خبرنگاران مدیران کرمانشاه از ظرفیت جوانان نخبه در سند توسعه استان استفاده نمایند

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، کرمانشاه- خبرنگاران- استاندار کرمانشاه با اشاره به ظرفیت بزرگ جوانان بخصوص افراد نخبه، از مدیران استان خواست تا از این ظرفیت و توان بالقوه در سند رونق و توسعه کرمانشاه استفاده نمایند.

خبرنگاران مدیران کرمانشاه از ظرفیت جوانان نخبه در سند توسعه استان استفاده نمایند

به گزارش خبرنگار وبلاگ سیناپارسه، هوشنگ بازوند عصر یکشنبه در دومین جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزا شد، اظهارداشت: وجود جوانان توانمند برای هر کشور و استانی یک ظرفیت بزرگ است که خوشبختانه کرمانشاه نیز از این ظرفیت بزرگ برخوردار و نخبگان خوبی در اختیار دارد.

وی اضافه نمود: جوانان توانمند و نخبه کرمانشاهی می توانند یاوران خوبی برای مجموعه مدیریتی استان باشند و به طور قطع استفاده از نظرات، پیشنهادات و نقدها آنها می تواند راه توسعه کرمانشاه را هموارتر از قبل کند.

بازوند با اشاره به تدوین سند توسعه ای استان در حوزه های مختلف، گفت: دخالت دادن نظرات نخبگان جوان کرمانشاه می تواند شرایط بهتری ایجاد کند از این رو سازمان برنامه و بودجه استان به عنوان متولی امر ضروری است از نظرات این افراد استفاده و آنها را لحاظ کند.

مدیر ارشد استان کرمانشاه همچنین با اشاره به وجود بعضی موانع در راه توسعه استان، ادامه داد: اعضای مجمع جوانان کرمانشاه می توانند با شناسایی آنها و ارایه راه حل به مدیران این موانع را از سر راه بردارند.

وی گفت: در واقع جوانان نخبه اتاق فکری برای مجموعه مدیران هستند و خوب است مسوولان دستگاه های مختلف حتما از نظرات کارشناسی آنها استفاده نمایند و مطمئن باشند نتایج خوبی نیز کسب می نمایند.

بازوند در عین حال بر برطرف مسائل جوانان در حوزه های مختلف از جمله اشتغال، مسکن، معیشت و ازدواج تاکید نمود و گفت: دستگاه هایی مانند راه و شهرسازی، کار و رفاه اجتماعی و دیگر متولیان امور جوانان باید تا می توانند به برطرف این مسائل یاری و در جلسات آینده گزارش اقدامات انجام شده را ارایه نمایند.

استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به پرداخت بیش از 870 میلیارد تومان تسهیلات ازدواج به جوانان، و تقدیر از اقدامات بانک ها برای تداوم پرداخت این تسهیلات در امسال، گفت: با توجه به شیوع کرونا حدود 2 ماه بین ثبت نام و پرداخت فاصله افتاده است که باید مرتفع گردد.

وی تاکید نمود: باید شرایطی ایجاد کنیم که در این شرایط نیازی به حضور مستمر جوانان در بانک ها برای دریافت تسهیلات ازدواج نباشیم مانند آنچه که در پرداخت 23 هزار میلیارد تومانی یاری دولت به آسیب دیدگان ناشی از این بیماری رخ داد که در ان افراد واجد شرایط پس از ثبت نام اینترنتی تسهیلات درنظر گرفته شده را دریافت کردند.

بازوند ادامه داد: تا می توانیم باید به جوانان یاری کنیم و از نظرات و سواد آنها در راه پیشرفت و آبادانی کشور و استانمان بهره ببریم.

نماینده عالی دولت در استان همچنین موضوع تحریم های ظالمانه آمریکا و شیوع و همه گیری کرونا را 2 معضل این روزهای کشور مطرح کرد و گفت: در مورد تحریم ها که طی دو سه سال اخیر به اوج خود رسیده ملت ایران نشان داد همچنان مقاوم و راسخ در برابر آن ایستادگی می نمایند.

وی گفت: اینکه قرار است بودجه سال آینده کشور بدون اتکا به منابع نفتی بسته گردد اقدام بزرگی در برابر تهدیدهای آمریکاست که توطئه آنها را خنثی و بی اثر می نماید.

بازوند همچنین با اشاره به موضوع کرونا نیز گفت: این بیماری بین 15 تا 20 درصد فراوری ناخالص کشور را از بین برد و صنعت گردشگری را در بسیاری نقاط دنیا زمینگیر کرد اما می توانیم از دل این تهدید فرصت هایی مانند یاری های مومنانه و رزمایش های همدلی ایجاد کنیم.

استاندار کرمانشاه در عین حال به نگرانی های جمعی از مردم در مورد مسائل معیشتی و مالی اشاره و اظهار کرد: ماه محرم فرصت خوبی است تا با نوع دوستی از نگرانی بسیاری هموطنان و همشهریان خود که در مضیغه هستند بکاهیم، هرچند دولت نیز تا به امروز تمام سعی و کوشش خود را برای به حداقل رساندن فشارهای وارده به مردم آسیب دیده انجام داده است.

وی در بخش پایانی سخنان خود با گرامیداشت 26 مرداد سالروز ورود اولین گروه از آزادگان به کشور، از جوانان عضو سازمان های مردم نهاد که در جریان آتش دریافت بخش هایی از جنگل های مناطق اورامانات جان خود را از دست دادند تقدیر و آنها را نمونه واقعی ایثار و از خودگذشتگی معرفی کرد.

منبع: ایرنا

به "خبرنگاران مدیران کرمانشاه از ظرفیت جوانان نخبه در سند توسعه استان استفاده نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مدیران کرمانشاه از ظرفیت جوانان نخبه در سند توسعه استان استفاده نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید