عبدالرزاق گورنا برنده نوبل ادبیات شد

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، جایزه نوبل ادبیات سال 2021 به عبدالرزاق گورنا، نویسنده 73ساله اهل تانزانیا رسید.

عبدالرزاق گورنا برنده نوبل ادبیات شد

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، آموزشگاه سوئدی نوبل برنده جایزه نوبل ادبیات سال 2021 را اظهار داشت و به این ترتیب عبدالرزق گورنا رمان نویس اهل کشور تانزانیا به اسم برنده سال جاری نوبل ادبیات معرفی گردید. کمیته نوبل ادبیات عبدالرزاق گورنا را به سبب نفوذ سازش ناپذیر و دلسوزانه او در تاثیراث استعمار و سرنوشت پناهندگان در شکاف میان فرهنگ ها و قاره ها شایسته دریافت جایزه نوبل ابیات 2021 معرفی نموده است.

عبدالرزاق گورنا متولد سال 1948 که در بریتانیا زندگی می نماید و به زبان انگلیسی می نویسند تا کنون 10 رمان و یک مجموعه داستان کوتاه با اسم مادرم در یک مزرعه در آفریقا زندگی می کرد (2006) منتشر نموده است. رمان بهشت از مهم ترین آثار او محسوب می گردد که در سال 1994 به لیست کوتاه جایزه بوکر راه یافته بود. گریز (2005) و ساحل (2001) دو رمان معروف دیگر این نویسنده هستند که هر دو به جمع نامزدهای اولیه جایزه بوکر راه یافته بودند. بعلاوه زندگی پس از مرگ (2020) آخرین رمان گورنا است که به جمع نامزدهای نهایی جایزه جورج اورول راه یافته بود.

پیش تر آخرین برنده نوبل ادبیات لوییز گلیک شاعر 77ساله آمریکایی بود که برای صدای شاعرانه متمایزی که با زیبایی ساده تجربه های شخصی را جهانی نموده است به اسم برنده نوبل ادبیات 2020 معرفی گردیده بود.

منبع: خبرگزاری ایسنا

به "عبدالرزاق گورنا برنده نوبل ادبیات شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "عبدالرزاق گورنا برنده نوبل ادبیات شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید