جشنواره لیمو در عمارت خسرو قصرشیرین

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، خبرنگاران: معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه از برگزاری جشنواره لیمو درقصرشیرین اطلاع داد.

جشنواره لیمو در عمارت خسرو قصرشیرین

به گزارش ایلنا ،علی صابر در نشست ستاد خدمات سفر استان کرمانشاه، از جشنواره ها به عنوان حلقه مفقوده توریستی کرمانشاه یاد کرد و اضافه کرد: برگزاری خوب یک جشنواره می تواند تعداد زیادی توریست حتی به مدت دو تا پنج سال پس از برگزاری آن جذب کند.

وی جشن انار را نمونه موفقی از چنین جشنواره هایی دانست و گفت: برپایی این جشنواره ها باعث ورود بخش قابل توجهی توریست به منطقه اورامانات شد.

معاون توریستی استان با بیان اینکه ظرفیت های زیادی برای برپایی جشنواره ها در منطقه ها مختلف استان وجود دارد، اضافه کرد: یکی از این ظرفیت ها لیموی قصرشیرین است که از نظر کیفیت در کشور معروف است.

وی با اشاره به وجود 200 هکتار باغ لیمو شیرین در شهرستان قصرشیرین، اعلام نمود: در این راستا برنامه برگزاری جشنواره لیمو را در شهرستان قصرشیرین با برنامه های متنوع در دستور کار قرار داده ایم.

صابر زمان برگزاری این جشنواره را اواخر آبان بیان کرد و گفت: در این جشنواره راه اندازی کارناوال های شادی شامل عروسک ها، موسیقی محلی و رونمایی تندیسی از لیمو را خواهیم داشت.

وی با تاکید براینکه این جشنواره قرار است طی سالهای آینده نیز تداوم پیدا کند، اضافه کرد: برپایی غرفه کودک، رژه شبانه کارناوال ها و آتش بازی، نصب بنرها و فراوری محتوا و … از برنامه های مهم این رویداد خواهد بود.

به گفته این مسئول در حاشیه این جشنواره کلاس هایی در مورد مرکبات برگزار می گردد.

معاون توریستی استان با بیان اینکه معرفی محصولات و جاذبه های توریستی قصرشیرین از اهداف مهم برگزاری این جشنواره است، گفت: محل برگزاری جشنواره عمارت خسرو خواهد بود.

منبع: توریسم آنلاین

به "جشنواره لیمو در عمارت خسرو قصرشیرین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جشنواره لیمو در عمارت خسرو قصرشیرین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید