تصویب یک فوریت اصلاحیه بودجه 99 شهرداری تهران

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، خبرگزاری خبرنگاران- اعضای شورای شهر تهران با یک فوریت لایحه اصلاحیه بودجه 1399 شهرداری تهران موافقت کردند که با این اصلاحیه حدود 10 درصد بودجه جابه جا می گردد.

تصویب یک فوریت اصلاحیه بودجه 99 شهرداری تهران

به گزارش وبلاگ سیناپارسه؛ در دویست و هفتاد و هشتمین جلسه علنی شورای شهر تهران لایحه اصلاحیه بودجه 1399 از سوی پیروز حناچی شهردار تهران به صحن شورا ارائه شد.

حناچی ضمن تشکر از اعضای شورای شهر تهران در تصویب به موقع بودجه 1400 شهرداری تهران گفت: بودجه 1400 شهرداری تهران موارد خاصی از جمله افزایش شفافیت، قانون مداری در تخصیص و اختصاص منابع و اصلاح ساختاری دارد و در این میان تورم و تنگنا های اقتصادی ناشی از تحریم و شیوع کرونا از یک طرف و افزایش هزینه ارائه خدمات و اجرای پروژه های سرمایه ای از طرف دیگر باعث شده است که بسیاری از عایدی ها تحقق پیدا نکند و در بسیاری از بخش ها با چالش روبرو شویم.

حناچی اضافه نمود: اصلاحیه پیشنهاد بودجه 1399 برای ایجاد انعطاف در راستای محدودیت های یاده شده، تنظیم شده است که مشتمل بر 3 هزار و 200 میلیارد تومان در قالب یک ماده واحده در 6 جدول به شورا شهر ارسال شده است. بخش اول شامل اصلاحات هزینه ای به مبلغ 948 میلیارد تومان و اصلاحات تملک دارایی و سرمایه ای به مبلغ 968 میلیارد تومان است. بعلاوه رقم اصلاحات تملک دارایی اقتصادی هزار و 297 میلیارد تومان است. بعلاوه اصلاحات هزینه ای صورت گرفته با هدف تامین هزینه های اجتناب ناپذیر و پرداخت هزینه های جبران خدمت کارکنان اتوبوسرانی، مترو، آتش نشانی، سازمان بوستان، شرکت حریم بان و شهربان، سازمان ورزش و سازمان فنی و عمرانی تنظیم شده است.

حناچی ادامه داد: اصلاحات سرمایه ای احداث پارکینگ های محله ای و اجرای پروژه های خاص متمرکز شده و اصلاحیه اعتبارات تملک دارایی اقتصادی هم مربوط به بازپرداخت اصل و فرع وام ها و اوراق مشارکت شهرداری است. بخش دوم اصلاحیه بودجه هم مربوط به اصلاح طبقه بندی و عناوین بعضی از ردیف های بودجه است که فاقد آثار اقتصادی بر بودجه مصوب است.

حناچی بعلاوه افرود: بر اساس قولی که دادیم در اواخر اسفند رونمایی از یک راند از قطار شهر ملی را خواهیم داشت که باید استاندارد های ان اخذ گردد. این قطار با 80 درصد وابستگی به ساخت داخل ساخته شد و کار بسیار مهمی است که امیدواریم با حمایت دولت به نتیجه برسد.

خانم زهرا صداعظم نوری هم با اشاره به این که در اصلاحیه ارائه شده ابهام هایی وجود دارد، پیشنهاد داد یک فوریت آن به تصویب صحن برسد تا محتوای لایحه در جلسات آنالیز گردد.

سید حسن رسولی نائب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران هم ضمن مخالفت با دو فوریت لایحه ارسالی شهردار، گفت: ضمن قبول ضرورت محتوایی این اصلاحیه، در گزارش ماهانه ای که طی 11 ماه اخیر به صحن شورا تقدیم نموده ام همیشه نگران تامین منابع مورد احتیاج برای اداره شهر بودم به ویژه این که متاسفانه کمترین کمکی از سوی دولت نداشتیم و حتی پرداخت های امانتی که نزد خزانه مثل جرایم هدایت و رانندگی است هم به ما پرداخت نشده است.

وی گفت: البته پیش بینی ما این است که تا انتها سال تحقق عایدی ها به مرز 80 درصد برسد.

رسولی اضافه نمود: مخالفتم با دو فوریت این لایحه از این جهت است که با توجه به این که حدود 10 درصد رقم بودجه با این اصلاحیه جا به جا می گردد از شهردار تهران می خواهم تقاضای دو فوریت را به یک فوریت تغییر دهد. در مقابل ما قول هم می دهیم که در اسرع وقت لایحه را

آنالیز کنیم.

در ادامه جلسه با اعلام ابراهیم امینی رئیس جلسه پیروز حناچی با تبدیل دو فوریت به یک فوریت موافقت کرد. به گفته امینی با توجه به این که این لایحه به بودجه مربوط است و با اعداد و ارقام سرو کار داریم و اگر لایحه به صورت دو فوریتی آنالیز گردد اعضا باید وارد لایحه ای شوند که متن آن را ندیده اند؛ این کار سخت است و دلیل مخالفت با آن همین است.

در نهایت یک فوریت اصلاحیه بودجه 1399 به رای گذاشته شد و با 18 رای موافق به تصویب رسید.

منبع: خبرگزاری آریا

به "تصویب یک فوریت اصلاحیه بودجه 99 شهرداری تهران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تصویب یک فوریت اصلاحیه بودجه 99 شهرداری تهران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید