خبرنگاران مقام امنیتی کویت از خنثی سازی توطئه علیه امنیت ملی کشورش اطلاع داد

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، تهران- خبرنگاران- یک مقام ارشد امنیتی کویت روز یکشنبه از خنثی سازی یک توطئه خطرناک علیه امنیت ملی این کشور اطلاع داد.

خبرنگاران مقام امنیتی کویت از خنثی سازی توطئه علیه امنیت ملی کشورش اطلاع داد

به گزارش وبلاگ سیناپارسه به نقل از القبس، یک مقام ارشد امنیتی کویتی به این روزنامه گفت: دو افسر کویتی که مسؤولیت های حساسی داشتند، دستگیر شدند و دادستانی بازپرسی مستقیم از آنها را به اتهام خیانت و توطئه علیه کشور شروع نموده است.

بر اساس این گزارش، این دو افسر متهم هستند که اسناد و مدارک محرمانه ای در ارتباط با امنیت ملی کویت را در سال 2019 میلادی به سرقت برده اند.

این منبع تأکید نموده است: دو افسر مذکور با یک شبکه گسترده فعالیت می کردند که شامل شماری از نظامیان، نمایندگان و افراد بانفوذ بوده و اسناد بسیار مهمی را به خارج از کویت منتقل کردند و ارتباط آنها با طرف هایی در لندن هم شناسایی و رصد شده است.

در همین ارتباط ریاض العدسانی نماینده مجلس کویت گفت: ما واقعیت ها را فاش خواهیم کرد. در این شبکه همدستی، فریب و خیانت به کشور و وظیفه وجود دارد.

وی اضافه کرد: اطلاعات زیادی در خصوص صندوق مالزی با همدستی بعضی نیروهای وزارت کشور به خارج و داخل کویت منتقل شده است و همه این موارد بزودی فاش خواهد شد.

پیش تر فعالان شبکه های اجتماعی در کویت در سطح گسترده ای فایل های صوتی لو رفته متعلق به دستگاه اطلاعات امنیت ملی این کشور را منتشر نموده بودند و همین امر جنجال فراوانی برانگیخت.

مجلس امت (مجلس) کویت در جلسه خود در تاریخ 4 اوت 2020 (14 مرداد) نسخه ای از اطلاعات فاش شده را دریافت کرد و کمیته تحقیقات مجلس هم اکنون درحال آنالیز چگونگی افشای این اسناد است.

وزارت کشور کویت نیز با صدور بیانیه ای گفت که براساس رهنمودهای أنس خالد الصالح وزیر کشور و معاون نخست وزیر تحقیق و آنالیز اطلاعات فاش شده در دستور کار نهاده شد.

همچنین خالد الصالح وزیر کشور کویت دستور ادامه تحقیقات و بازنگری در نهادهای امنیتی وزارت کشور را صادر کرد و علاوه بر آن فرمان داد تا انتها تحقیقات و صدور نتایج حاصل از آن، مدیرکل دستگاه امنیت ملی دولت به همراه هفت تن از نیروهای این دستگاه بر سر کارهای خود حاضر نشوند.

همچنین پرونده فایل های صوتی لو رفته از جمله وقایع و اطلاعات و موارد مربوط به آن جهت آنالیز و صدور حکم در اختیار دادستانی کل کویت نهاده شد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مقام امنیتی کویت از خنثی سازی توطئه علیه امنیت ملی کشورش اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مقام امنیتی کویت از خنثی سازی توطئه علیه امنیت ملی کشورش اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید