این 3 ماده موهای شما را نابود می نماید

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، اگر به فکر سلامت مو هستید، هرچه زودتر با مواد اولیه مضر محصولات بهداشت مو آشنا شویم و آگاهانه از آن ها اجتناب کنیم.

این 3 ماده موهای شما را نابود می نماید

به نظر شما شرکت های فراوری لوازم بهداشتی به مقدار ما به سلامت موهای مان اهمیت می دهند؟ فکر می کنید استفاده از مواد طبیعی و فراوری محصولات ارگانیک چقدر برای شان در اولویت است؟ متأسفانه حتی معتبرترین برندهای جهان بیشتر از من و شما به فروش محصولات خودشان فکر می نمایند. در این مطلب از وبلاگ سیناپارسه به موضوع موادی که مو را نابود می کند می پردازیم.

سولفات

سولفات ماده پاک نماینده ارزان ای است که در بیشتر شامپوهای بازار وجود دارد و وقتی روی موهای مرطوب می نشیند، آن قدر کف می نماید که هرکسی با موی چرب، فورا عاشقش می گردد. اصلا علت اینکه فکر ما کف را با تمیزی و پاکیزگی گره می زند، وجود همین ماده است.

چه ماده ای را جایگزین کنیم؟

نه اینکه سولفات مستقیما برای مو خطری داشته باشد اما از آنجا که یک ماده شیمایی تهاجمی محسوب می گردد که مو را خشک می نماید و روغن طبیعی پوست سر را از بین می برد، بهتر است از شامپو های بدون سولفات بهره ببرید تا ساقه های مو به مرور زمان ضعیف، کدر و آسیب دیده نشوند و انتهای شان هم دوشاخه نگردد.

برای جلوگیری از اثرات مضر سولفات روی مو، یک شامپو یا نرم نماینده طبیعی با مواد پاک نماینده طبیعی مثل روغن آرگان را امتحان کنید.

روغن های معدنی

روغن معدنی نوعی مرطوب نماینده ارزان است که رد آن در بسیاری از فرمولاسیون های آرایشی دیده می گردد. وجود این روغن ها در محصولات بهداشت مو ظاهرا درخشندگی را به ساقه های مو بازمی گرداند و اجازه نمی دهد موها به هم گره بخورند یا دوشاخه شوند اما در حقیقت این پوشش محافظ و براق نمی تواند به فیبر مو نفوذ کند و به عنوان محصول مراقبت از مو هیچ تأثیری ندارد.

چه ماده ای را جایگزین کنیم؟

اگر دنبال روغنی هستید که جلوی کم شدن پروتئین های ضروری مو را بگیرد، محصولاتی انتخاب کنید که حاوی روغن نارگیل باشند چون اثربخشی روغن های گیاهی قابل قیاس با محصولات حاوی روغن معدنی نیست. فرقی نمی نماید موها آسیب دیده یا نسبتا سالم باشند؛ نرم نماینده ها و محصولات حاوی روغن نارگیل از موثرترین مواد طبیعی برای حفظ سلامت مو و جلوگیری از کم شدن پروتئین مو هستند.

عطرهای مصنوعی

تجربه ثابت نموده عطرها با واکنش های پوستی عجیب و غریب مثل قرمزی، خارش، کهیر یا درماتیت همراه هستند. پس اگر موقع مطالعه برچسب مواد تشکیل دهنده محصول با کلمه عطر روبرو شدید، با احتیاط بیشتری جلو بروید. بسیاری از محصولات حتی به شما نمی گویند این عطر از چه موادی ساخته می گردد اما ما به شما می گوییم. بیش از 95درصد مواد شیمیایی موجود در عطرهای مصنوعی از مواد پتروشیمی تهیه می شوند!

چه ماده ای را جایگزین کنیم؟

اگر پوست سر شما مستعد حساسیت است، بگردید دنبال شامپوها و ماسک مو های بدون عطر تا خیال تان از بابت آسیب محصولات عطری راحت باشد. البته می توانید از این مواد برای تقویت نوک ساقه های مو بهره ببرید.

پیشنهاد مطالعه: بعلاوه می توانید مطلب خواص این روغن برای پوست و مو شما بی نظیر است را بخوانید.

منبع: پیام دلتا

به "این 3 ماده موهای شما را نابود می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "این 3 ماده موهای شما را نابود می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید