ببینید ، لحظه بلعیده شدن سیاره به وسیله یک ستاره ، مشاهده متورم شدن یک ستاره در حال مرگ و جذب سیاره نزدیک آن برای اولین بار

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، دانشمندان برای اولین بار شاهد متورم شدن یک ستاره در حال مرگ و جذب سیاره نزدیک آن بودند. چهارشنبه گذشته، ستاره شناسان مشاهدات خود را از غول گازی به میزان سیاره مشتری یا بزرگتر گزارش کردند.

ببینید ، لحظه بلعیده شدن سیاره به وسیله یک ستاره ، مشاهده متورم شدن یک ستاره در حال مرگ و جذب سیاره نزدیک آن برای اولین بار

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، این سیاره به وسیله ستاره ای که به دور آن می چرخید خورده شد. این ستاره خورشیدمانند سال ها به علت کهولت متورم شده بود و سرانجام آنقدر بزرگ شد که سیاره ای را که به دور آن می چرخید را فرا گرفت.

دانشمندان متوجه شدند که با نزدیک شدن به سرانجام عمر ستاره، میزان آن افزایش یافت و فاصله اش با سیاره همسایه کم شد. این یک پیش نمایش غم انگیز از اتفاقی است که وقتی خورشید ما به یک غول قرمز تبدیل گردد و چهار سیاره درونی را ببلعد، برای زمین اتفاق می افتد.

این اتفاق بین 10هزار تا 15هزار سال پیش در نزدیکی صورت فلکی Aquila رخ داد. نتایج این یافته در مجله Nature منتشر شد. محققان گمان می نمایند که هزاران سیاره در اطراف ستارگان دیگر به سرنوشت این سیاره دچار می شوند و در نهایت سرنوشت منظومه شمسی ما نیز همینطور خواهد بود.

منبع: همشهری آنلاین

به "ببینید ، لحظه بلعیده شدن سیاره به وسیله یک ستاره ، مشاهده متورم شدن یک ستاره در حال مرگ و جذب سیاره نزدیک آن برای اولین بار" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ببینید ، لحظه بلعیده شدن سیاره به وسیله یک ستاره ، مشاهده متورم شدن یک ستاره در حال مرگ و جذب سیاره نزدیک آن برای اولین بار"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید