رتبه بندی معلمان زودتر از شهریور اجرا می گردد؟

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، حدود پنج ماه از تصویب قانون رتبه بندی معلمان در مجلس می گذرد. با این حال هنوز زمان اجرای آن را به امروز و فردا موکول می نمایند.

رتبه بندی معلمان زودتر از شهریور اجرا می گردد؟

وزیر آموزش وپرورش آیین نامه رتبه بندی معلمان را روز 24 فروردین در اختیار هیأت دولت قرار داد. اما هنوز این آیین نامه در دست آنالیز است. تا به امروز هم فقط سه ماده از آن تصویب شده است.

870 هزار نفر، مشمول قانون رتبه بندی می شوند و حدود 40 هزار میلیارد تومان بودجه برای اجرای آن در نظر گرفته اند.

کوتاهی دولت برای اجرای رتبه بندی معلمان

رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به وبلاگ سیناپارسه می گوید دولت در این مورد کوتاهی نموده است؛ آیین نامه باید تا کنون آماده شده و حکم معلمان را هم برای رتبه بندی زده باشند.

علیرضا منادی سفیدان می گوید: دولت، وقت داشته است که این قانون را یک ماه پس از مصوبه مجلس عملیاتی کند.

او ادامه می دهد: بعد از تصویب رتبه بندی معلمان در مجلس و تعطیلات نوروز، خاتمه وزارتخانه آموزش و پرورش آیین نامه آن را به هیأت دولت فرستاد. هیأت دولت باید سریع این آیین نامه را ابلاغ می کرد اما متاسفانه تا به امروز دولت هر هفته فقط در کمیسیون مربوطه آن را آنالیز می نماید.

فردا آیین نامه رتبه بندی تصویب می گردد؟

اگرچه دولت یک ماه فرصت برای اجرای این آیین نامه داشت، اما به گفته منادی سفیدان تا به امروز فقط سه ماده از این آیین نامه را تصویب نموده اند.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس می گوید: ظاهرا آیین نامه چند ایراد حقوقی داشت که در دست آنالیز است. قرار است فردا کل آیین نامه تصویب گردد. اگر فردا تصویب گردد سه شنبه به جلسه هیأت دولت می رود.

رتبه بندی زودتر از شهریور اجرا می گردد؟

اما معلمان چه زمانی منتظر افزایش حقوق باشند؟ منادی در این مورد می گوید: فعلا اگر فردا آیین نامه تصویب گردد، از سوی دولت ابلاغ می گردد. در مرحله بعد باید رتبه معلمان را معین نمایند. پس از آن حکم معلمان زده می گردد. در اولین ماه حکم، افزایش حقوق از اول سال تا خرداد و شش ماه از سال گذشته محاسبه و واریز می گردد.

وزیر آموزش وپرورش روز گذشته درباره زمان اجرای قانون رتبه بندی معلمان گفت که از اول شهریور در فیش حقوقی فرهنگیان اعمال می گردد.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس اما می گوید این تاریخ اشتباه است. یک ماه بعد از تصویب نهایی آیین نامه فرصت دارند که رتبه ها را معین نمایند. وقتی هم رتبه ها معین گردد احکام صادر می گردد.

با اجرای رتبه بندی معلمان در امسال حقوق معلمان بین یک میلیون و 700 هزار تومان تا بیش از پنج میلیون تومان افزایش پیدا می نماید.

منبع: تجارت نیوز

به "رتبه بندی معلمان زودتر از شهریور اجرا می گردد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رتبه بندی معلمان زودتر از شهریور اجرا می گردد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید