تماشای تبریز در شب؛ کجا بریم؟

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، شب های تبریز و دیدنی های تبریز در شب به مقدار روزهایش تماشایی است. هرچند در شب امکان بازدید از خانه های تاریخی، موزه ها و بازار تبریز را ندارید اما تماشای بسیاری جاذبه های شبانه در تبریز سفرتان را مجذوب کننده تر خواهد نمود. پس فهرست دیدنی های تبریز در شب را قبل از سفر به تبریز حتما بخوانید.

تماشای تبریز در شب؛ کجا بریم؟

تبریز در شب برای گردش چطور است؟

دیدنی های تبریز شامل آثار تاریخی مانند مسجد کبود تبریز، موزه ها و خانه های تاریخی تبریز مانند خانه مشروطه و بازار تاریخی تبریز است و در کنار این ها می توانید از دیدنی های طبیعی اطراف تبریز مانند جنگل های ارسباران، روستای سنگی کندوان، کرانه رود ارس و منطقه جلفا دیدن کنید که تمام این دیدنی ها برای گشت و گذار در روز هستند. اما دیدنی های تبریز در شب هم کم از روزهایش ندارد بخصوص اگر مدت زمان کوتاهی را برای سفر به تبریز برنامه ریزی نموده اید این لیست به شما یاری می نماید تا حداکثر استفاده را از دیدنی شهر تبریز ببرید.

لیست دیدنی های تبریز در شب

  • دیدنی ایل گولی تبریز در شب: یکی از دیدنی های تبریز ایل گولی است که هم روزها می توانید سری به آن بزنید هم در شب. اما معمولا دیدنی ایل گولی را در شب های تبریز به شما پیشنهاد می کنیم. ایل گولی تبریز که در گذشته به شاه گولی معروف بود یکی از برترین جاهای تبریز برای خانواده هاست و شب و روز گردشگران و مردمان خود تبریز را می بینید که اطراف آن مشغول پیاده روی هستند. در شب هاب تابستان در تور تبریز حتما فرصت قدم زدن در کنار دریاچه مصنوعی ایل گولی را از دست ندهید. انچه که در ایل گولی جلب توجه می نماید وجود عمارتی در میان آب است که رستورانی سنتی است و بسیاری از گردشگران برای چشیدن طعم لذیذ غذاهای تبریز حتما سری به آن می زنند. اطراف ایل گولی تبریز شهربازی یا لونا پارک تبریز قرار گرفته است که پیشنهاد مجذوب نماینده دیگری برای سرگرمیات شبانه تبریز است. در مجموع نورپردازی اطراف ایل گولی، دستری به شهربازی برای بچه ها و خانواده ها و وجود رستوران سنتی در مرکز ایل گولی آن را برترین مکان برای سرگرمیات شبانه و گشت و گذار در شب های تبریز تبدیل نموده.
  • لاله پارک یا مجتمع سرگرمیی لاله در شب های تبریز: برای سرگرمی در شب برترین گزینه بازدید مجتمع های سرگرمیی و تجاری شهر تبریز است. یکی از برترین مجتمع های سرگرمیی تبریز لاله پارک است. ساعت بازدید از مجتمع سرگرمیی لاله پارک از صبح تا ساعت 11 شب و آدرس لاله پارک در اتوبان پاسداران، ضلع جنوب شرقی میدان فهمیده است. شب های لاله پارک پر از گردشگران و مردمی است که برای سرگرمی به آنجا آمده اند. دیدنی مغازه ها در طبقات مختلف لاله پارک تبریز، سینما و شهربازی کوچکی که در آن قرار گرفته به همراه فودکورت از جاذبه های این مرکز است.
  • عابرگذر ولیعصر تبریز در شب: عابر گذر ولیعصر در شب های تبریز بخصوص شب های پاییزی در تبریز بسیار دیدنیی است. زمین سنگفرش شده عابرگذر ولیعصر که با برگ های هزار رنگ پوشیده شده و بارش گاه و بی گاه باران لذت قدم زدن در شب های تبریز و دیدنی آن را دو چندان می نماید. خیابان ولیعصر تبریز که معروفیت زیادی دارد در کنارش نورپردازی مجذوب نمایندهی هم دارد که فقط در شب های تبریز می توانید از دیدنی آن لذت ببرید. خیابان سنگفرش ولیعصر تبریز بین میدان ولیعصر تبریز و فلکه بازار قرار گرفته است.
  • پارک باغلار باغی تبریز در شب: پارک باغلار باغی تبریز از دیدنی های پرطرفدار در میان گردشگران تبریز و خانواده هاست. باغلار باغی محدودیت زمانی برای دیدن و استفاده از امکاناتش را ندارد. در این مکانِ دیدنیِ تبریز که در بلوار استاد شهریار تبریز واقع شده می توانید از باغ وحش، باغ پرندگان و خزندگان و امکانات شهربازی آن بهره ببرید.
  • تله کابین تبریز در شب: دیدنی تبریز در شب ادامه دارد و تله کابین تبریز بر بالای منطقه عینالی یکی از مجذوب نمایندهیت های سفر به تبریز است. البته معمولا گردشگران در روز از تله کابین تبریز استفاده می نمایند اما اگر دوست دارید فضای شهری تبریز را با نورهای رنگی روشن در سطح شهر و زیر نور ماه ببینید و از طرفی مدت زمان کمی در شهر تبریز هستید می توانیند بازدید از تله کابین تبریز را به شب موکول کنید.
  • رستوران های تبریز در شب: از زسوتران های مجذوب نماینده شهر تبریز که شب ها می توانید به آن سری بزنید رستوران ماهی خوب تبریز است. فضای مجذوب نماینده رستوران و غذاهای لذیذ رستوران ماهی خوب از دلایلی است که گردشگران تبریز را راهی این رستوران می نماید. بخصوص برای کسانی که عاشق غذای دریایی هستند رستوران مایه خوب تبریز برترین گزینه است. از دیگر رستوران های خوب تبریز می توان به رستوران برکه اشاره نمود. رستوران برکه فضای دیدنیی دارد و بدلیل قرار گرفتن یک برکه در وسط آن به این نام مشهور شده است. برکه رستورانی سنتی است و آدرس آن کمربندی سردرود، مابین زیرگذر اول و دوم است.
منبع: دالاهو

به "تماشای تبریز در شب؛ کجا بریم؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تماشای تبریز در شب؛ کجا بریم؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید