با تور استانبول از نقطه عطف مجذوب کننده شهر برج دوشیزه تماشا کنید

به گزارش وبلاگ سیناپارسه، برج دوشیزه که با نام کیز کولسی نیز شناخته می شود ، یکی از نمادین ترین مکان های دیدنی استانبول است. با تاریخی که به دوران باستان باز می شود، شاهد ظهور و سقوط امپراطوری ها بوده است و داستان آن عمیقاً با تاریخ خود شهر در هم آمیخته است. از افسانه هایی در خصوص دوشیزگان عاشق گرفته تا داستان های هیولاهای دریایی و مارهای غول پیکر، این برج تخیل بسیاری را در طول قرن ها به خود جلب نموده است.ما با آنالیز تاریخچه مجذوب کننده برج دوشیزه، شما را به سفری در زمان می بریم. ما بعلاوه اطلاعات عملی در خصوص چگونگی رسیدن به آنجا، کارهایی که پس از رسیدن به آنجا با تور استانبول ارائه خواهیم کرد. پس بنشینید، استراحت کنید و بیایید به دنیای یکی از محبوب ترین مکان های دیدنی تور مقرون به صرفه استانبول ترکیه شیرجه بزنیم!

با تور استانبول از نقطه عطف مجذوب کننده شهر برج دوشیزه تماشا کنید

تاریخچه برج دوشیزه استانبول

برج Maidens Tower، بعلاوه به عنوان برج Leander شناخته می شود ، یک مکان تماشای برجسته استانبول است که تاریخچه ای غنی دارد که قدمت آن به سال 1110 باز می شود ، زمانی که امپراتور الکسیوس اول کومننوس یک برج چوبی در این مکان ساخت. از آن موقع، این برج چندین بار بازسازی شده است، اما در هفته اول می 2023، این برج دوباره با مردم سراسر دنیا دیدار خواهد نمود!

Kız Kulesi در طول تاریخ نقش های مختلفی مانند فانوس دریایی، بیمارستان قرنطینه، ساختمان گمرک، خانه سالمندان، ایستگاه رادیویی و پادگان را ایفا کرده است.

برج دوشیزه نیز با افسانه ها و داستان های بسیاری همراه است. یکی از افسانه های معروف از امپراتوری می گوید که دخترش را در برج حبس کرد تا از او در برابر یک پیش گویی مبنی بر مرگ او در اثر نیش مار محافظت کند. با وجود کوشش های او، زمانی که مار پنهان شده در یک سبد میوه او را نیش زد، این پیشگویی محقق شد. خود برج در سال 1509 در اثر زلزله ویران شد و سپس در سال 1721 قبل از بازسازی سوخت.

داستان برج دختر چیست؟

برج دوشیزه که در جزیره ای کوچک در تنگه بسفر در استانبول واقع شده است، تاریخچه ای غنی و مجذوب نماینده دارد. قدمت این برج به دوران باستان باز می شود که برای مصارف مختلفی مانند برج دیده بانی و فانوس دریایی استفاده می شد.با این حال، چیزی که برج دختر را واقعاً مجذوب نماینده می نماید، افسانه های متعدد مرتبط با آن است.

  1. بتال گازی: به قول روایات; رهبر بیزانس با تماشا بتال گازی که در سراسر شهر مستقر بود، نگران شد و گنجینه خود و دخترش را در این برج پنهان کرد. اما Battal Gazi که برج را تسخیر کرده بود، هم گنج ها و هم شاهزاده خانم را می گیرد و با اسب خود با عبور از اسکودار به راه خود ادامه می دهد. شایع شده است که منشأ عبارت کسی که اسب را برد از Üsküdar گذشت همین واقعه است.
  2. لئاندروس عاشق دختری به نام هیرو شد و هر شب با راهنمایی نور او به سمت برج شنا می کرد. بعضی بر اساس این داستان برج را لئاندروس می نامند.
  3. پادشاه که به وسیله یک فالگیر هشدار داده شده بود که دخترش بر اثر مارگزیدگی خواهد مرد، برج دوشیزه را برای محافظت از دخترش بر روی صخره های کنار سالاجک ساخت و دخترش را در این برج قرار داد.پادشاه در ساعات معینی در سبد برای دخترش غذاهای مختلف می فرستد و روزی مار پنهان شده در سبد میوه، دختر پادشاه را مسموم می نماید و باعث مرگ او می شود.

برج دوشیزه که از دوره قرون وسطی بیزانس به عنوان برج لئاندر نیز شناخته می شود، برجی است که در جزیره کوچکی در ورودی جنوبی تنگه بسفر قرار گرفته است. در حدود سال 410 قبل از میلاد به عنوان پاسگاه گمرکی برای کنترل آبراه ساخته شد . Kız Kulesi در طول تاریخ کاربردهای مختلفی داشته است.برج دوشیزه آخرین سازه بیزانسی در منطقه Üsküdar، حدود 18 متر ارتفاع دارد و از پنج طبقه تشکیل شده است. با گذشت زمان بارها بازسازی و بازسازی شده است، از جمله بازسازی به سبک معماری عثمانی-باروک پس از یک بازسازی اساسی در سال 1833 . امروزه، برج دوشیزه یکی از محبوب ترین جاذبه های گردشگری استانبول است که بازدیدنمایندگانی از سراسر دنیا برای تجربه تاریخ غنی فرهنگی و منظره ها خیره نماینده بسفر به آن سفر می نمایند.

برج دوشیزه در فرهنگ عامه

در دوره عثمانی، برج میدن به عنوان یک قلعه و برج دیده بانی برای محافظت از شهر استانبول عمل می کرد. با گذشت زمان، این شهر به یک مقصد گردشگری محبوب تبدیل شده است و بازدیدنمایندگان از سراسر دنیا می توانند از آن بازدید نمایند. با چشم اندازهای خیره نماینده از تنگه بسفر و تاریخ منحصر به فردش، جای تعجب نیست که برج Maidens Tower به چنین نقطه عطفی نمادین تبدیل شده است.برج دوشیزه بعلاوه در فیلم های جیمز باند به نمایش درآمده است و اغلب به عنوان نماد استانبول در فرهنگ عامه استفاده می شود. چه به تاریخ علاقه مند باشید و چه صرفاً می خواهید از منظره ها خیره نماینده لذت ببرید، بازدید از برج میدن برای کسانی که از استانبول بازدید می نمایند لازم است.

حقایق تاریخی و اطلاعات در خصوص برج دوشیزه

برج دوشیزه نمادی از استانبول ترکیه است. این بنا که در تنگه بسفر در نزدیکی آسیا واقع شده است، قدمت آن به قرن چهارم برمی شود و تاریخ غنی به عنوان باجه عوارض بیزانس و فانوس دریایی عثمانی دارد. این برج بعلاوه از سال 1966 تا 1981 بر روی اسکناس های 10 لیر ترکیه به تصویر کشیده شد و در پیشنهاد ناموفق استانبول برای لوگوی بازی های المپیک تابستانی 2020 نقش برجسته ای داشت. با وجود قدمت، این برج به خوبی حفظ شده است و همچنان بازدیدنمایندگانی را از سراسر دنیا که علاقه مند به آشنایی با تاریخ مجذوب نماینده آن هستند، جذب می نماید.

کارهایی که باید در برج Maidens Tower انجام دهید

برج دوشیزه یک نقطه توریستی محبوب در استانبول است که طیف وسیعی از فعالیت ها را برای بازدیدنمایندگان ارائه می دهد. بعلاوه یک انتخاب عالی برای کسانی است که در پی فعالیت های تابستانی، تورهای کاخ یا ورزش های آبی هستند.

چگونه به برج برج دوشیزه می رسید؟

برج دوشیزه در جزیره ای کوچک در ورودی جنوبی تنگه بسفر،واقع شده است. ساده ترین راه برای رسیدن به جزیره، سوار شدن به قایق شاتل از Üsküdar-Salacak در سمت آسیایی استانبول است.این قایق ها هر 15 دقیقه کار می نمایند و شما را مستقیماً به آنجا می برند. برای کسانی که می خواهند تجربه ای فراموش نشدنی داشته باشند، کارت استقبال استانبول یک گشت و گذار با قایق بادبانی 1 ساعته در اطراف برج میدن ارائه می دهد که بازدیدنمایندگان را به برج نزدیک می نماید. گزینه دیگر قایق سواری 1 ساعته از سمت اروپایی استانبول است که شما را مستقیماً به جزیره نمی برد، بلکه در اطراف برج دوشیزه می چرخد و فرصت های زیادی برای عکس و نگاهی دقیق به این برج فراهم می نماید.

سایت توریاب سعی می نماید با محتوای بصری و سئو سایت برترین مطالب گردشگری را برای شما عزیران از سطح وب گردآوری کند تا شما با جستجو در گوگل یا موتور جستجو سایت به راحتی به جاذبه های گردشگری دسترسی پیدا کنید بعلاوه توریاب (touryabtravel.com) برای تجربه کاربری بهتر شما سایت خود را موبایل فرندلی و یوزر فرندلی طراحی کرده است.

منبع: فرارو

به "با تور استانبول از نقطه عطف مجذوب کننده شهر برج دوشیزه تماشا کنید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "با تور استانبول از نقطه عطف مجذوب کننده شهر برج دوشیزه تماشا کنید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید