سودان: تصمیم استقرار نیرو در مرزها نهایی است، صرف نظر نمی کنیم

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، وزارت خارجه سودان گفت، تصمیم این کشور درباره استقرار نیروهایش در منطقه الفشقه در مرز با اتیوپی یک تصمیم نهایی است و از آن صرف نظر نمی کند.

سودان: تصمیم استقرار نیرو در مرزها نهایی است، صرف نظر نمی کنیم

وزارت خارجه سودان در توضیحی به شبکه العربیه گفت: استقرار نیروهای ارتش در منطقه مرزی الفشقه یک تصمیم نهایی است که از آن صرف نظر نخواهد شد. اتیوپی اگر معتقد است که حقی درباره این منطقه دارد باید از طریق قانون وارد شود.

در بیانیه وزارت خارجه سودان آمده است: هیچ صحبتی درباره میانجیگری با اتیوپی درباره مرزها در این مرحله وجود ندارد. آدیس آبابا به خاک سودان چشم طمع دارد.

دینا مفتی، سخنگوی رسمی وزارت خارجه اتیوپی در کنفرانس هفتگی گفت: موضع ما درباره بحران مرزی با سودان واضح و تغییرناپذیر است. موضع ما بازگشت ارتش سودان به مقرهای خود قبل از ششم نوامبر 2020 و بعد از آن نشستن بر سر میز مذاکره است.

این مسئول اتیوپیایی از سودان خواست بر سر میز مذاکرات بنشیند و اختلافات را محبت آمیز حل نماید.

وی گفت که کشورش تمایلی به ورود به جنگ با خارطوم ندارد.

سخنگوی وزارت خارجه اتیوپی گفت: ما همچنان معتقدیم که طرف سومی وجود دارد که به نزاع دامن می زند و ارتش سودان را وارد درگیری و اختلاف با اتیوپی می کند.

مفتی گفت: بهره برداری سودان از مشغول بودن اتیوپی به عملیات اجرای قانون در تیگرای و نقض های مرزی نشان می دهد که طرف سومی وجود دارد که می خواهد وارد نزاع با اتیوپی برای اجرای دستورکارهای خودش شود.

اتیوپی جمعه به سودان درباره اشتباه بزرگ هشدار داد و خواهان کنار گذاشتن درگیری ها و حل و فصل مسالمت آمیز بحران شد. وزارت خارجه سودان در مقابل در بیانیه ای گفت، بیانیه تأسف بار اتیوپی به تاریخ روابط اتیوپی با سودان خیانت می کند. اتیوپی باید از ادعاهای واهی دست بردارد.، ایسنا

منبع: ایران آنلاین

به "سودان: تصمیم استقرار نیرو در مرزها نهایی است، صرف نظر نمی کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "سودان: تصمیم استقرار نیرو در مرزها نهایی است، صرف نظر نمی کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید