7 شخصیت مارول که ابتدا در فیلم ها ظاهر شدند

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، اکثریت شخصیت هایی که در سراسر دنیای سینمایی مارول ظاهر می شوند کسانی هستند که از حوزه کمیک های مارول سرچشمه گرفته اند. با توجه به این که کمیک ها از دهه 40 میلادی منتشر می شوند، این مسئله منطقی است و گنجینه ای از افراد ساختگی و تخیلی وجود دارند که می توانید از آن ها در مواقعی که به قهرمانان، شروران، مربیان، کاراکترهای جانبی یا هر چیز دیگری احتیاج دارید، بهره ببرید.

7 شخصیت مارول که ابتدا در فیلم ها ظاهر شدند

با این حال، گاهی اوقات، فیلم ها و سریال های جهانی سینمایی مارول نیازمند شخصیت های کاملا نوی هستند که هرگز در کمیک ها دیده نشده باشند، به ویژه هنگامی که این آثار بر روی ابرقهرمانان کم تر شناخته شده تمرکز می نمایند.

بنابراین طی سال های گذشته، این فرانچایز تعدادی شخصیت کاملا اصیل را معرفی نموده است که به همان مقدار شخصیت هایی که در دهه های اخیر در کمیک ها رشد نموده اند، محبوبیت دارند. شخصیت این افراد بسیار فرق دارد اما به هر حال، هفت کاراکتر وجود دارند که منحصرا برای فیلم های جهانی سینمایی مارول ساخته شده اند و نشانگر ارزش استقلال نویسندگان از منبع اولیه کمیک های مقدس هستند.

7. فیل کولسن (Phil Coulson)

وقتی مامور شیلد، فیل کولسن (کلارک گرگ) برای اولین بار در مرد آهنی ظاهر شد، هیچ کس نمی توانست تصور کند که او به طور منظم در آثار بعدی جهانی سینمایی مارول حضور پیدا کند. با گذشت زمان، کولسن نه تنها به حضور خود ادامه داد، بلکه به یک شخصیت معین تبدیل شد و نشان داد که چیزی فراتر از یک قطعه پازل آشکار از بافت همبند اولین عناوین جهانی سینمایی مارول است.

در ابتدا، شخصیت کولسون به نوعی یک مرد موقر بود که به نظر می رسید همه چیز را دیده است و از همه چیز آگاهی دارد. حتی مواجهه با روبات مدافع آسگارد، نابودگر نیز، او را متوقف نکرد. با این حال، در فیلم انتقام جویان معین شد کولسن بزرگ ترین هوادار کاپیتان آمریکا است و او به سطح دیگری از این جهان پیوست. شخصیت دوست داشتنی او و بازی عجیب و در عین حال کمدی کلارک گرگ باعث مجذوب کنندهیت بیشتر کولسن شد که همین خصوصیات احتمال مرگ این شخصیت را بسیار قوی تر می کرد. چندین شخصیت اصلی در جهانی سینمایی مارول وجود دارند اما کولسن کسی بود که نه تنها معیار خوب بودن چنین افرادی را مشخص نمود، بلکه نشان داد که چگونه روایت منحصر به فرد این فرانچایز می تواند به تدریج یک شخصیت شایسته را به یک شخصیت عالی تبدیل کند.

6. دارسی لویس (Darcy Lewis)

کت دنینگز فقط چند ماه قبل از حضور در سریال 2 دختر ورشکسته در شبکه تلویزیونی سی بی اس، کار خود به عنوان یک کارآموز به نام دارسی لویس در فیلم ثور شروع کرد. لویس مانند یک شخصیت کمیک بود و در گفتگوی خود، جملاتی جالب به کار می برد و البته دوستی او با جین فاستر (ناتالی پورتمن) باعث شد که هواداران بدانند نقش اصلی زن ثور، به غیر از توجه و ابراز علاقه به خدای تندر، فعالیت های دیگری هم در زندگی دارد.

لویس پس از فیلم ثور: جهانی تاریک، نزدیک به یک دهه از جهانی سینمایی مارول ناپدید شد. سپس، این چهره که کمی چاق تر شده بود از ناکجاآباد در سریال وانداویژن حاضر شد و جایگاهش از یک کارآموز به یک پزشک ارتقا یافت. لویس به لطف بازی لذت بخش خود در زندگی سیتکام واندا که مانند یک سریال تلویزیونی واقعی بود، موقعیت خود را به عنوان یکی از برترین شخصیت های اصلی فرانچایز تثبیت کرد. بازگشت این شخصیت، غیرمنتظره اما خوشایند بود و نشان داد که لویس چقدر سرگرم نماینده است.

5. کتی (Katy)

یکی از چندین چهره خلق شده برای فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه، کتی (آکوافینا)، برترین دوست قدیمی ابرقهرمان فیلم بود که در نهایت در ماجراجویی شانگ چی و بازگشت او به امپراتوری پدر جنایتکارش، او را همراهی کرد. می توان تصور کرد این فیلم می توانست به گونه ای پیش برود که در آن کتی فقط یک شخصیت کمیک معمولی باشد که در جهت تقویت فرآیند فراوری مجبور به حضور در فیلم شده است اما خوشبختانه، فیلم شانگ چی از آکوافینا برای به تصویر کشیدن این شخصیت استفاده کرد تا لحظات مختلف خاصی برای این نقش آفریده گردد.

با این حال، کار از این فراتر رفت، چرا که کتی فقط برای ارائه لحظات سرگرم نماینده و جالب خلق نشده است. این شخصیت دارای خط داستانی خاص خود است که با مهارت های تیراندازی با کمان او و استفاده از این توانایی برای متوقف کردن یک دیو هیولایی در فیلم به اوج خود می رسد. کاراکتر او کمی پیچیدگی دارد. کتی بامزه است اما در عین حال، باید از نظر احساسی، او را به دقت آنالیز کنیم.

علاوه بر این، نحوه پوشش خاص او، به ویژه لباس بسته همیشگی و شلوار سبز روشنش بسیار جالب است. صحنه میانی تیتراژ سرانجامی شانگ چی نشان داد که کتی نه تنها بخشی برجسته از ماجراهای شانگ چی، بلکه افسانه ای گسترده از اساطیر جهانی سینمایی مارول خواهد بود. او شخصیتی جالب توجه به نظر می رسد و قطعا به خوبی در این جهانی سینمایی پیشرفت خواهد نمود.

4. لوئیس (Luis)

شخصیت اسکات لنگ در کمیک ها خیلی با شخصیت های فرعی همراه نیست. بنابراین هر فیلمی مانند فیلم مرد مورچه ای که در جهانی سینمایی مارول بر روی لنگ تمرکز کند، باید لیست نوی از افراد را ایجاد نماید تا به عنوان گروه دوستان او در فیلم ظاهر شوند. اینجاست که لوئیس وارد کار می گردد. او شخصیتی اصیل است که مایکل پنا نقشش را بازی می نماید.

اگرچه لوئیس ریشه در کمیک ها ندارد اما به خوبی در جهانی مرد مورچه ای جا گرفت و به طور قابل ملاحظه ای سرگرم نماینده ترین لحظات دو فیلم اختصاصی این ابرقهرمان را آفرید. تمایل او برای ورود به داستان های مفصل گذشته به لطف دیالوگ های جالب پنا همواره جالب است. این بازیگر نقش این شخصیت را به طرز دلپذیری بازی می نماید، به گونه ای که نمی توانید از این مرد خوشتان نیاید. او به علت فقدان شخصیت های مشابه در کمیک های اسکات لنگ، خلق شد اما به فردی تبدیل شد که جای پای خود را در جهانی سینمایی مارول سفت نموده است.

3. ژو ژیالینگ (Xu Xialing)

پدر شانگ چی تنها کسی نبود که این قهرمان در فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه با او روبه رو شد. او بعلاوه باید با خواهر کوچک ترش، ژو ژیالینگ (منگر ژانگ) نیز مقابله می کرد. این شخصیت به تازگی خلق شده است اما تصور این فیلم بدون او غیرممکن است. ژانگ در اجرای خود بسیار مجذوب کننده است و تلخی قابل درک این شخصیت نسبت به برادرش، یک پیچیدگی اضافی به خط شخصیتی شانگ چی می بخشد.

تماشای ژیالینگ در صحنه های مبارزه و به ویژه در طول دعوا با مشت در ارتفاع بالا، بسیار سرگرم نماینده است. صحنه های پس از تیتراژ شانگ چی، ماهیتی هیجان انگیز داشت و نشان داد که این شخصیت هم چنان زنده است و داستان او باز هم ادامه دارد. به هر حال، اگر شخصیتی که در این صحنه مشاهده می کردید کسی نبود که جذب او شده باشید، قطعا فیلم را با ناراحتی به سرانجام می رساندید.

2. میس مینتس (Miss Minutes)

شخصیت های انیمیشنی به لطف افرادی مانند تانوس یا راکت راکون، چیز نوی برای جهانی سینمایی مارول نیستند. با این حال، شخصیت های انیمیشنی که ظاهری دست ساز دارند، برای اولین بار با ظهور میس مینتس در قسمت اول سریال لوکی در این فرانچایز حاضر شدند. ظاهر متمایز میس مینتس که بیشتر شبیه یکی از شخصیت های انیمیشن فلیکس گربه بود تا یک شخصیت معمولی جهانی سینمایی مارول، بلافاصله او را مورد توجه مردم قرار داد.

میس مینتس که در ابتدا به عنوان طلسم سازمان واریانس زمان و به گونه ای که برای اطرافیان قابل هضم باشد، عمل می کرد، در ادامه سریال لوکی، به فردی بسیار پیچیده تر و جالب توجه تبدیل شد. معلوم شد او که دارای صدا و رفتار و ظاهری بی گناه است، ارتباطی پنهانی با کنگ فاتح (جاناتان میجر) دارد. با این افشاگری، شخصیت زیرک و حیله گر میس مینتس بر همگان معین شد. پیچیدگی اخلاقی این شخصیت با صداپیشگی تارا استرانگ کاملا هماهنگ بود. استرانگ به خوبی و بدون هیچ زحمتی توانست با ادای هر جمله، مجذوب کنندهیتی خاص به این شخصیت ببخشد. شخصیت هایی با ظاهر انیمیشنی دست ساز در جهانی سینمایی مارول چندان متداول نیستند اما شخصیت اصیل میس مینتس نشان داد که این گونه کاراکترها جای بیشتری در این جهان دارند.

1. ترور اسلتری (Trevor Slattery)

در میانه فیلم مرد آهنی 3، تونی استارک (رابرت داونی جونیور) و تماشاگران کاملا شوکه می شوند. در واقع معلوم می گردد که شرور اصلی فیلم، ماندارین واقعی نیست. در حقیقت، او شخصیتی است که به وسیله آلدریچ کیلیان (گای پیرس) خلق شده و بازیگری به نام ترور اسلاتری (بن کینگزلی) در قالب او زندگی می نماید. تا به اینجای فیلم، بازی کینگزلی به جای ماندارین به عنوان یک شرور معمولی خوب است اما با وقوع این افشاگری، عملکرد او به سطح نوی می رسد. شخصیت کمیک شرور مرد آهنی در واقع یک شخصیت کاملا نو است و این کمیک نبودن او، تضادی بی نظیر با سناریوی غم انگیز آخرالزمانی کیلیان به وجود می آورد.

اسلتری در مرد آهنی 3 به عنوان عنصری از داستان که با تجربه بالای بن کینگزلی به خوبی به نمایش درمی آید، بسیار تاثیرگذار است. این شخصیت در یک اقدام جالب در فیلم شانگ چی و افسانه ده حلقه به عنوان اسیر رهبر واقعی ده حلقه به جهانی سینمایی مارول بازگشت. ده حلقه در واقع همان سازمانی است که اسلتری در مرد آهنی 3 ادعای رهبری آن را می کرد. حضور اسلتری در شانگ چی و افسانه ده حلقه به ویژه در تعاملاتش با موریس و هنگام صحبت درباره تاثیر فیلم سیاره میمون ها بر علاقه او به بازیگری، واقعا سرگرم نماینده است. هیچ کس در ابتدای فیلم مرد آهنی 3 انتظار نداشت که اسلتری در باقی فیلم ها ظاهر گردد اما به هر حال، حضور او در دو فیلم جهانی سینمایی مارول نشان می دهد که شخصیت وی به یک گنجینه مجذوب کننده تبدیل شده است.

منبع: collider

منبع: دیجیکالا مگ

به "7 شخصیت مارول که ابتدا در فیلم ها ظاهر شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "7 شخصیت مارول که ابتدا در فیلم ها ظاهر شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید