بدون عینک سه بعدی ببینید!، عکس

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، زومیت نوشت: سونی نمایشگر نو ELF-SR2 را با ابعاد 27 اینچ معرفی نموده است که امکان نمایش محتوای سه بعدی را بدون احتیاج به عینک مخصوص ارائه می دهد.

بدون عینک سه بعدی ببینید!، عکس

سونی اخیراً تازهترین نمایشگر واقعیت فراگیر خود موسوم به ELF-SR2 را معرفی نموده است. این محصول تصویری استریوسکوپیک نمایش می دهد و به عبارت دیگر امکان لذت بردن از محتوای سه بعدی بدون احتیاج به پوشیدن عینک های مخصوص را فراهم می نماید.

نسل تازه نمایشگرهای فراگیر سونی از وضوح 4K بهره می برند که بهتر و بزرگتر از نسخه های قبلی آن است. ردیابی چهره و نمایش سه بعدی، فناوری تازهی نیست اما ابعاد ELF-SR2 سونی، این نمایشگر را به پیشنهادی مجذوب کننده برای کاربران حرفه ای تبدیل می نماید.

صفحه نمایش 27 اینچی ELF-SR2، نسبت به نسل قبلی این نمایشگر با ابعاد 15.6 اینچ، قطعاً محصول هیجان انگیزتری است. این صفحه نمایش اکنون برای فراوریکنندگان محتوا به گزینه ای بسیار مجذوب کننده تبدیل شده است. البته قیمت 5000 دلاری ELF-SR2 باعث می گردد هرکسی نتواند آن را خریداری کند.

دیجیتال ترندز می نویسد، نمایشگر سه بعدی تازه و بزرگ سونی در استودیوهای طراحی پیشرفته، شرکت های معماری و پزشکی مورد استقبال قرار خواهد گرفت؛ جایی که تجسم سه بعدی برای شرح پروژه ها بسیار مهم است و امکان پرداخت هزینه خرید چنین صفحه نمایش هایی وجود دارد.

از سال ها قبل ایده تماشای محتوای استریوسکوپیک بدون احتیاج به عینک های مخصوص مورد آنالیز قرار گرفته است و حالا به نظر می رسد با برطرف بیشتر چالش ها در مسیر توسعه این فناوری، انتها با محصولی مجذوب کننده روبرو هستیم که ایده مذکور را به واقعیت تبدیل نموده است.

سونی با انتشار ویدیویی ادعا می نماید نمایشگر ELF-SR2 امکان مشاهده آسان از زوایای مختلف را ارائه می دهد. این شرکت می گوید در محدوده 50 درجه افقی و 60 درجه عمومی می توان به طور آزادانه از تماشای محتوا روی این صفحه نمایش لذت برد.

مشکل عمومی نمایشگرهای اوتواسترئوسکوپی (Autostereoscopic) که به عینک مخصوص احتیاج ندارند این است که اگر شخص دیگری بخواهد اثر سه بعدی آن را ببیند، ازکار می افتد و متأسفانه این مسئله درمورد فناوری نمایشگر سه بعدی تازه سونی نیز وجود دارد.

نمایشگر ELF-SR2 سونی به حدبیشتر روشنایی 400 نیت می رسد و از رنگ های 10 بیتی پشتیبانی می نماید. این محصول بعلاوه 100 درصد گستره رنگی Adobe RGB را پوشش می دهد و نسبت کنتراست آن 1000:1 است. از دیگر ویژگی های این صفحه نمایش می توان به پوشش ضدتابش نور اشاره نمود که به کاهش انعکاس یاری می نماید.

البته سونی تنها شرکتی نیست که نمایشگرهای سه بعدی بدون احتیاج به عینک مخصوص فراوری می نماید. لپ تاپ سه بعدی مجذوب کننده Dimenco در رویداد CES 2023 نیز با فناوری مشابهی به نمایش عایدی. این محصول بعلاوه از قابلیت ردیابی لحظه ای چهره برای ارائه نماهای جداگانه برای هرچشم کاربر بهره می برد. ایسوس نیز لپ تاپ تازه پروآرت را با نمایشگر مجهز به فناوری سه بعدی بدون احتیاج به عینک معرفی نموده است.

به طور کلی ELF-SR2 سونی ازنظر ابعاد، ارتقا بسیار خوبی محسوب می گردد که امکان استفاده از این فناوری را در حوزه های مختلف فراهم می نماید.

227227

منبع: خبرآنلاین

به "بدون عینک سه بعدی ببینید!، عکس" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بدون عینک سه بعدی ببینید!، عکس"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید