خودرو را باید یکسان تصور کرد. کیفیت ساخت دو خودرو هم شباهت زیادی با هم دارند؛ چرا که هر دو محصولی از صنعت بی بدیل اتومبیلرانی آلمان تلقی می گردد، با این تفاوت که شرایط پورشه را باید کمی بهتر بدانیم. شرایط طراحی و امکانات داخل کابین دو خودرو هم شباهت های زیادی به هم دارد. اما از حیث ارزش خرید، اگر پورشه خریداری کنید، شرایط بهتری خواهید داشت. جالب اینکه نقطه منفی مشترک دو خودرو هم، هزینه نگهداری بسیار بالا و بعلاوه ناسازگاری شان با بنزین های داخلی است.

با مقایسه ب ام و i8 با پورشه باکستر اس 718 متوجه می شویم که هر دو خودرو دینفرانسیل عقب هستند و گیربکس اتومات دارند که البته در پورشه تعداد دنده ها یکی بیشتر است. با این تفاوت که ب ام و i8 می تواند بخشی از قدرت پیشرانه الکتریکی خودش را به جلو هم منتقل کند. حجم پیشرانه پورشه اس 718 باکستر، یک لیتر بیشتر است، هرچند که قدرت فراوری شده هر دو را باید یکسان فرض کنیم. البته این امر، به واسطه هیبریدی بودن ب ام و i8 هم هست که بخشی از قدرت خودش را از پیشرانه الکتریکی اش می گیرد. مصرف سوخت پورشه هم که بیشتر است و البته در نهایت می تواند 35 کیلومتر حداکثر سرعت بیشتری هم در ساعت داشته باشد.

در مقایسه ب ام و i8 با پورشه باکستر اس 718 باید گفت که ابعاد i8 هم بیشتر است که به واسطه تفاوت کلاس دو خودرو است؛ کوپه در برابر رودستر. کروز کنترل، اتو پارک، ترمز اضطراری، رادار تابلوخوان و … آپشن هایی هستند که در ب ام و وجود دارد و در پورشه نیست. البته پورشه هم مواردی چون گرم کن فرمان و سامانه ضد واژگونی دارد که در ب ام و نیست.

پیشنهاد می کنیم برای کسب اطلاعات بیشتر مطلب مقایسه پورشه باکستر 718 با آئودی TT و آلفارومئو 4C را مطالعه کنید.

نمای داخلی ب ام و i8

نمای داخلی ب ام و i8

نمای داخلی ب ام و i8

نمای داخلی ب ام و i8

قبلی 1 از 4 بعدی

مقایسه ب ام و i8 با لوتوس الیزه 220 کاپ

مقایسه بعدی بین یک کوپه و یک رودستر انگلیسی است؛ بیشتر افراد البته معتقدند که لوتوس الیزه، به خاطر نوع طراحی و زیبایی و البته گران قیمت بودنش بیشتر به درد کلسیون می خورد. لوتوس الیزه در واقع بیشتر شبیه یک ماشین مسابقه ای است که هر کسی نمی تواند پشت رل آن بنشیند.

اما در آن سوی دیگر، یک ب ام و i8 وجود دارد که برای خودش غولی محسوب می گردد. در نگاه اجمالی، شرایط هندلینگ و تعلیق و رانندگی مدل ب ام و بهتر است و بیشتر می تواند نظر شما را جلب کند. این فزونی در طراحی ظاهری هم خودش را به رخ می کشد. خودروهای ب ام و اساساً از خوش طرح ترین خودورهای دنیا هستند و در این رابطه سنگ تمام می گذارند. علت فزونی طراحی ب ام و i8 هم آن است که هماهنگی بیشتری دارد و بالا آمدن چراغ های لوتوس الیزه و … را ندارد.

با مقایسه ب ام و i8 با لوتوس الیزه 220 کاپ باید بگوییم که دیگر فزونی انکارناپذیر ب ام و، در طراحی داخل کابین و امکاناتی است که داخل کابینش در اختیارتان می گذارد. لوتوس الیزه عملاً در این زمینه و در برابر نمونه ب ام و حرفی برای گرفتن ندارد. کیفیت ساخت و بعلاوه ارزش خرید نمونه مورد آنالیز در ب ام و هم که بهتر است. اساسا از قلم نیاندازید که لوتوس الیزه برای مصارف شهری، گزینه مناسبی محسوب نمی گردد و به آپشن های کم معروف است.

از نظر قدرت فراوری شده، دست برتر کاملا با ب ام و است، حتی با وجود این که پیشرانه لوتوس 300 سی سی بیشتر است. اما با این حال، لوتوس الیزه در شتاب گیری، هم پای ب ام و i8 ظاهر شده است. فاصله قدرت فراوری شده این ها 133 اسب بخار به نفع ب ام و است. حجم و میزان نمونه مورد آنالیز ب ام و هم که حتما بهتر است.

سخن پایانی

امیدواریم که مقایسه بالا توانسته باشد اطلاعات مفیدی از ب ام و i8 و ارزش خرید آن در برابر رقبایش در اختیارتان قرار دهد. شما می توانید با مراجعه به سایت وبلاگ سیناپارسه از آخرین قیمت خرید و فروش ب ام و i8 آگاه شوید.

نظر شما درباره مقایسه بالا چیست؟ به نظر شما کدام یک از این خودروها توان و قدرت بیشتری دارد؟ ارزش خرید آن ها را چگونه می بینید؟ نظرات و تجربیات خودتان را به صورت کامنت با ما در میان بگذارید.

منبع: بلاگ دیوار

به "مقایسه ب ام و i8 با پورشه باکستر 718 و لوتوس الیزه 220 کاپ" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مقایسه ب ام و i8 با پورشه باکستر 718 و لوتوس الیزه 220 کاپ"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید