مصر پذیرش جهانگرد خارجی را از سر می گیرد

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، پس از ماه ها تعطیلی صنعت گردشگری به دلیل شیوع کرونا، کشور مصر از روز اول ژوئیه (11 تیر) با بازگشایی فرودگاه ها بار دیگر پذیرای گردشگران خارجی خواهد بود.

مصر پذیرش جهانگرد خارجی را از سر می گیرد

ایرنا: به گزارش خبرگزاری فرانسه، محمد منار وزیر سازمان هواپیمایی مصر روز یکشنبه در یک کنفرانس خبری اظهار داشت پروازهای بین المللی بین مصر و کشورهایی که حریم هوایی خود را بازگشایی نموده اند، از سرگرفته خواهد شد.

کشور مصر از ماه مارس (اسفند-فروردین) برای جلوگیری از گسترش ویروس کرونا، ضمن توقف پروازها، اماکن باستانی و تاریخی، موزه ها و هتل های این کشور را نیز تعطیل کرد.

گفتنی است با از سرگیری پروازهای بین المللی، تنها سه منطقه دریای سرخ، سینای جنوبی و مَرسی مَطروح که به استراحتگاه های ساحلی خود معروف هستند، مجاز به پذیرش جهانگرد خواهند بود.

به گفته خالد العنانی وزیر جهانگردی و آثار باستانی مصر، دلیل انتخاب این سه منطقه آن است که ساحلی بوده، از مراکز تراکم جمعیت فاصله دارند و پایین ترین موارد ابتلا به ویروس کرونا را گزارش نموده اند.

دیگر جاذبه های جهانگردی کشور مصر از جمله مجموعه اهرام جیزه، موزه مصر در قاهره و معبد باستانی کارناک نیز به تدریج بازگشایی خواهند شد.

وزارت بهداشت مصر تا به امروز حدود 43 هزار مورد ابتلا به کرونا و یک هزار و 500 مورد مرگ و میر ناشی از این ویروس را گزارش نموده است.

احیای صنعت جهانگردی در دوره پساکرونا

با توجه به آن که هنوز واکسنی برای کرونا ساخته نشده و روشن نیست تهدید این مهمان ناخوانده تا چه زمانی ادامه داشته باشد، کشورها به کاهش تدابیر سفت و سخت پیشگیرانه روی آورده و با رعایت شیوه نامه های بهداشتی در صدد بازگشایی حوزه های مختلفی برآمدند که همگی تحت تاثیر این همه گیری دست از فعالیت کشیدند. صنعت جهانگردی که یکی از منابع کسب درآمد برای دولت ها به شمار می رود نیز از این قاعده مستثنی نماند.

کشور یونان پس از سه ماه، از امروز مرزهای زمینی، هوایی و دریایی خود را به روی جهانگردان خارجی از حدود 30 کشور باز کرد.

درباره سرنوشت جهانگردی در ایران نیز خبرهای جدیدی به گوش می رسد. علی اصغر مونسان، وزیر میراث فرهنگی، جهانگردی و صنایع دستی، امروز (یکشنبه) گفت: با اقدامات و برنامه ریزی هایی که اجرا شده، جهانگردی با سرعت مناسب به شرایط قبل از کرونا بازمی گردد.

مونسان در جلسه شورای هماهنگی تشکل های صنعت جهانگردی که با حضور جمعی از مدیران این وزارتخانه، معاون جهانگردی کشور، مدیران کل معاونت جهانگردی، نمایندگانی از بخش خصوصی و مدیران تشکل های حرفه ای صنعت جهانگردی در سالن فجر این وزارتخانه برگزار گردید، با بیان این که به دنبال این هستیم تا شرایط برای حضور مجدد جهانگردان خارجی در کشور فراهم گردد، اضافه کرد: کوشش می کنیم در صورت امکان از تیرماه مرزها برای ورود جهانگردان خارجی به کشور باز گردد.

منبع: توریسم آنلاین

به "مصر پذیرش جهانگرد خارجی را از سر می گیرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مصر پذیرش جهانگرد خارجی را از سر می گیرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید