آنالیز ایسوس ROG GT-AC2900: روتر گیمینگی برای بازی های سنگین و هواداران برند ROG

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، درباره روترهای گیمینگ حرف های زیادی برای گفتن هست. همه روترهای گیمینگ مشابه هم نیستند و بعضی برای بازی های سبک و بعضی برای بازی های سنگین طراحی شدند.

آنالیز ایسوس ROG GT-AC2900: روتر گیمینگی برای بازی های سنگین و هواداران برند ROG

بعضی روترهای گیمینگ در سرعت کارایی خوبی دارند و بعضی دیگر برعکس در پردازش اطلاعات و ترافیک سنگین کارایی خود را نشان می دهند و در نتیجه سریع نیستند.

به طور مثال، روتر وای فای 6 ایسوس AX11000 یا روتر گیمینگ فوق العاده RT-AC86U در سرعت زبان زد هستند ولی روتر گیمینگ ROG Rapture GT-AC2900 برای سرعت بیشتر ساخته نشده است؛ بلکه برای اجرای بازی های ویدیویی سنگین کارایی دارد.

سایت سی نت، روتر گیمینگ GT-AC2900 را بهترین روتر سال برای بازی های سنگین معرفی می نماید. در تست های اجرا شده از این روتر، در میانگین سرعت، تاخیر و پوشش دهی بهترین عملکرد را در مقایسه با روترهای دیگر دارد و پایداری آن در حین بازی ها مثال زدنی است.

ایسوس در این روتر مجموعه ای وسیع از ویژگی های و امکانات مخصوص گیمینگ را جمع آوری نموده است. گیمرها می توانند سرویس و موتور Quality of Service را به طور اختصاصی برای خودشان سفارشی سازی نمایند یا از قوانین پورت فورواردینگ NAT برای بعضی پلتفرم های اختصاصی بازی سود ببرند.

مشخصات روتر GT-AC2900

یک روتر دوبانده AC2900 مبتنی بر استاندارد وای فای 5 یا 802.11ac است.

سرعت این روتر به مرز 3 گیگابیت می رسد. به طور دقیق تر، روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز شاهد سرعتی 750 مگابیتی هستیم و روی فرکانس 5 گیگاهرتز سرعتی 2167 مگابیتی تجربه می گردد. به همین دلیل، به گیمرها سفارش می گردد حتما لپ تاپ و پی سی خود را با فرکانس 5 گیگاهرتز به روتر وصل نمایند.

با سه آنتن خارجی و یک آنتن داخلی، پردازنده دو هسته ای 64 بیتی با سرعت 1.8 گیگاهرتز و 512 مگابایت رم (256 مگابایت فلش) باید انتظار داشت پوشش دهی بالایی داشته باشد و برای مصارف آپارتمانی یا خانه های نسبتا عظیم زیر 200 متر جواب دهد.

از فناوری Beamforming و MU-MIMO سود می برد و روی فرکانس 2.4 گیگاهرتز MIMO 3×3 و روی فرکانس 5 گیگاهرتز MIMO 4×4 را به نمایش می گذارد تا امکان اتصال چندین دستگاه به طور همزمان به روتر برای کارهای سنگین ترافیکی وجود داشته باشد.

دارای یک درگاه USB 2.0، یک درگاه USB 3.0، یک درگاه RJ45 گیگابیتی مخصوص WAN و چهار درگاه LAN یک گیگابیتی است. روی این روتر امکان استفاده از درگاه WAN دوم وجود دارد.

از DFS پشتیبانی می نماید و به رنگ آمیزی مخصوص سیستم های ROG ایسوس از جمله ویژگی های AURA RGB و Great RGB مجهز است.

همان طور که مشاهده می گردد؛ این روتر گیمینگ چیزی کم ندارد و از هر نظر کامل است.

امکانات گیمینگ روتر GT-AC2900

مودم ها و روترهای ایسوس به پنل های مدیریتی با امکانات زیاد شهره هستند. حالا، تصور کنید یک روتر اختصاصی برای گیمرها توسط این شرکت ساخته شده باشد. در زیر می توانید فهرستی از این امکانات را مشاهده کنید:

همین طور اگر در پنل مدیریتی این روتر گشتی بزنید؛ سراسر ویژگی ها و قابلیت هایی است که هرگز در روترهای گیمینگ دیگر حتی به صورت مشابه مثلا در روترهای نت گیر پیدا نخواهید کرد.

به طور اتوماتیک درگاه های متصل شده به سیستم های گیمینگ را شناسایی و اولویت بندی می نماید. برای هر بازی ویدیویی می توان یک پیکربندی و سفارشی سازی موتور QoS را استفاده کرد.

سه سطح شتاب دهنده بازی دارد تا به راحتی بتوان روتر را براساس نوع بازی، سرعت مورد احتیاج، دانلود فایل های عظیم یا استریم ویدیو تنظیم کرد.

در قابلیت Game Radar می توان پینگ بازی های مشهور مانند Dota 2 و League of Legends و Hero of the Storm را در سطح جهان مشاهده کرد.

همین طور با قابلیت Open NAT می توان به سرعت قوانین لود پورت فورواردینگ را روی بازی های مشهوری مانند Battlefield V و Call of Duty 4 یا CS: GO و PUBG و World of Warcraft و غیره برد.

با قابلیت GeForce Now می توانید به سرعت و فقط با فشردن یک کلید، دستگاه های گیمینگ این پلتفرم را اولویت دهی کرد.

در اینجا دیگر به قابلیت های عمومی روترهای رده بالای ایسوس مانند کنترل ترافیک شبکه، کنترل والدین، محافظت از دستگاه ها و شبکه با قابلیت AiProtection، قابلیت AiMesh برای راه اندازی یک مش وای فای با دیگر مودم ها یا روترهای ایسوس، نرم افزار موبایل و دسترسی از راه دورASUS Router و کلی گفتنی های جزئی دیگر اشاره نمی کنیم.

قیمت و ارزش خرید

قیمت روتر ایسوس ROG Rapture GT-AC2900 نزدیک 200 دلار است. برای چنین روتری این قیمت متوسط محسوب می گردد. چون ما روترهای گیمینگی با قیمت های 300 و حتی 400 دلار هم داریم.

بهترین روتر گیمینگ ایسوس یا سریع ترین روتر گیمینگ این شرکت نیست ولی می توان گفت تخصصی ترین روتر گیمینگی است که ایسوس برای هواداران برند ROG خود ساخته است. پس، طبیعی است که این افراد به خوبی ارزش آن را درک نمایند.

از نظر کیفیت ساخت، قدرت پردازشی، سرعت وای فای و پایداری سیگنال ها، محدوده پوشش دهی و به طور کلی کارایی نهایی امتیازهای ارزشمندی کسب نموده و ابدا نمی توان آن را یک روتر معمولی به حساب آورد.

شاید اگر این محصول با پشتیبانی از وای فای 6 و WPA3 عرضه می شد؛ بهترین خرید برای گیمرها در سال 2020 بود. از قلم نیاندازید که ایسوس این روتر را در نیمه سال 2019 عرضه نموده است.

شرکت ریزر (Razer) در نمایشگاه CES سال 2018 از یک روتر گیمینگ رونمایی کرد و اکنون در CES سال جاری شاهد اولین مودم روتر 5G گیمینگ…

ایسوس ایران تبلیغات روتر وای فای 6 جدید این شرکت را شروع نموده است و می توانیم امیدوار باشیم که این روتر به زودی در بازار ایران عرضه…

ما بارها مودم ها و روترهای گیمینگ را در سایت شبکه چی معرفی کردیم و نگاهی به بهترین روترهای گیمینگ داشتیم. ولی آیا واقعا خرید این دستگاه ها…

شرکت نت گیر این هفته در خلال نمایشگاه SXSW از روتر گیمینگ جدید خود به نام Nighthawk Pro Gaming XR300 رونمایی کرد. این روتر بی سیم مخصوص…

گاهی اوقات خبرهای مهم نمایشگاه CES را باید از فروم ها و دالان های تاریک و پنهان اینترنت نخ کش کرد. در حالی که داشتم دنبال اطلاعات بیشتری…

شرکت ریزر (Razer) که در صنعت بازی و پی سی های گیمینگ بسیار معتبر و شناخته شده است؛ از اولین روتر گیمینگ خود با نام Sila رونمایی کرد….

تی پی لینک در سال 2017 بی سروصدا یک روتر گیمینگ قدرتمند برای بازارهای محلی معرفی کرد. تصاویر روتر Archer AC5400X را فقط می توانید روی سایت های محلی تایوانی و…

نت گیر در ادامه طراحی و عرضه بهترین روترهای گیمینگ جهان، در نمایشگاه IFA 2018 از جدیدترین شاهکار خود رونمایی کرد: Nighthawk Pro Gaming Router XR700 نت گیر…

منبع: شبکه چی

به "آنالیز ایسوس ROG GT-AC2900: روتر گیمینگی برای بازی های سنگین و هواداران برند ROG" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "آنالیز ایسوس ROG GT-AC2900: روتر گیمینگی برای بازی های سنگین و هواداران برند ROG"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید