موافقت دولت با شناورسازی ساعات کاری دستگاه های اجرایی در تهران از آبان

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، هیات وزیران با پیشنهاد استانداری تهران مبنی بر شناورسازی ساعات کاری دستگاه های اجرایی در تهران از ابتدای آبان تا سرانجام آذرماه امسال موافقت کرد.

موافقت دولت با شناورسازی ساعات کاری دستگاه های اجرایی در تهران از آبان

هیات دولت در جلسه عصر یکشنبه به ریاست رئیس جمهور، دستگاه های اجرایی مستقر در تهران را مکلف کرد از ابتدای آبان ماه تا خاتمه آذر ماه امسال، نسبت به اجرای طرح شناورسازی ساعت آغاز فعالیت خود از ساعت 7 الی 9 صبح به مدت 2 ساعت اقدام نمایند.

هیات وزیران این تصمیم را با هدف مدیریت تقاضای سفرهای شهری، کاهش ترافیک سنگین در معابر اصلی تهران، افزایش بهره وری، انعطاف کاری و کاهش حجم رفت و آمد کارکنان دولت و اثرات جانبی آن، اتخاذ کرد.

به موجب این مصوبه، مقدار حضور کارمندان در طول روز مطابق با ضوابط و مقررات مندرج در قانون مدیریت خدمات کشوری (رعایت سقف 44 ساعت در هفته) می باشد و خاتمه فعالیت کارمندان متناسب با ساعت ورود خویش در محل کار، به صورت شناور خواهد بود.

بعلاوه به منظور خدمات­ رسانی مطلوب و اجرای مناسب مفاد این تصویب نامه، آغاز به کار بعضی دستگاه های اجرایی به توضیح زیر است:

1- آغاز به کار خدمات رسانی بانک ها ساعت 7:30 صبح معین می گردد و حضور کارمندان بانک ها نیم ساعت زودتر (7:00) خواهد بود.

2- ساعت آغاز به کار شیفت صبح مدارس مقطع ابتدایی شهر تهران 8:30 صبح و مدارس مقطع متوسطه 7:30 معین می گردد. مدارس ابتدایی به نحوی برنامه­ ریزی نمایند که از ساعت 7:30 صبح نسبت به پذیرش دانش­­ آموزان اقدام و در فرصت مذکور فوق­ برنامه ­های فرهنگی، تربیتی و ورزشی صورت پذیرد.

3- آغاز به کار نهادهای نظامی، انتظامی و امنیتی پس از اخذ مجوزهای لازم، ساعت 6:30 صبح و قبل از آن معین می ­گردد.

4- ساعت آغاز شیفت صبح کارخانجات و کارگاه ها 6:00 صبح معین و متناسب با آن سایر شیفت های کاری نیز اصلاح می گردد.

5- هرگونه تردد، تخلیه و بارگیری کامیون و کامیونت از ساعت 6:30 صبح تا 9:00 صبح ممنوع است. پلیس راهور موظف است نسبت به اجرای طرح تشدید، برخورد و اعمال قانون با متخلفان توقف های غیر مجاز و سد معبر اقدام کند.

وبلاگ سیناپارسه سیاسی دولت

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

به "موافقت دولت با شناورسازی ساعات کاری دستگاه های اجرایی در تهران از آبان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "موافقت دولت با شناورسازی ساعات کاری دستگاه های اجرایی در تهران از آبان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید