خبرنگاران مجلس کوزوو به دولت جدید رأی اعتماد داد

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، بلگراد- خبرنگاران- دولت جدید کوزوو که در صدر آن آلبین کورتی رهبر جنبش خودمختاری واقع شده است، روز سه شنبه با 67 رأی موافق و 30 رأی مخالف از مجموع 107 نماینده حاضر، از مجلس رأی اعتماد گرفت.

خبرنگاران مجلس کوزوو به دولت جدید رأی اعتماد داد

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، مجلس کوزوو همچنین گلائوف کونیوفتسا از جنبش خودمختاری را با 69 رأی موافق در مقابل 33 رأی مخالف برای سمت رئیس جدید مجلس انتخاب کرد.

نخست وزیر جدید کوزوو پیش از رأی گیری در مجلس در برابر نمایندگان اولویت های دولت را مبارزه با بیماری همه گیر ویروس کرونا، اقتصاد و عدالت تشریح کرد.

وی همچنین با تأکید بر اینکه شکی نیست که بیماری همه گیر ویروس کرونا همچنان یک چالش اساسی به شمار می رود، گفت که نباید وقت را تلف کرد و با وزیر جدید بهداشت، برنامه کنترل ویروس کووید 19 را شروع خواهد نمود.

کورتی در همین پیوند، هدف دولت را تهیه واکسن برای 60 درصد مردم برشمرد.

وی همچنین در خصوص مذاکرات با بلگراد برای حل مساله کوزوو، گفت: تا زمانی که واقعیت استقلال کوزوو از سوی صربستان به رسمیت شناخته نگردد، امکان عادی سازی روابط بین دو ملت و دو کشور وجود ندارد.

دولت جدید کوزوو دارای سه سمت معاون رئیس جمهوری و 15 وزیر است؛ در بین وزیران گوران راکیچ از فهرست صرب های کوزوو واقع شده است که مسؤولیت وزارت جوامع و بازگشت جنگ زدگان و آوارگان را بر عهده دارد.

6 نفر از اعضای دولت جدید در کوزوو را بانوان تشکیل می دهند.

نخست وزیر جدید کوزوو همچنین تاکید نمود که ویوسا عثمانی رئیس سابق مجلس کوزوو بایستی برای سمت رئیس جمهوری جدید کوزوو انتخاب گردد.

در زمان حاضر و تا زمان انتخاب رئیس جمهوری از سوی مجلس، گلائوف کونیوفتسا رئیس جدید مجلس کوزوو به عنوان کفیل سمت ریاست جمهوری کوزوو انجام وظیفه خواهد نمود.

هشتمین انتخابات مجلسی در کوزوو پس از درگیری های سال 1999میلادی در این منطقه که در 26 بهمن 1399 برگزار گردید، حزب جنبش خودمختاری به رهبری آلبین کورتی با کسب حدود 45 درصد آرا در این دوره از انتخابات مجلسی به پیروزی دست یافت.

آلبانیایی تبارهای کوزوو در سال 2008 میلادی (1387) اعلام استقلال کردند.

بلگراد با ادعای این که کوزوو را استان جنوبی صربستان می داند، اعلام استقلال یکجانبه آن را قبول ندارد و خواهان ابطال سند استقلال کوزوو از راه های دیپلماتیک و صلح آمیز است.

تعدادی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا و همچنین آمریکا، کوزوو را به عنوان کشوری مستقل به رسمیت شناخته اند و این در حالی است که فدراسیون روسیه، چین و صربستان از کشورهایی به شمار می فرایند که اعلام استقلال کوزوو را قبول ندارند.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مجلس کوزوو به دولت جدید رأی اعتماد داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مجلس کوزوو به دولت جدید رأی اعتماد داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید